Newsy

Magda Gessler zamierza otworzyć restaurację w Chicago lub Toronto. W maju planuje inaugurację restauracji w Brukseli

2018-03-19  |  06:15

Restauratorka twierdzi, że polska tradycja kulinarna jest wybitna, łączy w sobie bowiem zwyczaje i przepisy wielu narodowości. Na świecie kojarzona jest jednak z tak prostymi daniami jak pierogi czy kotlet schabowy. Z tego względu gwiazda TVN zamierza otworzyć restaurację za granicą, prawdopodobnie w Toronto lub w Chicago. Na 15 maja w Brukseli zaplanowane jest wielkie otwarcie restauracji The Ultimate Hallucination, w której Magda Gessler została ambasadorem i szefem kuchni. 

Jak informuje Magda Gessler, otwarcie restauracji w Brukseli będzie trwało trzy dni, codziennie na sali będzie 250 osób, a wśród nich m.in. belgijska arystokracja i polscy politycy. Restauracja The Ultimate Hallucination będzie się specjalizowała w starej polskiej kuchni w połączeniu z dawną kuchnią belgijską z początku XX wieku.

Gwiazda stacji TVN planuje także otwarcie restauracji w Ameryce.

– Może to być Toronto lub Chicago. Chciałabym pokazać prawdziwą polską kuchnię, ale nie tę emigracyjną, ludzi, którzy byli bardzo biedni, musieli wyjechać za chlebem i ich kuchnia była tak biedna jak oni, czyli schabowy i kiełbasa – mówi Magda Gessler agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Restauratorka podkreśla, że na świecie polska kuchnia uznawana jest za mało wykwintną i kojarzona jest właśnie z kotletem schabowym, bigosem i pierogami. Zdaniem gwiazdy jest to błędny pogląd, polska tradycja kulinarna jest wybitna i ma charakter kuchni fusion, a więc łączącej przepisy z całego świata, powstawała bowiem pod wpływem wielu zamieszkującej Polskę narodowości.

– Trzeba mieć do tego ogromną wrażliwość, wyobraźnię, wiedzę historyczną i szacunek do tego, co nasze, nie lecieć za internetowymi pewniakami, co się bardzo często zdarza młodym kucharzom, tylko zrobić dobry rosół, co jest wielką sztuką, np. z bażanta, z perliczki – mówi Magda Gessler.

Gwiazda przekonuje, że niegdyś do Warszawy przyjeżdżali smakosze z całej Europy, by spróbować polskich dań. Podkreśla również, że chciałaby wrócić do tych czasów, dlatego w swoich restauracjach oferuje tradycyjne polskie menu. Taką kuchnię zamierza również serwować w swoim zagranicznym lokalu. Choć nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji odnośnie do lokalizacji, już szuka personelu m.in. poprzez ogłoszenia w mediach społecznościowych.

– Mamy bardzo duży plik z CV ludzi naprawdę z całego świata, bardzo dużo również cudzoziemców, ale też Polaków, którzy pracują za granicą – mówi.

Magda Gessler to jedna z najbardziej znanych polskich restauratorek. Jest właścicielką kilku restauracji, m.in. U Fukiera i AleGloria, autorką licznych książek o tematyce kulinarnej, gospodynią programów telewizyjnych związanych z gotowaniem, m.in. „Kuchenne rewolucje” oraz „Sexy kuchnia”, a także jurorką w programie „MasterChef”.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.