Newsy

Polacy, urządzając mieszkania, zamiast projektantów radzą się sprzedawców

2014-01-21  |  06:10
Małe poczucie estetyki oraz brak wyobraźni i wiedzy z zakresu sztuki zdaniem architektów wnętrz sprawia, że Polacy nie potrafią gustownie urządzać swoich domów i mieszkań. Zbyt często ślepo zdają się na czyjś gust, bo sami nie umieją określić i zwizualizować swoich potrzeb.
 
Często jest tak, że kupiliśmy mieszkanie i ktoś mówi, że tu trzeba zrobić fajną kuchnię. To idziemy do sklepu, który produkuje te kuchnie i sprzedawcy coś projektują. Oni tak naprawdę nie mają czasu, żeby  zapytać kupujących, co chcą – mówi agencji informacyjnej  Newseria Lifestyle architekt Marcin Gnich.

Często bywa tak, że sprzedawcy rekomendują to, co chcą sprzedać, a nie to, co rzeczywiście będzie pasować do wnętrza. Nieumiejętny dobór mebli i dodatków sprawi, że mieszkanie będzie zagracone. Nie można przedobrzyć z bogactwem form, kształtów i wzorów. Dlatego każdy zakup powinien być przemyślany i skonsultowany.

Trzeba zastanowić się, co zestawiamy z czym. To ma pasować. To krzesło i ten stół, to ma być wynik czegoś, a nie po prostu, bo „była promocja". My się  nie zastanawiamy nad estetyką. Pokutuje cena – uważa Marcin Gnich.

Wiele osób zapomina jednak o tym, że za małe pieniądze również można gustownie urządzić dom czy mieszkanie. Więc zamiast kupować coś tandetnego, tylko dlatego, że była promocja, lepiej wybrać się np. na targ staroci, gdzie można znaleźć prawdziwe perełki, które będą ozdobą każdego wnętrza.

Żeby znać potrzeby, to trzeba mieć ich świadomość. Żeby mieć ich świadomość, trzeba pójść dalej i się kogoś zapytać o radę. Nie mamy się znać na wszystkim. Mamy mówić, czego chcemy i ktoś jest po to, żeby mi na to odpowiedzieć. Ja mogę z tego nie skorzystać, to jest moje prawo. Ale nie skorzystam wtedy, kiedy będę wiedział, dlaczego nie korzystam. Bo nie spełniło moich oczekiwań – dodaje Marcin Gnich.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.