Newsy

Ponownie 100 tys. zł od Biedronki dla autora najlepszego tekstu dla dzieci. Książka laureatek I edycji konkursu „Piórko” sprzedała się w 30 tys. egzemplarzy

2016-02-19  |  06:30
Mówi:Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska

dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy

  • MP4
  • Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, chce promować czytelnictwo wśród najmłodszych. W drugiej edycji konkursu dla debiutujących twórców „Piórko 2016” ponownie nagrodzi autora najlepszego tekstu dla dzieci i osobę, która ten tekst zilustruje. Książka „Szary domek” autorstwa laureatki pierwszej edycji konkursu sprzedała się w nakładzie ponad 30 tys. egzemplarzy, a w maju ponownie trafi na sklepowe półki.

    Konkurs literacki to nasz pomysł na dotarcie z ideą czytelnictwa do dużej grupy Polaków. Podczas pierwszej edycji udało nam się osiągnąć ten cel – zetknęło się z nią 20 mln Polaków, więc jest to naprawdę dobry wynik – mówi agencji Newseria Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.

    Konkurs „Piórko 2015” cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. Wpłynęło ponad 4 tys. tekstów i ponad 1 tys. prac graficznych.

    Zachęciliśmy do kreatywnego działania ponad 5 tys. osób w Polsce. Poruszyliśmy różne środowiska, zaczęli się w to przedsięwzięcie włączać różni eksperci, wybitne postaci. Bardzo cieszymy się, że konkurs odbił się szerokim echem – podkreśla Jaworska-Rutkowska. – Dlatego firma Jeronimo Martins zdecydowała się na II edycję konkursu „Piórko 2016. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”.

    Książka, która została wybrana w pierwszej edycji konkursu, w ciągu zaledwie dwóch tygodni sprzedała się w nakładzie ponad 30 tys. egzemplarzy. Jak na książkę dla dzieci jest to bardzo dobry wynik.

    Na prośbę czytelników i odbiorców książka jeszcze raz trafi na sklepowe półki, najprawdopodobniej 16 maja. Będziemy się starali, żeby tak samo przebiegało to podczas kolejnych edycji, czyli żeby dwa razy w roku możliwość i dostępność książki konkursowej była większa – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska.

    Druga edycja konkursu ruszyła pod hasłem „Przenieś dzieci do świata swojej opowieści”. Zgłaszane teksty powinny mieścić się w przedziale 20–60 tys. znaków i być kierowane do dzieci w wieku 4–10 lat. Zadaniem rysowników będzie przygotowanie projektu okładki i zestawu ilustracji do zwycięskiego tekstu.

    Nagrodą dla najlepszego autora i ilustratora jest po 100 tys. zł i wydanie książki. Zgodnie z planem w listopadzie pojawi się ona w sklepach Biedronka.

    Przez konkurs literacki sieć chce zachęcać najmłodszych do czytania. Jak podkreślają eksperci, książki mają ogromne wpływ na rozwoju dziecka.

    W świecie multimediów książka jest niezastąpiona, bo pobudza wyobraźnię. W trakcie czytania zachodzi zarówno proces wizualizacji, czyli dziecko stykające się z tekstem spontanicznie tworzy w swojej psychice obrazy, które ten tekst ilustrują, jak i – z czego sobie znacznie rzadziej zdajemy sprawę – proces werbalizacji, wyobrażania sobie i tworzenia określeń słownych do obrazowanych treści. Zatem dziecko, które ma do czynienia z szeregiem rysunków tworzy do nich własną warstwę słowną – mówi dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy.

    Jak podkreśla przedstawicielka JMP, konkurs „Piórko 2016” to również szansa na wsparcie początkujących twórców. Mogą wziąć w nim udział tylko amatorzy, czyli twórcy, którzy nigdy jeszcze nie publikowali ani tekstów, ani ilustracji. Nie jest jednak jedynym projektem sieci ukierunkowanym na wsparcie utalentowanych osób.

    Mamy też inne projekty wspierające młodych twórców, ponieważ współpracujemy np. z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi im. Strzemińskiego. To jest współpraca polegająca na pobudzeniu do kreatywności młodych twórców, którzy przygotowują konkretne projekty do sprzedaży w sklepach Biedronka. A więc jest to zetknięcie młodej sztuki z tym, czego oczekuje klient i z tym, czego oczekuje komercyjny handel – wyjaśnia Anetta Jaworska-Rutkowska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.