Newsy

Trener gwiazd Jacek Bilczyński: Coraz więcej Polaków chce być fit. Z myślą o nich piszę poradniki

2014-07-03  |  06:50
Z porad Jacka Bilczyńskiego korzystają gwiazdy, widzowie programów telewizyjnych i internauci. Teraz dietetyk i propagator zdrowego stylu życia dzieli się swoją wiedzą z czytelnikami. Zachęcony sukcesem swojej pierwszej książki, która w ubiegłym roku była jedną z najpopularniejszych tego typu publikacji, postanowił napisać kolejną. Tym razem na półki księgarń trafił poradnik „FIT od Kuchni”. Czytelnicy znajdą w nim wiele porad przydatnych w codziennym życiu oraz ponad 100 przepisów na każdą porę dnia.

„FIT od Kuchni” jest kontynuacją i rozwinięciem pierwszej książki „FIT jest Sexy”. W tej drugiej skupiam się na żywieniu i na wszystkim tym, co się obraca wokół, czyli wszelkiego rodzaju wskazówki dotyczące tego, co powinno znaleźć się na stole, porady żywieniowe i oczywiście przepisy  – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Bilczyński, trener personalny.

W książce można znaleźć porady nie tylko dotyczące kształtowania sylwetki, odchudzania czy przygotowywania dietetycznych potraw, lecz także zdrowego stylu życia. Autor podkreśla, że nie chodziło mu o to, by napisać typowy podręcznik kulinarny, tylko by pomóc zrozumieć czytelnikom, dlaczego żywienie jest tak istotne.

 Znajdziemy porady, które podpowiedzą, jak za pomocą żywienia np. pozbyć się nałogu nikotynowego, jak sobie radzić, gdy mamy kaca. Podpowiadam, jak wykorzystywać pewne produkty, jak gotować, jak przyrządzać, jak zadbać o swoje menu, by było nie tylko zdrowe, lecz także pełnowartościowe i żeby pomagało w takich właśnie zwykłych, codziennych sytuacjach – tłumaczy Jacek Bilczyński.

Trener gwiazd podpowiada więc, na co należy zwracać uwagę, a czego unikać i zdradza przepisy na popularne potrawy, ale w zupełnie nowej odsłonie.

Są dosyć ciekawe przepisy na różnego rodzaju desery, np. jak zrobić tiramisu czy też sernik, który ma 140 kcal, czyli takie troszeczkę inne spojrzenie na kuchnię. Ponieważ dieta kojarzy nam się z rygorystycznym jedzeniem, często też niekoniecznie smacznym. Natomiast tutaj pokazuję, że pizza, hamburger po odpowiednich modyfikacjach składu mogą być zdrowe, pełnowartościowe, a przy okazji niskokaloryczne – mówi Jacek Bilczyński.

W swojej nowej książce Bilczyński  obala również sporo mitów żywieniowych, tych dotyczących chociażby tłuszczu, pieczywa, mleka, soli czy cukru. Podpowiada też, jak czytać etykiety, jakie produkty mogą nasilać spalanie tkanki tłuszczowej i jak radzić sobie z głodem.

Nasza kuchnia, tradycyjna kuchnia polska w żaden sposób nie jest zdrowa. I te nawyki po części są przekazywane. Natomiast coraz bardziej rośnie świadomość tego, jak powinniśmy się odżywiać, jakie produkty powinniśmy wybierać, jak je przygotowywać, jak po prostu zdrowo żyć z tego kulinarnego punktu widzenia – wyjaśnia Jacek Bilczyński.

Rok temu Bilczyński podbił rynek wydawniczy swoją pierwszą książką „FIT jest Sexy”. Sprzedała się ona w nakładzie ponad 50 tys. egzemplarzy. Po sukcesie debiutanckiego poradnika, autor jest przekonany, że w Polsce jest zapotrzebowanie na takie lektury, bo coraz więcej osób chce być fit.

Być fit to jest swego rodzaju całościowe spojrzenie na życie. Dotyczy ono nie tylko żywienia i aktywności, lecz także takiego świadomego patrzenia na swoją przyszłość i zrozumienia, że to, jak traktujmy nasze ciało teraz, będzie procentowało w odpowiedni sposób w przyszłości. Czyli, że będziemy zdrowi, że będziemy mogli cieszyć się rodziną i tymi wszystkimi, mając nie 30 lat, tylko lat 60 czy też 70 – dodaje Jacek Bilczyński.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.