Newsy

M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd

2024-11-04  |  06:21

Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.

Maja Klajda przyznaje, że kiedyś chciała się zająć medycyną estetyczną, jednak ostatecznie, ze względu na różne okoliczności, nie wybrała tej ścieżki kariery. Nie żałuje jednak, że zmieniła plany, bo czuje, że teraz jest we właściwym miejscu i chce się spełniać jako psycholog.

– Już nie myślę o medycynie estetycznej, choć teraz jest to dość popularny zawód. Po prostu w pewnym momencie poczułam, że ciągnie mnie do psychologii, ale też mogę powiedzieć szczerze, że rozszerzona chemia mnie pokonała w liceum, bo jednak jestem bardziej humanistką – mówi agencji Newseria Lifestyle Maja Klajda.

Miss Polonia 2024 uważa, że zabiegi medycyny estetycznej niewątpliwie pomagają zadbać o urodę, zachować młody wygląd skóry, a także poprawić sobie rysy twarzy czy nawet usunąć blizny, ale we wszystkim trzeba zachować zdrowy rozsądek.  

– To jest po prostu wybór każdego człowieka, czy chce zaingerować w swój wygląd. Wszystko jest dla każdego, tylko z umiarem. Też nie sprowadzałabym medycyny estetycznej tylko do poprawiania stricte urody, ale może też wyleczenia jakiegoś swojego kompleksu, może blizny z jakiegoś wypadku – mówi Maja Klajda.

Częstymi bywalczyniami gabinetów medycyny estetycznej są celebrytki. Nie wszystkie jednak mają odwagę później przyznać się do tego, że tu i ówdzie zostało coś poprawione.

– Jestem po prostu po stronie prawdy, kłamanie nie jest w porządku, jeżeli mówi się, że się nie korzysta, a się korzysta. A z drugiej strony nie wiem też, czy propagowanie tego jest w porządku, żeby tak namawiać. Myślę, że każdy powinien mieć wpływ na to, co sam robi ze sobą. Ja na ten moment nie korzystam z medycyny estetycznej – dodaje Miss Polonia 2024.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.