Newsy

Fundacja Mam Marzenie zabrała 16-letnią Agatę na Dzień Szalonych Zakupów. Dziewczyna choć na chwilę mogła zapomnieć o swojej chorobie

2016-06-03  |  06:25

Od początku działalności Fundacja Mam Marzenie spełniła ponad 5 tys. marzeń chorych dzieci. Tym razem los uśmiechnął się do 16-letniej Agaty. Dziewczyna zmaga się z ziarnicą złośliwą. Jej dni wypełniają badania, konsultacje lekarskie i uciążliwe zabiegi. By choć na chwilę zapomnieć o swojej chorobie i szarej rzeczywistości, Agata chciała spędzić dzień na zakupach w dużej galerii handlowej. Marzenie pomogła spełnić firma Energetyczne Centrum. 

Pasją Agaty jest magiczny świat mody. Jak każda kobieta lubi chodzić po sklepach i kupować modne ubrania. Opisując swoje marzenia powiedziała: „Dzień Szalonych Zakupów pozwoli mi choć na chwilę zapomnieć o chorobie, pokolorować mój szary świat i wyglądać jak prawdziwa, piękna kobieta”.

– Agatka sobie wymyśliła, że chciałaby cały dzień spędzić w galerii na szalonych zakupach. Opowiadała mi, że przez ostatni rok w zasadzie nigdzie nie wychodziła, do żadnego sklepu, i przede wszystkim nawet nie zwiedzała jeszcze Warszawy, więc jest bardzo szczęśliwa – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Barbara Szopa, wolontariuszka Fundacji Mam Marzenie.

Fundacja Mam Marzenie powstała w Krakowie w 2003 roku. Organizacja skupia wolontariuszy, których połączyła idea bezinteresownej pomocy nieuleczalnie chorym dzieciom w wieku 3–18 lat. Przez swoją działalność członkowie fundacji dostarczają im niezapomnianych wrażeń, pozwalają choć na chwilę zapomnieć o cierpieniu, wnoszą w ich życie radość, dają nadzieję i siłę do walki z chorobą.

– Jak się idzie na oddział, to te dzieciaczki już na nas czekają. Później usłyszymy marzenie, zaczynamy je przygotowywać do realizacji, a jak już realizujemy, to staramy się, żeby dziecko miało też niespodziankę. Ono do końca nie wie, że akurat w tym dniu będzie to marzenie realizowane, tak samo było w przypadku Agaty. Agata wiedziała, że jedzie, ale nie wiedziała dokładnie, gdzie, dokąd i jak to ma wyglądać – mówi Barbara Szopa.

Spotkanie z małymi pacjentami, którzy od wielu miesięcy przebywają w szpitalu i walczą o każdy dzień życia, są bardzo przygnębiające, ale też pozwalają spojrzeć na życie z zupełnie innej perspektywy. Dlatego w akcję spełniania marzeń włącza się coraz więcej osób, prywatnych firm i instytucji. Czasem wystarczy niewielki gest, by na twarzy chorego dziecka pojawił się uśmiech.

– Od trzech lat współpracujemy z Fundacją Mam Marzenie i staramy się realizować te marzenia, które pomaga nam wybrać fundacja. Na stałe wpisujemy to w nasz kodeks etyczny, moralny i to samo sugerujemy naszym pracownikom, że powinni pomagać innym. Zrealizowaliśmy już 20 marzeń, jesteśmy z tego bardzo zadowoleni, dumni i mam nadzieję, że to nie jest ostatnie marzenie, które spełniamy – mówi Ilona Mroczek z Energetyczne go Centrum.

Fundacja Mam Marzenie działa na terenie całej Polski i obecnie ma już 16 oddziałów: Białystok, Bydgoszcz, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Trójmiasto, Warszawa i Wrocław.

– Coraz więcej mamy zgłoszeń, chociażby oddział Białystok w ubiegłym roku zrealizował 34 marzenia. W tym roku wydaje mi się, że zbliżamy się już do 15, a lista cały czas jest otwarta – mówi Barbara Szopa.

Pierwszą marzycielką, która trafiła pod skrzydła Fundacji, była Bogusia – dziewczynka chora na łamliwość kości. Jej marzenie spełniło się w Orlando na Florydzie, gdzie zobaczyła bajkowy świat Walta Disneya. Do tej pory udało się spełnić marzenia 5 tys. chorych dzieci.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.