1 na 3 polskich konsumentów planuje zredukować liczbę posiadanych subskrypcji
Usługi VoD (ang. Video on Demand) to, zgodnie z wynikami najnowszego badania Adyen Digital Report, najpopularniejsze subskrypcje na świecie (65 proc.). Kolejne są platformy streamingowe do słuchania muzyki (45 proc.). W Polsce subskrybujemy średnio trzy usługi, ale co ciekawe, 34 proc. konsumentów planuje ograniczyć liczbę aktywnych subskrypcji. Oznacza to, że 7 na 10 firm deklarujących inwestycje w ten model usług musi bardziej się postarać, aby utrzymać swoich klientów.
Wyniki przeprowadzonego przez Adyen, globalną platformę technologii finansowych wybieraną przez rynkowych liderów, badania Digital Report dowodzą, że 34 proc. polskich konsumentów już zrezygnowało lub planuje w najbliższych 12 miesiącach zrezygnować z subskrypcji usług i produktów, na które ustawili cykliczne płatności. Obecnie aż 3 na 4 konsumentów z Polski (74 proc.) posiada jakąś subskrypcję, średnio korzystając z trzech usług.
Badanie wykazało, że mieszkańcy 22 krajów, w tym Polski, coraz mocniej odczuwają presję związaną z rosnącymi kosztami życia, co wpływa na ich decyzje zakupowe. W związku z tym firmy oferujące subskrypcje muszą dostosować swoją ofertę do bardziej wyśrubowanych oczekiwań konsumentów, szczególnie w zakresie personalizacji i wartości dodanej. Tylko wtedy subskrypcje te, mają szansę zostać uznane za niezbędne i utrzymać się w koszyku stałych miesięcznych wydatków.
Badanie Adyen Digital Report wskazuje, które subskrypcje są najbardziej zagrożone anulowaniem w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
- Filmy/TV – 17 proc.
- Muzyka – 16 proc.
- Kompleksowe pakiety usług (np. Amazon Prime) – 16 proc.
- Dostawa jedzenia – 15 proc.
- Karnety do siłowni – 14 proc.
- Tygodniowa subskrypcja jedzenia z supermarketów – 13 proc.
Badanie Adyen wykazało, że konsumenci dążą do oszczędności i rezygnują z niektórych subskrypcji. Pomimo tego ogromna większość firm (70 proc.) deklaruje, że w ciągu najbliższego roku będzie inwestować w model cyklicznych usług subskrypcyjnych, a prawie 2 na 5 (37 proc.) planuje rozszerzyć ofertę o nowe linie produktów lub usług oferowanych w ramach subskrypcji. To pokazuje, jak cennym są one źródłem przychodu.
– Firmy muszą nieustannie szukać sposobów na zwiększenie swoich przychodów, a kluczem do tego jest budowanie długofalowych relacji z klientami. Sukces nie zależy już tylko od samej oferty, ale od umiejętności dostosowania się do indywidualnych oczekiwań konsumentów. Subskrypcje stają się atrakcyjne tylko wtedy, gdy są wyjątkowe pod względem jakości i użyteczności, oraz gdy konsumenci widzą w nich realną wartość, której nie znajdą nigdzie indziej. Ważnym elementem jest także zapewnienie klientom bezproblemowego procesu płatności. Współpraca z dostawcami usług płatniczych odgrywa tutaj kluczową rolę, szczególnie w zakresie ochrony danych i zapobiegania problemom z płatnościami w przyszłości. Firmy, które potrafią skutecznie zintegrować te aspekty, zwiększają swoją szansę na długoterminowe korzyści finansowe – mówi Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.
Jak dobrze realizować subskrypcje
Badanie Adyen Digital Report wykazało, jakie wymagania dotyczące poprawy usług subskrypcyjnych stawiają konsumenci. Zamknęły się one w trzech głównych obszarach. Po pierwsze: niezbędna jest personalizacja doświadczeń, ponieważ 60 proc. konsumentów ceni wygodę. To z kolei przekłada się na ich lojalność (13 proc.). Po drugie: do zwiększenia lojalności mogą przyczynić się także np. doskonała obsługa klienta (39 proc.) oraz spersonalizowane zniżki (34 proc.). Po trzecie: znaczny odsetek badanych (40 proc.) życzyłby sobie możliwości łatwego anulowania subskrypcji, a także zwrotów (40 proc.).
O Adyen Digital Report
Badanie konsumenckie przeprowadzone zostało w dniach 03 czerwca 2024 – 19 czerwca 2024 na grupie 34 371 respondentów w wieku 18+ z Australii, Hongkongu, Indii, Japonii, Malezji, Singapuru, Belgii, Danii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Szwecji, ZEA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Meksyku, Kanady i USA. W Polsce badaniem objęto grupę 1005 ankietowanych.
Badanie przedsiębiorstw z branży digital przeprowadzone zostało w dniach 31 maja 2024 – 19 czerwca 2024 na grupie 8 822 respondentów w wieku 18+ z Australii, Hongkongu, Chin, Japonii, Malezji, Singapuru, Belgii, Danii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Szwecji, ZEA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Meksyku, Kanady i USA. Ankietowani to liderzy i seniorzy w firmach, mający wgląd w przychody i strategię biznesową. W Polsce badaniem objęto grupę 400 ankietowanych.
O Adyen
Adyen to nowoczesna platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów. Dzięki kompleksowym usługom płatniczym, analityce opartej na danych oraz produktom finansowym oferowanym w ramach jednego globalnego rozwiązania, Adyen pomaga firmom szybciej osiągać założone cele. Posiadając biura na całym świecie, Adyen współpracuje z takimi firmami jak Facebook, Uber, H&M, eBay i Microsoft.

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.