Mówi: | Monika Mrozowska |
Funkcja: | aktorka |
Monika Mrozowska: Mamy w mieszkaniu małą lodówkę i dlatego nie robię zakupów na zapas. Dzięki temu nie marnuję jedzenia
Aktorka zaznacza, że stawia na przemyślane zakupy spożywcze. Z jej doświadczenia wynika, że przed pójściem do sklepu warto porozmawiać z członkami rodziny o tym, co chcieliby w najbliższym czasie zjeść, i dopiero pod tym kątem kupować potrzebne produkty. Monika Mrozowska jest przeciwniczką marnowania jedzenia, ale z jej obserwacji wynika, że choć narzekamy na wysokie ceny żywności, to kupujemy zbyt dużo na zapas, a później i tak trafia to na śmietnik.
– My mamy w mieszkaniu bardzo małą lodówkę, tak jest ze względu na metraż pomieszczenia, bo nic dużego nam się tam nie mieściło, ale ona się świetnie sprawdza też pod kątem ekologicznym. Ponieważ w związku z tym, że jest mała, to ja nie jestem w stanie zrobić zakupów na tydzień czy na dwa tygodnie w przód, tylko faktycznie kupuję rzeczy praktycznie z dnia na dzień. Wtedy jednak jestem w stanie bardzo mądrze przygotować takie zakupy, bo wiem, na co ja i moje dzieci mamy ochotę i czego nam w tej lodówce brakuje – mówi agencji Newseria Lifestyle Monika Mrozowska.
Aktorka zauważa, że kiedy lodówka jest przepełniona, to produkty kupione wcześniej giną pod warstwą nowych i często bywa tak, że po prostu o nich zapominamy, aż w końcu nie nadają się już do spożycia i lądują w koszu. Z jej doświadczenia wynika więc, że lepiej kupować tylko to, co planujemy w krótkim czasie wykorzystać, niż wrzucać do sklepowego koszyka wszystko, co aktualnie jest w promocji, a później magazynować to w domu.
– W tej chwili modne są jakieś aplikacje do zapisywania zakupów, natomiast my robimy to analogowo, po prostu bierzemy albo kartkę, albo wpisujemy sobie w telefonie. Widzę, że moje dzieciaki też już się do tego przyzwyczaiły, kupują naprawdę te rzeczy, które są potrzebne. Bardzo jasno to ustalamy i to też uczy odpowiedzialności, bo w momencie, w którym oni na przykład powiedzą, że w sobotę rano marzą im się gofry, a pół godziny później dojdą do wniosku, że jednak mieliby ochotę na coś innego, to mówię: nie, no sorry, mamy składniki na gofry, więc jemy gofry, nie ma wyjścia – tłumaczy.
Monika Mrozowska ma swoje sprawdzone sposoby, by pod wpływem impulsu nie kupować zbyt wiele. Przede wszystkim stara się więc nie robić zakupów z pustym żołądkiem i nie ulegać szeregowi promocji związanych z obniżeniem ceny przy zakupie większej ilości produktów, niestety często z krótszymi terminami przydatności.
– Najgorzej jest, jak na przykład jedziemy gdzieś z dużą grupą znajomych na wakacje i każdy przywiezie całą stertę jedzenia. Przyjeżdżamy na tydzień, a mamy jedzenia, tak jakbyśmy mieli tam koczować ze dwa miesiące i później, jak się okazuje, że nie jesteśmy w stanie wszystkiego zjeść lub zabrać z powrotem do domu i część tego jedzenia się marnuje, to bardzo boli mnie serce – mówi aktorka.
Monika Mrozowska jest zwolenniczką ekologicznego stylu życia. Wywiadu agencji Newseria Lifestyle udzieliła podczas eventu pod hasłem „Moda na recykling 5”. Na zaproszenie pomysłodawcy projektu, Europejskiej Platformy Recyklingu, absolwentki Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru razem z dziećmi z całej Polski stworzyły oryginalne stylizacje z elektroodpadów. W ten sposób powstały m.in.: sukienka z radiatorów i płytek komputerowych, dżinsowy komplet z ekranami LCD ze skanerów magazynowych i niedziałającymi pilotami do telewizorów, kostium ze zdjęć ze zużytych aparatów rentgenowskich, marynarka z płyt CD z zepsutego sprzętu hi-fi, suknia ze zużytych, niebieskich kabli i wiele innych.
Czytaj także
- 2025-02-10: Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
- 2025-01-27: Liczebność ponad 40 gatunków ptaków gwałtownie spada. Coraz mniej czajek i gawronów
- 2025-02-14: Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania związane z energetyką wiatrową
- 2025-01-23: Damian Janikowski: Charakter wojownika pozwolił mi przejść z zapasów do MMA. Mam zamiar wysoko zajść w Federacji KSW
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2025-01-07: Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
- 2024-12-18: Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi
- 2024-12-05: Przedświąteczna gorączka zakupów może sprzyjać nieprzemyślanym decyzjom. UOKiK ostrzega przed nadmiernym zadłużaniem
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.