Newsy

O wyborze perfum decyduje nawet sposób odżywiania czy pora roku

2014-01-28  |  06:40
Poszukując idealnego zapachu, należy wziąć pod uwagę sezon, w którym kupujemy perfumy, wspomnienia jakie budzi w nas dana woń, a nawet nasz sposób odżywiania i tempo życia. Inaczej zapachy chłonie naskórek wegetarianki, inaczej kobiety posiadającej stresujący zawód.

Doskonale dobrane perfumy to marzenie wielu kobiet, które często latami poszukują swojego unikalnego zapachu. Na szczęście istnieje kilka sposobów, które pomogą uniknąć rozczarowania zaraz po wyjściu z perfumerii.

Odpowiedni dobór zapachu to nie lada wyzwanie  podkreśla Małgorzata Smelcerz z perfumerii Sephora. Na to, jakiego zapachu używamy, składa się kilka czynników. Po pierwsze mamy coś takiego jak zmysł olfaktoryczny i to jest nasze wspomnienie z zapachem. To, że czujemy nagle jakąś nutę i przypomina nam się jakieś zdarzenie, jakiś człowiek, jakaś sytuacja. Druga rzecz, o której musimy pamiętać, to sezon, w jakim wybieramy ten zapach. Inne zapachy podobają nam się w sezonie letnim, inne w sezonie zimowym. 

O tym, jak perfumy będą pachnieć na danej osobie, decyduje pH naskórka, zmiany hormonalne w organizmie, a nawet sposób odżywiania. Dlatego zapach, który zachwycił nas u przyjaciółki, niekoniecznie podobnie rozwinie się na naszej skórze. 

– Aby dobrać odpowiedni zapach, najlepiej kierować się tym, co dobieraliśmy wcześniej. Czyli na przykład zapach różany. Szukamy zapachów w tej kategorii, pryskamy ten zapach na skórę w perfumerii, dajemy sobie pół godziny, żeby zobaczyć, czy ten zapach nam odpowiada, czy fajnie się rozwija, czy się trzyma, czy nie boli nas głowa i wtedy podejmujemy decyzję mówi Magdalena Smelcerz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle. 

Wybór perfum jest dzisiaj ogromny. Dobrze jest więc sprawdzić dwa do trzech zapachów dziennie. Jeśli należymy do niecierpliwych i niezdecydowanych pomocne mogą okazać się ziarna kawy, które bardzo dobrze neutralizują węch. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.