Mówi: | Waldemar Kita |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Laboratories France |
Zabiegi oparte na wypełniaczach najpopularniejsze w medycynie estetycznej. W kolejnych latach modne stanie się konturowanie ciała
W ostatnich latach globalny rynek medycyny estetycznej zanotował wzrost o około 8,2 proc. Szacuje się, że podobna dynamika będzie się także utrzymywać w najbliższych latach. Medycyna estetyczna to już nie tylko zabiegi upiększające. Wyniki badań laboratoryjnych coraz częściej przyczyniają się do sukcesu innych dziedzin medycyny, jak na przykład ginekologii estetycznej czy urologii.
Ze statystyk wynika, że w ubiegłym roku największą popularnością cieszyły się zabiegi bazujące na wypełniaczach, m.in. kwasie hialuronowym. Stanowiły one 21 proc. zabiegów. Specjaliści szacują natomiast, że w najbliższych latach wzrośnie zainteresowanie zabiegami konturowania ciała – do 2020 roku nawet o 16,4 proc. W Polsce coraz więcej osób decyduje się również na zabiegi gwarantujące naturalny wygląd, tzw. „french look”, i potraktowanie twarzy jako całości, a nie pod kątem jednego obszaru.
Sama branża medycyny estetycznej nie zatrzymuje się jednak tylko na oferowaniu zabiegów upiększających twarz i ciało. Wyniki badań laboratoryjnych coraz częściej przyczyniają się do sukcesu innych dziedzin medycyny, chociażby ginekologii estetycznej czy urologii.
– Rzeczy, które są na pewno bardzo ważne na przyszłość, to są zabiegi z medycyny intymnej dla mężczyzn i dla kobiet. Wydaje mi się, że coraz więcej będzie teraz wymagań pacjentów w tym zakresie – mówi agencji Newseria Lifestyle Waldemar Kita, prezes zarządu Laboratories France.
Przykładem może być Desirial, czyli specjalistyczny kwas hialuronowy przeznaczony do ginekologii estetycznej. Rozwiązują one problem dość często występujący u kobiet w wieku rozrodczym, okołomenopauzalnym i enopauzalnym, czyli atrofię warg sromowych większych. Jest to uciążliwa dolegliwość, która może dotyczyć nawet połowy pań w wieku menopauzalnym.
Specjaliści podkreślają, że robią wszystko, by jak najlepiej wykorzystać wyniki badań laboratoryjnych i wciąż polepszać jakość produktów.
– Cały czas na rynku pojawia się coś nowego, ale uważam, że nie wykorzystujemy jeszcze wszystkich możliwości. Nie mówimy dużo o tym, ale też jest kwestia dotyczącą reumatyzmu, artrozy, to może nie jest już medycyna estetyczna, ale to jest praktyczne i bardzo ważne – podkreśla Waldemar Kita.
Najczęściej z zabiegów medycyny estetycznej korzystają osoby w przedziale wiekowym 45–55 lat. Głównie decydują się na nie kobiety, które stanowią aż 98 proc. pacjentów. Te proporcje jednak stopniowo się zmieniają, dzięki coraz szerszej gamie typowo męskich zabiegów.
– Uważam, że co do innowacji jest duży problem, po pierwsze, że ta innowacja powinna jak najszybciej iść najwyżej. Ponieważ jesteśmy konceptorem i produkujemy produkt, nie kupujemy i sprzedajemy, to mamy trochę problem reglamentacyjny, tzn. homologację europejską, która jest coraz bardziej wymagalna od nas. Potrzebujemy też specjalnych pozwoleń, żeby te badania kliniczne trwały krócej – mówi Waldemar Kita.
W odpowiedzi na dynamiczne zmiany na rynku medycyny estetycznej i coraz większą popularność tych usług pojawia się naturalna potrzeba zadbania o maksymalne bezpieczeństwo pacjentów korzystających z zabiegów. Dlatego poszczególne laboratoria opracowują nowy system śledzenia dystrybucji preparatów. Opiera się on na odpowiednim oznakowaniu produktu, które zawiera nazwę, datę ważności oraz unikalny kod pozwalający na identyfikację. Do odczytu pełnej informacji o produkcie jest specjalna aplikacja ułatwiająca zapoznanie się ze szczegółami produktu oraz danymi odbiorcy. Dzięki temu produkt można zidentyfikować na każdym etapie jego dostarczenia, a zarówno lekarz, jak i pacjent ma pewność, że otrzymał oryginalny i sprawdzony wyrób medyczny z zaufanego źródła.
Czytaj także
- 2025-02-12: Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
- 2025-02-04: Lekarze będą lepiej przygotowani do pracy w obliczu działań militarnych. Powstał nowy model kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych
- 2025-01-31: Sztuczna inteligencja pomoże we wczesnym wykrywaniu wrodzonych wad serca. Obecnie rozpoznawalność wynosi 40 proc.
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-13: Agencja Badań Medycznych walczy z czasem przy obsłudze konkursów z KPO. Największym problemem są braki kadrowe
- 2024-12-27: Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
- 2025-01-07: Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
- 2025-01-16: Doświadczenia Ukrainy są cenną lekcją dla polskich medyków. Pomagają się przygotować na potencjalny konflikt
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-27: Wiktor Dyduła: W listopadzie wąsy są szczególnym symbolem dbania o zdrowie. Ale na nowy rok może je już zgolę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.