Newsy

Trampki na koturnach i obuwie barwione marmurkowo hitem nadchodzącego sezonu

2014-03-19  |  06:40

Trampki kojarzone z wygodnym i niezobowiązującym stylem opanowały nie tylko ulice, ale również biura i salony. W nadchodzącym sezonie wiosna/lato sportowe obuwie pojawią się w ekstrawaganckim wydaniu. Najmodniejsze będą tkaniny barwione marmurkowo oraz trampki na koturnach.

Sportowa klasyka z nutką nonszalancji widoczna jest m.in. w nowej kolekcji Converse. Podążając za ogólnoświatowymi trendami, marka powiększa ofertę o bardziej ekstrawaganckie modele.

Kolekcja wiosna/lato 2014 jest przede wszystkim uderzeniem kolorów. To propozycja zabawy barwami, by upiększać otaczający świat. Będzie to możliwe dzięki urozmaiconej kolorystyce, nietypowym designie oraz rodzaju materiału – mówi  agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Barbara Kryńska z firmy Converse.

Główną nowością jest technika marmurkowego barwienia tkanin, z których szyje się trampki. Do tej pory wykorzystywano ją w produkcji jeansów, które cieszą się sporą popularnością już od kilku sezonów. 

Linia Tie-Dye składa się z butów w odcieniach fioletu, amarantu i błękitu. Dostępne są zarówno modele wysokie – za kostkę, oraz niskie. Dla pań, które chciałyby dodać sobie kilka centymetrów przygotowano platformy, czyli ukryte koturny. Oprócz tego w kolekcji nie zabraknie sezonowych kolorów, takich jak soczyste zielenie, pomarańcze oraz nowe odcienie żółtego, a także pastelowych barw, sprawiających wrażenie lekko wytartych – dodaje Barbara Kryńska.

Ci, którzy stawiają na jeszcze bardziej oryginalne i indywidualne rozwiązania, mogą wybrać obuwie z dodatkowymi wzorami.

 Dla osób pragnących się wyróżnić najlepsze będą oryginalne nadruki, fotografie oraz tak zwane stickersy, czyli naklejki. Takie obuwie sprawdzi się nie tylko w klasycznych zestawieniach z dżinsami czy letnimi sukienkami, lecz także w eleganckich stylizacjach, z garniturem włącznie. Wszystko zależy od kreatywności – opowiada ekspertka.

Pierwsze Conversy pojawiły się w sprzedaży w 1908 roku. Buty przeznaczone początkowo dla koszykarzy przypadły do gustu setkom osób, łącznie z gwiazdami muzyki i filmu. Słynne trampki gościły na nogach m.in. Elvisa Presleya, Rihanny czy Dawida Bowie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.