Newsy

Polacy jedzą trzy razy mniej lodów niż Skandynawowie. Producenci walczą o zwiększenie ich konsumpcji

2016-04-07  |  06:30
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1

    Polacy spożywają jedynie 4 l lodów rocznie. W Szwecji średnia konsumpcja jest trzy razy wyższa. Ulubionymi smakami w Polsce są tradycyjne waniliowo-śmietankowy, czekoladowy i truskawkowy. Producenci jednak stale poszerzają ofertę smaków i wprowadzają nowe formaty, żeby zwiększać sprzedaż.

     Polacy konsumują mało lodów, spożycie jest na poziomie około 4 litrów na głowę. Dla przykładu, w Stanach Zjednoczonych to ponad 20 l, a w zimnej Szwecji około 12. W Polsce jeszcze nie ma mody na lody. Ludzie są nieświadomi, że lody to samo zdrowie z tej racji, że w tym produkcie są różne naturalne składniki – mówi agencji informacyjnej Newseria Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan – Lody od pokoleń.

    W kwestii lodów gusta Polaków nie zmieniają się od lat. Najchętniej wybierają trzy smaki: waniliowo-śmietankowe, czekoladowe i truskawkowe. Producenci jednak idą dużo dalej i wprowadzają na rynek kolejne kompozycje.

    – W tym roku zrobiliśmy setny smak: czekolada z pomarańczą i migdałami – podkreśla Zbigniew Grycan.

    W kwietniu Marka Grycan – Lody od pokoleń wchodzi w nowy segment rynku – w sklepach pojawią się lody impulsowe, w kubeczkach pojemności 125 ml. Jak podkreśla Zbigniew Grycan, wprowadzenie lodów impulsowych to odpowiedź firmy na potrzeby klientów, którzy domagali się swoich ulubionych smaków nie tylko w dużych pojemnikach, lecz także w małych, poręcznych kubeczkach.

    – Są to takie małe kubeczki z łyżeczką w środku, o pojemności 125 ml. Na razie będą trzy smaki: waniliowy, czekoladowy i truskawkowy, a potem rozwiniemy całą bazę smakową – mówi Zbigniew Grycan.

    Tym samym marka wchodzi w segment stanowiący 61 proc. całego rynku. Do tej pory udało się jej uzyskać pozycję lidera rynku lodów familijnych, a jej wartościowe udziały w rynku sięgają 15,4 proc.

    W ofercie ciągłej i sezonowej jest dziś ponad 60 różnych smaków. Wśród nich są zarówno lody tradycyjne, tworzone na bazie śmietanki kremówki, żółtej, z dodatkiem czekolady czy bakalii, jak i lody jogurtowe oraz sorbety, przygotowywane z owoców krajowych i importowanych.

     Składniki dajemy te same, co kiedyś. Dziś urządzenia są nowsze i nie potrzeba już z termometrem badać temperatury, tylko komputer to robi – wyjaśnia właściciel marki Grycan – Lody od pokoleń.

    Dodaje, że smak lodów wiele zawdzięcza procedurze produkcji.

    – W pierwszej fazie lody pasteryzujemy, tzn. gotujemy do temperatury ponad 80 stopni, następnie szokowo schładzamy do temperatury 4 stopni i dopiero zamrażamy do temperatury -5–6 stopni. Następnie znów szokowo schładzamy do temperatury -18–20. To jest cykl szybki, bo lody muszą być wyrabiane w warunkach sterylnych. Cały proces technologiczny musi być przestrzegany – podkreśla Zbigniew Grycan.

    Marka Grycan – Lody od pokoleń jest obecna na polskim rynku od 2004 r. W ciągu niemal 12 lat istnienia firma rozwinęła największą rodzinną sieć lodziarnio-kawiarni nie tylko w Polsce, lecz także w Europie. Teraz jest to już ponad 140 lokali.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Zdrowie

    Handel

    Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online

    Badanie odzieży i bielizny zakupionych na dwóch azjatyckich platformach wykazało obecność w części z nich niebezpiecznych związków w niepokojących stężeniach – wynika z Raportu Federacji Konsumentów. Podobne produkty mogą się jednak również znajdować na polskich czy międzynarodowych platformach.

    Moda

    Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać

    Piosenkarka przekonuje, że rzadko kupuje ubrania, bo po pierwsze – nie lubi tego robić, a poza tym nie ma też czasu na buszowanie po galeriach. Jeśli już musi coś wybrać na jakąś okazję, to przegląda ofertę polskich marek i rodzimych projektantów. Kajra lubi też dobrze wykorzystać dany element garderoby i nie widzi problemu, by kilka razy pojawić się w tej samej stylizacji.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć