Newsy

Narciarze zaczęli szykować się do sezonu

2013-10-23  |  06:30
Przed rozpoczęciem szaleństw na stokach należy się odpowiednio przygotować. W przeciwnym razie możemy nabawić się poważnych kontuzji. Zwłaszcza, jeśli nie uprawialiśmy regularnie sportu latem i jesienią. Przegotowania warto zacząć przynajmniej miesiąc przed sezonem, czyli najlepiej już teraz.

– Powinniśmy dużo biegać, uprawiać sporty, połączyć to ze zdrowym odżywianiem, z rozciąganiem. Warto bezpośrednio przed wyjazdem rozpocząć intensywne przygotowania, co pomoże przede wszystkim naszym stawom, naszym więzadłom i naszemu organizmowi przygotować się na ten zwiększony wysiłek – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kasper Orkisz, trener narciarstwa.

Niestety narciarze często o przygotowaniach przypominają sobie tuż przed wyjazdem na narty. Jednak nawet wtedy musimy poświecić trochę czasu na rozgrzewkę.

– Można gdzieś pójść spacerem, a nie samochodem; może nie jechać windą, nawet na dół, ale rzeczywiście na piechotę. Pójść pobiegać, rozruszać się, a nawet przetarcie małe zrobić. Ja dużo czasu spędzałem na Górce Szczęśliwickiej, tu w Warszawie, która dla ludzi, którzy szykowali się na tygodniowy wyjazd, była idealnym miejscem, żeby pojechać w tygodniu przed – tłumaczy instruktor.

Ważne przed pierwszym wjazdem na stok jest także przygotowanie sprzętu. Narty czy deska snowboardowa koniecznie powinny trafić na przegląd do serwisu.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.