Mówi: | Kinga Zawodnik |
Funkcja: | prowadząca program „Dieta czy cud?” w TVN Style |
Kinga Zawodnik: Skoro Adelka tak dużo schudła, to może mi też się uda. Ona jest doskonałym przykładem tego, że chcieć to znaczy móc
Prowadząca program „Dieta czy cud?” w TVN Style podkreśla, że niedawno zyskała dodatkową motywację do odchudzania. Zachwyciła ją bowiem metamorfoza Adele i spektakularny efekt diety, jaką zastosowała piosenkarka. Postanowiła więc wypróbować na sobie ten efekt odżywiania. To jednak nie lada wyzwanie, ponieważ głównym składnikiem sirtfood są zielone koktajle, a ona akurat za zielonymi warzywami nie przepada.
Kiedy Kinga Zawodnik pracowała w aptece, wiele razy słyszała, że jest podobna właśnie do Adele. Dlatego też, tak jak jej idolka, w walce o szczupłą sylwetkę nie zamierza się poddawać.
– Efekt jest spektakularny. Adele po utracie ponad 40 kg jest wręcz nie do poznania, aczkolwiek jej głos, talent rozpoznam zawsze i wszędzie. Super, że schudła, jest efekt wow i dla mnie ona jest doskonałym przykładem tego, że chcieć to znaczy móc – mówi agencji Newseria Kinga Zawodnik, prowadząca program „Dieta czy cud?” w TVN Style.
Wokalistka zastosowała dietę sirtfood, mocno ograniczającą kalorie, a opartą na koktajlach warzywnych. Kinga Zawodnik postanowiła iść jej przykładem, choć od początku wiedziała, że nie będzie łatwo sprostać temu zadaniu.
– Pomyślałam, że skoro moja Adelka na diecie sirtfood tak dużo schudła, to może mi też się uda. W jednym z odcinków „Diety czy cud?” miałam okazję sprawdzić na sobie tę dietę i opowiedzieć o niej. Odpowiedź na pytanie, czy to dieta moich marzeń i czy moje kubki smakowe zaprzyjaźniły się z tymi wszystkimi koktajlami, znajdzie się w programie. Zachęcam do oglądania. Na pewno będzie bardzo dużo cennych informacji – mówi prowadząca.
Kinga Zawodnik wspomina, że do tej pory dzięki przeróżnym dietom udało jej się już kilka razy osiągnąć niemal wymarzoną wagę. Szczupłą sylwetką nie nacieszyła się jednak zbyt długo.
– Bardzo się boję efektu jojo.To zmora mojego życia. Co prawda od dziecka byłam pulchna, aczkolwiek kilkanaście lat temu w ciągu dwóch lat udało mi się zrzucić 30 kg. Niestety ten efekt jojo jak bumerang ponownie zagościł w moim ciele i utrzymuje się jeszcze do tej pory, ale walczę. Stosowałam na sobie kilkanaście różnych diet i prawda jest taka, że praktycznie każda z nich w pewien sposób zadziałała. Jednak niestety prawie po każdej w mniejszym czy większym stopniu ten efekt jojo wystąpił – wyjaśnia.
Kinga Zawodnik ma do siebie ogromny dystans. Niejednokrotnie udowodniła już, że w walce ze zbędnymi kilogramami jest gotowa na wszystko i niczego się nie boi. Wie też, że do tematu odchudzania trzeba podchodzić z dużym rozsądkiem.
– Odchudzanie to bardzo ciężka praca na całe życie. Czy mnie to przeraża? Skłamałabym, gdybym powiedziała, że nie. Jednak teraz wiem, że dobrze zbilansowana dieta w połączeniu z przyjemną aktywnością fizyczną sprawią, że uśmiech będzie gościł na naszych twarzach i ta niższa waga utrzyma się na stałe – dodaje.
Program „Dieta czy cud?” można oglądać na antenie TVN Style w każdą niedzielę o 11.00 oraz na platformie VOD Player.pl.
Czytaj także
- 2025-04-22: Sylwia Bomba: Stosuję zasadę żywieniową 80/20. Raz w tygodniu jem z córką kebaba i organizm wybacza mi to
- 2025-03-18: Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami
- 2025-03-10: Sylwia Bomba: Przez 10 lat odchudzałam się bezskutecznie. Potrafiłam codziennie biegać 15 km albo w ogóle nie jeść
- 2024-12-16: Na przewlekłą chorobę nerek cierpi w Polsce 4,5 mln osób. Pacjenci apelują o szerszy dostęp do leczenia, które opóźnia dializy
- 2024-11-20: Bezpieczeństwo żywnościowe 10 mld ludzi wymaga zmian w rolnictwie. Za tym pójdą też zmiany w diecie
- 2025-01-22: Będzie ubywać mięsa na stołach Polaków. Eksperci radzą ograniczyć spożycie nawet o dwie trzecie
- 2025-03-17: Naukowcy opracowali czynniki wpływające na długowieczność. Decyduje o niej nie tylko dieta i tryb życia, ale też relacje z rodziną
- 2024-11-26: Biologicznie życie człowieka może trwać 120–150 lat. Niezbędna jest jednak praca nad własnym zdrowiem
- 2024-08-30: Katarzyna Cichopek: Mamy z Maciejem tyle zajętości związanych z produkcjami Polsatu, że musieliśmy zrobić sobie przerwę od naszego podcastu
- 2024-08-20: Upały wyzwaniem w transporcie żywności. W zwykłych samochodach dostawczych może być nawet 50°C [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.