Mówi: | Mateusz Drachal |
Funkcja: | szef operacji |
Firma: | Eventim |
Voucher na bilet na koncert lub imprezę to pomysł na prezent na ostatnią chwilę
Voucher na bilet na koncert lub inne wydarzenie może się okazać ratunkiem dla spóźnialskich, którzy jeszcze nie mają prezentów dla najbliższych. Nie ma ryzyka, że nie trafimy w gust. Voucher można wykorzystać na dowolne wydarzenie, dzięki czemu wiadomo, że nie będzie to prezent chybiony.
‒ Dostępne są vouchery o zróżnicowanych nominałach. Dla osoby młodej możemy kupić voucher za 200 zł ‒ w tej cenie zmieszczą się np. dwa bilety na imprezę klubową. Jeśli chcemy zaś obdarować kogoś, kto jest fanem supergwiazd, możemy wydać na voucher nawet 400 zł – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Mateusz Drachal, szef operacji Eventimu.
Vouchery można też łączyć. Ważność takiego kuponu to rok, więc obdarowany ma czas, by wykorzystać voucher na odpowiadające mu wydarzenie. Voucher na bilet to dobry pomysł na prezent na ostatnią chwilę, bo można go kupić nawet kilka minut przed wieczerzą wigilijną. Jak podkreśla Drachal, zakup voucheru zajmuje jedynie kilka minut, a by go realizować, wystarczy wydrukować.
Poza świątecznymi voucherami w Eventimie w grudniu wzrasta też sprzedaż biletów. Drachal zauważa, że podobny trend jest obserwowany we wszystkich branżach, które zajmują się sprzedażą przez internet.
‒ Mamy bardzo duże zainteresowanie biletami. Organizatorzy też to czują, zwiększając podaż biletów na różne imprezy, dlatego mamy dużo nowo otwartej sprzedaży biletów na różne koncerty – mówi ekspert.
W tej chwili już setki organizatorów udostępniają poprzez Eventim bilety na dziesiątki tysięcy wydarzeń. Liczby te rosną bardzo dynamicznie. Duża zmiana w polskim społeczeństwie nastąpiła wraz ze wzrostem regularności przyjazdów światowych gwiazd do naszego kraju. Drachal ocenia, że powstał zwyczaj uczestniczenia w takich wydarzeniach. Polscy klienci spółki często szukają atrakcyjnych wydarzeń również za granicą, podobnie jak przyjeżdżający na polskie koncerty i inne wydarzenia obcokrajowcy.
‒ W tej chwili w systemie mamy takie imprezy, na które jeden bilet potrafi kosztować kilka tysięcy złotych, oraz takie, na które bilet może kosztować 10 zł. Przekrój jest ogromny – podkreśla Drachal.
Zaznacza, że dla spółki i jej klientów nowa ustawa konsumencka, która wchodzi w życie 25 grudnia, przyniesie niewielkie zmiany. Eventim już się do niej przygotował i wprowadził odpowiednie zmiany w swoich regulaminach. Ekspert przypomina, że jeden z najważniejszych elementów nowej ustawy, czyli możliwość bezkosztowego odstąpienia od umowy i zwrotu zakupionego towaru bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni, nie obejmuje biletów na koncerty, wydarzenia sportowe i imprezy artystyczne.
Czytaj także
- 2025-05-13: Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku
- 2025-04-23: Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież
- 2025-04-25: Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje
- 2025-04-18: Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem
- 2025-04-09: Sejmowa Komisja Zdrowia ciągle czeka na projekt ustawy o reformie szpitali. Po raz trzeci nie został zatwierdzony przez rząd
- 2025-04-11: Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
- 2025-04-17: Eliza Gwiazda: Teraz w koszykach ze święconką jest nawet czekolada i alkohol. Ważniejszy jest przepych niż przeżywanie tego czasu w duchu świąteczno-religijnym
- 2025-04-16: Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2025-03-31: Unia Europejska chce wzmocnić prawa kobiet. Zapowiadane działania będą dotyczyć m.in. równości w zatrudnieniu czy zwalczania przemocy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.