Mówi: | Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka, juror konkursu Piórko Justyna Woźniak, laureatka konkursu „Piórko 2021. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” w kategorii „tekst” |
Sieć Biedronka poszukuje początkujących ilustratorów książki dla dzieci. Zwycięzca otrzyma 100 tys. zł nagrody
W tym roku Biedronka już po raz siódmy organizuje konkurs Piórko na najlepszą książkę dla dzieci, skierowany do debiutujących pisarzy i ilustratorów. Zwycięzcy otrzymają po 100 tys. zł nagrody, a ich książka zostanie wydana w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy i trafi do szerokiego grona odbiorców. Sześć książek, wydanych w ramach dotychczasowej edycji Piórka, sprzedało się już w nakładzie ponad 320 tys. egzemplarzy. Od wtorku 18 maja do 28 czerwca swój akces do konkursu mogą zgłaszać początkujący ilustratorzy, artyści i graficy.
– W tym roku organizujemy już siódmą edycję konkursu Piórko. Cel, który nam przyświeca, od samego początku jest taki sam. Po pierwsze, chcemy wyławiać talenty, ponieważ w tym konkursie – zarówno w części literackiej, jak i graficznej – mogą startować wyłącznie debiutanci. Po drugie, wydajemy książki, które są dostępne w całej Polsce w sieci sklepów Biedronka, i chcemy w ten sposób przekonać najmłodszych do czytania książek, bo to pomaga zrozumieć świat – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka, juror konkursu Piórko.
Konkurs jest skierowany do debiutujących autorów tekstów i ilustratorów, których prace nie były nigdy dotąd publikowane. Ich zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4–10 lat. Zwycięska książka zostanie wydana w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy i trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka, które każdego dnia odwiedza ok. 4 mln Polaków. Ma więc szansę dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców.
Pierwszy etap siódmej edycji konkursu, w którym można było zgłaszać opowiadania i teksty dla dzieci, zakończył się pod koniec marca. Jak wskazuje rzecznik sieci Biedronka, ta edycja okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń.
– W tym roku nadesłano nam aż 3667 tekstów. Zwycięzcę już wybraliśmy, teraz mamy nadzieję, że również graficzna część konkursu przyniesie kolejny rekord – mówi Arkadiusz Mierzwa.
Zwyciężczynią pierwszego etapu tegorocznej edycji Piórka została Justyna Woźniak z Lęborka, która zwycięskie opowiadanie napisała dla dwójki własnych dzieci, czteroletniej Asi i sześcioletniego Jasia.
– Ta historia jest przede wszystkim o sile marzeń i o tym, że najlepszym sposobem na ich realizację jest bezgraniczna wiara w to, że się spełnią. Pisząc tę książkę, chciałam wpoić młodemu czytelnikowi, że nigdy nie należy rezygnować z dążenia do wyznaczonych sobie celów, nawet jeśli wszystko wskazuje na niepowodzenie. Pomysł pojawił się w mojej głowie w momencie, kiedy zdałam sobie sprawę, czym sama kieruję się w życiu i jakie jest moje życiowe motto. Pod nie ułożyłam historię o elfie, ogrze i kolejnych bohaterach – mówi Justyna Woźniak, laureatka konkursu „Piórko 2021. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” w kategorii „Tekst”.
Druga część konkursu, skierowana do debiutujących grafików i ilustratorów, rusza we wtorek 18 maja. Ich zadaniem będzie zilustrowanie wybranego przez jury tekstu. Ogłoszenie wyników i premiera książki nastąpi 29 września, w Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, a kolejnego dnia publikacja trafi do sieci sklepów Biedronka.
– Dobra książka musi się składać z dwóch komponentów. Pierwszy to znakomity i wciągający tekst, a drugi – równie istotny – to towarzysząca mu fajna kreska. W drugim etapie konkursu Piórko zachęcamy do udziału wszystkich grafików, ilustratorów i tych, którzy nie zajmują się jeszcze profesjonalnie ilustracją, ale jest to dla nich hobby. Prace można nadsyłać od 18 maja do 28 czerwca, a wszystkie informacje i formularz zgłoszeniowy do konkursu znajdują się na stronie piorko.biedronka.pl – mówi Arkadiusz Mierzwa.
Zwycięzcy konkursu – czyli autor najlepszego tekstu oraz autor ilustracji do niego – otrzymają po 100 tys. zł nagrody. Sześć dotychczasowych edycji Piórka wyłoniło już 12 zdolnych debiutantów, których Biedronka nagrodziła łącznie 1,2 mln zł, a publikacja prac otworzyła im drzwi do profesjonalnej kariery.
– Ta nagroda finansowa przykuwa pewnie największą uwagę, lecz chyba większą nagrodą jest realizacja marzeń i to, że dzięki konkursowi debiutanci, którzy do tej pory nie wydali swoich prac, mogą zawalczyć o swoją przyszłość i pokazanie swojego talentu – wskazuje dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka.
– Nie bez powodu kilka tysięcy twórców zgłasza się do konkursu z myślą, że go wygra, ponieważ takiej szansy, jaką tu otrzymujemy, nie daje żadna inna inicjatywa w Polsce. Nie dość, że nakład dla debiutującego autora jest przeogromny, to jeszcze książki są do kupienia w każdym sklepie sieci Biedronka i dochodzi do tego jeszcze bardzo duża nagroda finansowa – dodaje Justyna Woźniak.
W ramach sześciu dotychczasowych edycji konkursu Piórko nadesłano blisko 22 tys. prac tekstowych i graficznych. Sześć wydanych do tej pory zwycięskich książek sprzedało się w nakładzie ponad 320 tys. egzemplarzy.
GUS: Liczba gości w muzeach spadła o prawie 60 proc. Teraz placówki kulturalne szykują się na szturm zwiedzających [DEPESZA]
Artyści wciąż w trudnej sytuacji finansowej. Wiele grup zawodowych w teatrach straciło ponad połowę swoich zarobków
Sieć Biedronka po raz kolejny nagrodzi pisarza i ilustratora książki dla dzieci. Na zwycięzców czeka po 100 tys. zł i debiut wydawniczy
W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po książki. Więcej i częściej czytają dzieci niż dorośli
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-23: Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-22: Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna
- 2024-04-26: W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
- 2024-04-22: Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-23: Efekt Taylor Swift na rynku najmu krótkoterminowego. Europejska trasa koncertowa pozwoli wynajmującym zarobić miliony
- 2024-04-18: Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.