Mówi: | Anna Gołębicka |
Funkcja: | ekspert komunikacji |
Firma: | Gatta |
W tym sezonie najmodniejsze są rajstopy ażurowe, ombre oraz te z wzorami optycznie wydłużającymi nogi
W tym sezonie dominują cztery podstawowe trendy: szarości, kratki, ażury i połysk. Nowością są rajstopy ombre, które optycznie wyszczuplają i wydłużają nogi. Do łask wracają również modele bawełniane.
– W nowej kolekcji pojawiają się rajstopy, które dzięki efektowi ombre dają poczucie, że kostka jest szczuplejsza, gdyż na dole są ciemniejsze, a kolor przechodzi w jaśniejszy na górze. W całej kolekcji każdy model jest tak zaprojektowany, by wydłużała optycznie nogę, czyli wszelki paski, warkoczyki i inne wzory, które są, idą do góry – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Gołębicka z firmy Gatta.
Anna Gołębicka tłumaczy, że jeśli chodzi o rajstopy, to trendy nie zmieniają się tak szybko, jak w przypadku obuwia czy ubrań. Moda na dany wzór czy kolor zwyczaj obowiązuje przez kilka sezonów. Dobrze dobrane modele stanowią doskonałe uzupełnienie każdej stylizacji.
– W tym roku w modzie na rajstopy dominują cztery podstawowe trendy. Pierwszy to szarości, melanże. Drugi trend to kratki, które zagościły na wielkich wybiegach na ulicach Londynu, Paryża i Nowego Jorku. Trzeci znaczący trend to ażury, koronki i różnego rodzaju wzory, również ręcznie wyrabiane. Czwarty trend to lekkie świecenie, połysk – mówi Anna Gołębicka.
Do łask powracają rajstopy bawełniane. Znacznie różnią się one jednak od modeli sprzed lat, które rozciągały się na kolanach i marszczyły. Te są elastyczne, miękkie, otulają nogę i mają ciekawe sploty. Dużą popularnością będą się też cieszyć rajstopy girl-up.
– Girl-upy to rajstopy, które są połączeniem pończoch i rajstop, czyli do kolana jest ciemniejsza cześć przypominająca pończochę, a od kolana jest część rajstopowa. W tegorocznych kolekcjach tych girl-upów jest bardzo dużo, a łączenia w nich występujące bardzo się różnią. Przejścia między częścią pończochową a rajstopową mogą być zarówno płaskie, jak i wykonane z wykorzystaniem elementów kwiatowych czy koronkowych – dodaje Anna Gołębicka.
Czytaj także
- 2025-03-05: Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu
- 2025-02-07: Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro
- 2024-11-27: Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
- 2024-11-15: Polska z planem zmian w edukacji na następne 10 lat. Szkoły będą uczyć lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych
- 2024-10-04: Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania
- 2024-06-18: Sztuczna inteligencja w centrum zainteresowania biznesu. Większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentowania
- 2024-06-12: Banki coraz śmielej wdrażają generatywną sztuczną inteligencję. Podchodzą jednak do tej technologii z dużą ostrożnością
- 2024-03-19: Banki przypominają dziś firmy softwarowe. Ich funkcjonowanie coraz bardziej oparte na nowych technologiach
- 2024-03-18: Sztuczna inteligencja coraz bliższa ludzkiemu sposobowi przyswajania wiedzy. Naukowcy opracowali model, który uczy się języka tak jak dzieci
- 2024-03-01: Agenci sztucznej inteligencji pomogą osobom z niepełnosprawnościami korzystać z internetu. Zastosowanie rozwiązania może być jednak dużo szersze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.