Newsy

W upalne dni najlepiej sprawdzają się cienkie i chłodzące rajstopy. Powraca też moda na skarpetki i podkolanówki

2015-07-16  |  06:30

Latem co prawda większość kobiet sięga do szafy po ulubione sandałki czy japonki, uwalniając nogi z niewygodnych szpilek i rajstop, ale jednak nie wszystkie panie mogą sobie pozwolić na taki komfort. Biznesowy dress code rządzi się bowiem swoimi prawami i ze względu na elegancję rajstopy trzeba nosić nawet w upalne dni. Rozwiązaniem są modele ultracienkie, bez palców lub pończochy.

Wbrew pozorom lato to też czas na rajstopy. Niestety, większość kobiet, w czasie kiedy nie wyjeżdża na urlop, pozostaje w klimatyzowanych biurach, gdzie wymaga się od nich odpowiedniego stroju. W tej chwili dostępne są jednak na rynku rajstopy w sam raz na lato, bardzo cieniutkie, 8 den, które są właściwie mgiełką, a mimo to pozwalają nam utrzymać stylizację w dress codzie i sprawiają, że wyglądamy elegancko – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Gołębicka z firmy Gatta.

Takie rajstopy najlepiej sprawdzają się w zestawieniu ze szpilkami lub półbutami. Dostępne są jednak także modele w sam raz do sandałków.

To są rajstopy, które mają pięty, ale nie mają palców, czyli nadal trzymamy się standardu rajstopowego, ale możemy pięknie wyeksponowane palce w eleganckich i modnych sandałkach lub butach typu peep toe. Kolejną opcją na lato są pończochy – nieśmiertelne, wieczne pończochy, kabaretki, rajstopy z koronek, które są też lekkie i przewiewne – tłumaczy Anna Gołębicka.

Do Polski powoli powraca też moda na skarpetki i podkolanówki noszone do spódnic. Na ulicach europejskich miast takie stylizacje nie są już zaskoczeniem.

Z modą jest tak, że to, co w jakimś okresie jest bardzo niemodne, za moment może stać się bardzo pożądane. I tak jest ze skarpetkami czy podkolanówkami. Przez wiele lat były uważane za mało atrakcyjne, a teraz projektanci na całym świecie pokazali je jako coś wyjątkowo modnego. Daje to bardzo duże możliwości kobietom, ponieważ latem nie muszą nosić rajstop, tylko mogą po prostu wyjść w eleganckich, pięknych skarpetkach do szpilek – dodaje Anna Gołębicka.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.