Mówi: | Krzysztof Gorzkiewicz |
Funkcja: | prezes fundacji Pomaganie jest trendy |
Dzieci dotknięte autyzmem można wesprzeć finansowo, oglądając specjalne filmiki na YouTube
Z amerykańskich badań wynika, że 1 na 88 dzieci na świecie rodzi się z autyzmem. Aby zminimalizować skutki tego schorzenia, konieczna jest jak najwcześniejsza diagnoza. Pomóc im stara się akcja fundacji „Pomaganie jest trendy”. Jej organizatorzy zbierają pieniądze na terapię dzieci autystycznych poprzez realizację specjalnych teledysków i bajek, które można obejrzeć w sieci.
– Idea jest taka, że my nie chcemy wyciągać ręki po coś, lecz chcemy dawać coś w zamian, dawać jakiś produkt. Wcześniej wrzucaliśmy rzeczy, które robiliśmy, czyli filmiki, piosenki i bajki, na YouTube i korzystaliśmy z tego, że poprzez generowanie reklam można zdobyć jakieś pieniądze. Teraz pojawiła się możliwość sprzedawania bajek, bo znalazł się wydawca – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Krzysztof Gorzkiewicz, prezes fundacji Pomaganie jest trendy.
Tomik pod tytułem „Anielskie bajki” został napisany przez pomysłodawcę akcji i założyciela fundacji Krzysztofa Gorzkiewicza. Do współpracy udało się zaprosić wiele znanych osobistości: aktorów, muzyków, dziennikarzy i polityków. W sumie 52 osoby. Bajki czytają m.in. kardynał Stanisław Dziwisz, były prezydent Aleksander Kwaśniewski, premier Ewa Kopacz, Anna Komorowska, Ewa Błaszczyk, Daniel Olbrychski czy Adam „Nergal” Darski
– Nergal czyta bajkę wspólnie z kardynałem Dziwiszem, między nimi jest Basia Kurdej-Szatan. Może to się wydać kontrowersyjne, ale z drugiej strony chcemy pokazać, że ci ludzie mają do siebie dystans i robią coś razem, żeby komuś pomóc. Właściwie żyjemy w takim świecie, gdzie bez kontrowersji – oczywiście jeżeli ona jest ze smakiem i nikomu nie szkodzi, nie jesteśmy w stanie dotrzeć do mediów. A my musimy być w mediach, by dotrzeć do ludzi, bo dzięki temu będziemy mieć pieniądze, żeby pomagać dzieciom. To jest transakcja wiązana – tłumaczy Krzysztof Gorzkiewicz.
Akcja „Pomaganie jest trendy” prowadzona jest od 5 lat. Podczas pierwszej edycji celem była pomoc ludziom chorym na białaczkę, zachęcanie do rejestrowania się w bazie dawców szpiku kostnego i propagowanie wiedzy na temat przeszczepów.
– Od drugiej edycji poruszył nas temat autyzmu, bo jest to duży problem. Autyzm nie jest wyleczalny, tak samo można powiedzieć, że autyzm nie jest chorobą, bo nie ma go na liście. Niemniej jego objawy można zminimalizować do takiego stopnia, że widząc takie dziecko na ulicy, nikt nie będzie w stanie poznać, że to autysta. Najważniejsze jest jednak wczesne wykrycie – mówi Gorzkiewicz.
Gorzkiewicz przyznaje, że projekt „Pomaganie jest trendy” od samego początku jest pozytywnie odbierany i każdy, kto jest zaproszony do udziału w nim, z przyjemnością angażuje się w pomoc.
– Właściwie nie zdarzyło mi się, żeby ktoś odmówił na zasadzie nie, bo nie. Wszyscy się zgadzają, wszyscy chcą pomagać. „Pomaganie jest trendy” do tej pory było projektem, teraz jest fundacją. U nas wszystko jest przejrzyste i faktycznie pomagamy – zapewnia Gorzkiewicz.
Czytaj także
- 2025-06-26: Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii
- 2025-06-18: Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
- 2025-06-17: Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-06-06: Qczaj: Moja siostra przeszła załamanie psychiczne. Dźwigamy na swoich barkach bardzo dużo i czasami po prostu nie mamy już siły
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-06-13: Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
- 2025-06-27: Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
- 2025-06-02: Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek
- 2025-05-26: Maciej Pertkiewicz: Smartfony i komputery są bardzo dużą konkurencją dla książek. Bez odpowiedniej zachęty czy delikatnego przymusu dziecko samo nie sięgnie po lekturę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.