Newsy

Wizyta u dentysty nie musi być dla dziecka traumatycznym przeżyciem

2014-01-16  |  06:10
Pierwsza wizyta dziecka w gabinecie stomatologicznym powinna być jak najbardziej przyjemnym doświadczeniem, bo od  tego zależy, czy maluch będzie chciał jeszcze tam wrócić. W żadnym wypadku nie wolno straszyć, lecz należy tłumaczyć dzieciom, jak wiele daje wizyta u dentysty i jak ważne jest dbanie o zęby. Jeśli rodzice chętnie chodzą do stomatologa, to dziecko będzie chciało ich naśladować.

Pierwszym krokiem do zdrowych zębów jest wyrobienie u najmłodszych nawyku mycia ich 2-3 razy dziennie.

Warto dziecku na początku pokazać, jak czyścić zęby, jakimi szczoteczkami, jakimi pastami można to robić. Następnie, jak dziecko samo wyszczotkuje, poprawić po nim, bo zdolności manualne takiego malucha są niewielkie, więc na pewno nie poradzi sobie ze szczotkowaniem, tak jak dorosły człowiek – mówi agencji informacyjnej  Newseria Lifestyle lekarz stomatolog Michał Strzałka.

Dzieci bardzo obawiają się bólu i są na niego niezwykle podatne. Widok stomatologicznych narzędzi, a także zapłakanych rówieśników wychodzących z gabinetu, każdego malucha może skutecznie zniechęcić do takiej wizyty. Rodzice powinni także oswajać swoje pociechy z pracą dentysty.

Dobrze jest zabierać dziecko ze sobą do takich gabinetów, nawet w roli osoby, która będzie siedziała obok i oglądała, co się dzieje. W końcu dojdzie do tego, że dziecko będzie miało ochotę samemu usiąść na fotel i pokazać, co dzieje się w jego jamie ustnej – tłumaczy stomatolog.

Dzieci podczas wizyt w gabinecie dentystycznym muszą mieć poczucie bezpieczeństwa i powinny ufać dentyście. Najlepiej, jeżeli zabiorą ze sobą ulubioną zabawkę, która doda im otuchy i pewności w tak stresującym momencie.

Warto rozmawiać dużo w domu, niekoniecznie z dzieckiem, ale między sobą o czyszczeniu, jak fajnie jest mieć czyste zęby. Wbrew pozorom, dzieci dużą słyszą. Nawet wtedy, kiedy się bawią, wiedzą, o czym dorośli rozmawiają i doskonale to wszystko sobie przetwarzają – wyjaśnia Michał Strzałka.

Również jeśli rodzice będą dobrze wspominali wizytę u dentysty, to i dziecko nie będzie się obawiać spotkania ze stomatologiem.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.