Mówi: | Mariola Mirek |
Funkcja: | menadżer ds. komunikacji marki Pampers |
Firma: | Procter & Gamble |
Ponad 90 proc. rodziców skarży się na ograniczone możliwości pobytu ze swoimi dziećmi w szpitalu. Brakuje pokoi noclegowych dla rodziców
Eksperci podkreślają, że stałe przebywanie z hospitalizowanym dzieckiem jest niezwykle ważne zarówno dla małych pacjentów, jak i ich mam. Kobietom zapewnia komfort psychiczny, dzieciom pomaga oswoić się z nową sytuacją i obcymi ludźmi oraz szybciej wrócić do zdrowia. Jest to istotne nie tylko w przypadku noworodków karmionych mlekiem matki. Dlatego z inicjatywy marki Pampers i Fundacji Polsat w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku otwarto w czerwcu Pokój dla Mam, które towarzyszą swoim pociechom podczas leczenia szpitalnego.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska, 90 proc. polskich rodziców skarży się na ograniczone możliwości nocowania w szpitalu. W większości placówek dorośli zmuszeni są spać na korytarzach lub na krzesłach przy łóżkach swoich dzieci.
– Niemal 50 proc. Polaków, z którymi rozmawialiśmy, wskazywało, że sami bądź ich bliscy byli w sytuacji, kiedy chcąc towarzyszyć dziecku w szpitalu, musieli przynosić ze sobą karimaty czy śpiwory, by na nich przespać noc – mówi agencji informacyjnej Newseria Mariola Mirek, menadżer ds. komunikacji marki Pampers w Procter & Gamble.
Projekt „Wspólnie dbamy o bobasy” ma na celu wspieranie mam w ich trudzie opieki nad dzieckiem poprzez tworzenie przyjaznych im przestrzeni czy angażowanie całej rodziny i społeczeństwa w wychowanie dziecka. Pierwszą inicjatywą zrealizowaną w ramach tej kampanii jest Pokój dla Mam w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku. Znajdują się w nim cztery łóżka, szafa na ubrania, łazienka z prysznicem i pralko-suszarką oraz aneks kuchenny. Dodatkowo korzystające z pokoju mamy mają do dyspozycji produkty codziennego użytku, takie jak płyn do mycia naczyń, szampony i odżywki do włosów, pasty do zębów, podpaski oraz produkty do prania.
– Zdaję sobie sprawę z tego, że pobyt mamy w szpitalu z chorym dzieckiem jest trudnym doświadczeniem, dlatego chcemy ułatwić jej ten czas. Chcemy wspierać mamy w takim zakresie, w jakim możemy, nie tylko oferując produkty do pielęgnacji noworodków i małych dzieci, lecz także poprzez takie pokoje jak ten przy Oddziale Pediatrycznym w Otwocku – mówi Mariola Mirek.
Tworząc „Pokój dla Mam” marka Pampers dołączyła do projektu realizowanego przez Fundację Polsat, która działa na rzecz poprawy opieki zdrowotnej polskich dzieci. Organizuje ogólnopolskie kampanie, z których dochód przeznaczany jest na zakup sprzętu medycznego do szpitali i placówek zdrowia opiekujących się dziećmi. Finansuje też liczne zabiegi, leki i terapie oraz sponsoruje remonty i modernizacje placówek medycznych. W tym roku Fundacja realizowała modernizację Oddziału Pediatrycznego w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku.
– Oczywiście było pytanie, czy znajdzie się przestrzeń na zaaranżowanie „Pokoju dla Mam” w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku. Okazało się, że po rozmowach z panią prezes placówki i z panią ordynator tę przestrzeń znaleźliśmy. W trakcie trzymiesięcznego remontu udało się ją wyremontować i zagospodarować tak, że mogła trafić do rąk mam z Otwocka i okolic – mówi Mariola Mirek.
Rocznie na oddziale tym hospitalizowanych jest ponad tysiąc dzieci, zarówno noworodków, jak i nieco starszych. Często trafiają tam maluchy, które z braku miejsc, mimo skierowania, nie zostały przyjęte do Instytutu „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” lub muszą wykonać badania diagnostyczne z długim terminem oczekiwania. Remont prowadzony przez Fundację Polsat objął całościową modernizację Oddziału Pediatrycznego, w tym wymianę instalacji wodno-kanalizacyjnej i centralnego ogrzewania. Marka Pampers planuje otwarcie kolejnych pokoi dla mam w innych placówkach medycznych w Polsce.
– Chcemy poprzez ten projekt pokazywać, że wszyscy mamy ogromną rolę do odegrania w pomaganiu, we wspieraniu mam w trakcie wychowania małego dziecka. Wiemy, że wychowanie dziecka jest bardzo trudnym procesem. Mama jest najważniejsza, ale potrzebuje wsparcia – mówi Mariola Mirek.
Czytaj także
- 2024-05-15: Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
- 2024-05-02: Nadwyżki zbóż pozostaną problemem także w kolejnym sezonie. Wszystko zależy od zwiększenia możliwości eksportowych
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-04-18: Prawie 60 proc. Polaków podejmowało próby odchudzania. U większości efekty były krótkotrwałe i powodowały problemy zdrowotne
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-03-28: Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
- 2024-03-29: Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
- 2024-04-05: Dostęp do badań profilaktycznych i skutecznych terapii największymi wyzwaniami systemu ochrony zdrowia. Polska prezydencja w UE może być okazją do zmian w tym zakresie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.