Newsy

TNS Polska: Polki chcą wyglądać młodo i atrakcyjnie. 20 proc. z nich w najbliższym czasie zamierza skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej

2016-02-18  |  06:00
Mówi:Małgorzata Słupska-Mądry
Funkcja:menedżer ds. rozwoju biznesu
Firma:Klinika Medycyny Estetycznej ESTELL
  • MP4
  • 93 proc. Polek deklaruje, że niezależnie od wieku czy sytuacji materialnej kobiety powinny dbać o swój wygląd – wynika z badań TNS Polska przeprowadzonych we wrześniu i październiku br. na zlecenie Kliniki Medycyny Estetycznej ESTELL. Atrakcyjność fizyczna i zadbane ciało znacznie podnosi samoocenę, dlatego trzeba znaleźć czas na regularne wizyty u fryzjera i kosmetyczki czy uprawianie sportu. Średnio co piąta Polka przyznaje, że w najbliższych 2–3 latach skłonna jest także skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej. 

    Z badań TNS Polska wynika, że Polki dbają o zachowanie młodego wyglądu, bo zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym atrakcyjność fizyczna ma spore znaczenie. Są również takie zawody czy stanowiska, które wręcz wymagają reprezentacyjnego wizerunku. Żeby zadbać o siebie, Polki coraz chętniej decydują się na zabiegi z zakresu kosmetologii i medycyny estetycznej.

    Z badań jednoznacznie wynika, że według Polek młody wygląda bierze się głównie z dbania o siebie. I tu są różne sposoby. Co piąta Polka deklaruje, że w przeciągu 2–3 lat będzie chciała skorzysta z zabiegów medycyny estetycznej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Małgorzata Słupska-Mądry, menadżer ds. rozwoju biznesu Klinika Medycyny Estetycznej ESTELL.

    Jak wynika z badań przeprowadzonych w 2015 roku wśród mieszkanek Warszawy w wieku od 30 do 60 lat, zarabiających powyżej 4 tys. zł netto i korzystających z medycyny estetycznej, zabiegi te są godne rekomendacji. 88 proc. respondentek poleciłoby je swoim znajomym.

    To jest bardzo szeroki wachlarz zabiegów. Oczywiście nie tylko na twarz, lecz także na ciało, wchodzi w to też ginekologia estetyczna. Na pewno najbardziej popularnymi zabiegami są tzw. wypełniacze, czyli preparaty na bazie kwasu hialuronowego, które powodują nawilżenie skóry, dzięki czemu wygląda ona świeżo i promiennie. W przypadku ciała jest to oczywiście walka z cellulitem, który w tej chwili jest już takim cywilizacyjnym utrapieniem pań, ale walczymy z nim skutecznie – podkreśla Małgorzata Słupska-Mądry.

    56 proc. pań przyznaje, że motywacją do skorzystania z nowoczesnych rozwiązań medycyny estetycznej była chęć poprawienia swojego wyglądu i podobania się sobie, dla 39 proc. kompleksy, a dla 37 proc. zachęta koleżanek, które już wcześniej skorzystały z podobnych zabiegów. Kobiety chcą podobać się nie tylko sobie i partnerowi, lecz także innym mężczyznom i kobietom. Atrakcyjny wygląd wpływa na zwiększenie samoakceptacji, a to zwiększa apetyt na seks i podnosi pewności siebie w łóżku.

    88 proc. pytanych pań tłumaczy, że robi to dla siebie po to, żeby się lepiej czuć, lepiej wyglądać, świeżo. Tylko 19 proc. deklaruje, że robi to dla mężczyzny – mówi Małgorzata Słupska-Mądry.

    Polki zwracają też uwagę na harmonię między pięknem wewnętrznym a zewnętrznym. Ich atrakcyjność wynika nie tylko z urody, lecz także z siły osobowości. Myślą nowocześnie, są kreatywne i zaradne. Choć bardzo oddane rodzinie, są także świadome własnych potrzeb.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.