Mówi: | Magda Gessler |
Funkcja: | restauratorka |
Magda Gessler zamierza otworzyć restaurację w Chicago lub Toronto. W maju planuje inaugurację restauracji w Brukseli
Restauratorka twierdzi, że polska tradycja kulinarna jest wybitna, łączy w sobie bowiem zwyczaje i przepisy wielu narodowości. Na świecie kojarzona jest jednak z tak prostymi daniami jak pierogi czy kotlet schabowy. Z tego względu gwiazda TVN zamierza otworzyć restaurację za granicą, prawdopodobnie w Toronto lub w Chicago. Na 15 maja w Brukseli zaplanowane jest wielkie otwarcie restauracji The Ultimate Hallucination, w której Magda Gessler została ambasadorem i szefem kuchni.
Jak informuje Magda Gessler, otwarcie restauracji w Brukseli będzie trwało trzy dni, codziennie na sali będzie 250 osób, a wśród nich m.in. belgijska arystokracja i polscy politycy. Restauracja The Ultimate Hallucination będzie się specjalizowała w starej polskiej kuchni w połączeniu z dawną kuchnią belgijską z początku XX wieku.
Gwiazda stacji TVN planuje także otwarcie restauracji w Ameryce.
– Może to być Toronto lub Chicago. Chciałabym pokazać prawdziwą polską kuchnię, ale nie tę emigracyjną, ludzi, którzy byli bardzo biedni, musieli wyjechać za chlebem i ich kuchnia była tak biedna jak oni, czyli schabowy i kiełbasa – mówi Magda Gessler agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Restauratorka podkreśla, że na świecie polska kuchnia uznawana jest za mało wykwintną i kojarzona jest właśnie z kotletem schabowym, bigosem i pierogami. Zdaniem gwiazdy jest to błędny pogląd, polska tradycja kulinarna jest wybitna i ma charakter kuchni fusion, a więc łączącej przepisy z całego świata, powstawała bowiem pod wpływem wielu zamieszkującej Polskę narodowości.
– Trzeba mieć do tego ogromną wrażliwość, wyobraźnię, wiedzę historyczną i szacunek do tego, co nasze, nie lecieć za internetowymi pewniakami, co się bardzo często zdarza młodym kucharzom, tylko zrobić dobry rosół, co jest wielką sztuką, np. z bażanta, z perliczki – mówi Magda Gessler.
Gwiazda przekonuje, że niegdyś do Warszawy przyjeżdżali smakosze z całej Europy, by spróbować polskich dań. Podkreśla również, że chciałaby wrócić do tych czasów, dlatego w swoich restauracjach oferuje tradycyjne polskie menu. Taką kuchnię zamierza również serwować w swoim zagranicznym lokalu. Choć nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji odnośnie do lokalizacji, już szuka personelu m.in. poprzez ogłoszenia w mediach społecznościowych.
– Mamy bardzo duży plik z CV ludzi naprawdę z całego świata, bardzo dużo również cudzoziemców, ale też Polaków, którzy pracują za granicą – mówi.
Magda Gessler to jedna z najbardziej znanych polskich restauratorek. Jest właścicielką kilku restauracji, m.in. U Fukiera i AleGloria, autorką licznych książek o tematyce kulinarnej, gospodynią programów telewizyjnych związanych z gotowaniem, m.in. „Kuchenne rewolucje” oraz „Sexy kuchnia”, a także jurorką w programie „MasterChef”.
Czytaj także
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
- 2025-01-27: Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
- 2025-02-14: Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania związane z energetyką wiatrową
- 2025-02-12: Jakub Rzeźniczak: Chciałbym wrócić do piłki nożnej. Teraz jednak widzę siebie już nie na boisku, ale na szczeblach zarządzających
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.