Komunikaty PR

2022 vs. 2023 oczami TP Vision

2023-01-20  |  18:00
Biuro prasowe

 

TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound: najważniejsze wydarzenia 2022, trendy rynkowe i ewolucja roli telewizora w gospodarstwie domowym, rozwój technologii, wyzwania na rok 2023.

 

2022 w pigułce

W roku ubiegłym TP Vision obchodziło 10-lecie działalności. W ciągu tej dekady firma skupiała się głównie na jakości obrazu i dźwięku oraz wzornictwie. Jej „procesor obrazu” był w tym okresie wielokrotnie nagradzany, wprowadzono szereg innowacji w dziedzinie oprogramowania, zaczęto wykorzystywać sztuczną inteligencję, która automatycznie dostosowuje ustawienia - w zależności od odtwarzanych treści.

 

Istotnym wydarzeniem ubiegłego roku było w Polsce przejście na nowy standard telewizji naziemnej, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży telewizorów, szczególnie tych o małych przekątnych, z tzw. segmentu entry.

 

W roku 2022, pierwszy raz w historii w ostatnim kwartale, miało miejsce ważne wydarzenie sportowe - piłkarskie mistrzostwa świata. Przed tak dużym wydarzeniem sportowym zawsze widoczny jest wzrost sprzedaży telewizorów. Tak było i tym razem, tylko w pierwszej połowie 2022 roku sprzedaż telewizorów OLED Ambilight marki Philips wzrosła o 48% r/r i była większa niż dynamika wzrostu całego rynku. Docenione zostały także nowo wprowadzone produkty - telewizory OLED+937, OLED807 i PUS8807 oraz soundbar Fidelio FB1, które zdobyły prestiżowe nagrody EISA jako produkty roku 2022/23.

 

- Powodem do dumy są dla nas także nominacje do Red Dot Award – prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa, zwanych często „Oskarami designu”, a także iF Design Awards – jednych z najbardziej rozpoznawalnych i najstarszych niezależnych wyróżnień w dziedzinie jakości designu na świecie, przyznane wspomnianym modelom, a także i nowym wytrzymałym głośnikom bezprzewodowym GO, mówi Tomasz Miśkiewicz, Dyrektor Marketingu w TP Vision Polska.

 

Trendy 2022 vs. 2023

W 2022 roku marka Philips TV wprowadziła na rynek telewizor w rozmiarze aż 86 cali - z serii The One. Zainteresowanie tym modelem pokazuje, że oczekiwania użytkowników ewoluują - oczekują oni coraz większych ekranów i zaawansowanych technologii. Chcą mieć możliwość przesyłania filmów bezpośrednio z telefonu do telewizora czy strumieniowego przesyłania obrazów - np. z kamery bezpieczeństwa. Następuje także szybki rozwój asystentów mowy.

 

- Telewizor w gospodarstwie domowym staje się coraz bardziej centralnym węzłem. Warto też zwrócić uwagę na jeszcze jeden trend. Telewizor zaczyna pełnić funkcję dekoracyjną, kiedy nie jest włączony - klienci coraz częściej nie chcą już mieć czarnego ekranu na ścianie. Stąd coraz większa popularność takich rozwiązań jak Ambilight Aurora stosowana w nowych generacjach telewizorów Philips, mówi Tomasz Miśkiewicz.

 

Ambilight Aurora i rozwój technologii

Ambilight Aurora to aplikacja dostępna w wybranych modelach telewizorów Philips, która pozwala zmienić urządzenie, kiedy z niego nie korzystamy, w ruchomy lub statyczny obraz wychodzący płynnie poza ramy ekranu. Wybierać można spośród kilku dostępnych animacji i grafik dobranych tak, aby pasowały do różnego charakteru wnętrz.

 

Z myślą o osobach, które instalują telewizory w sypialniach, powstała natomiast funkcja AmbiWakeup, łącząca alarm dźwiękowy z podświetleniem Ambilight, które łagodnie wybudza, imitując np. wschód słońca.

 

Warto też wspomnieć o dalszym rozwoju technologii OLED. Na rynku pojawiły się już najnowsze panele OLED-EX, w których związki na bazie wodoru zastąpiono bardziej wydajnym i stabilnym deuterem. W 2022 roku wyposażone zostały w nie modele Philips OLED807 oraz flagowe Philips OLED+907 i OLED+937. Dzięki temu rozwiązaniu wspomniane telewizory oferują o 30% jaśniejszy obraz niż w przypadku standardowego ekranu OLED.

 

Wyzwania 2023

Trudna sytuacja gospodarcza, inflacja – to dziś największe wyzwania, z którymi mierzy się zresztą wiele branż. Rosnące ceny, a co za tym idzie – mniej zasobne portfele klientów, mogą zniechęcać do zakupów, zwłaszcza towarów niebędących dobrami pierwszej potrzeby.

 

- Żyjemy w trudnych czasach, jednak doświadczenia konsumenckie, które jesteśmy w stanie dostarczyć za pośrednictwem naszych wielokrotnie nagradzanych produktów, są dobrze przyjmowane przez rynek, co miejmy nadzieję pozwoli nam zapewnić konsekwentny dwucyfrowy wzrost telewizorów Premium OLED Ambilight i produktów segmentu GO Sport w 2023 roku, mówi Tomasz Miśkiewicz.

 

Kilka lat temu marka Philips TV zdecydowała się na wprowadzenie serii telewizorów The One, które oferują najważniejsze funkcje modeli z wyższej półki, ale w niewygórowanej cenie. Firma liczy, że w obecnej sytuacji również ta linia produktowa ma szansę zostać hitem sprzedażowym.

 

TP Vision zaprezentuje swoje szczegółowe wyniki biznesowe, a także zapowiedzi nowych produktów w segmencie TV i audio, na dorocznej konferencji w Amsterdamie, 7 lutego.

 

***

TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Znana marka modowa w Atrium Biała Biuro prasowe
2024-08-09 | 16:10

Znana marka modowa w Atrium Biała

Oryginalne wzornictwo, unikatowe, kolorowe ubrania inspirowane twórczością młodych artystów – to atuty marki odzieżowej Medicine, która już wkrótce wprowadzi
Zakupy Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock
2024-08-07 | 12:45

Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock

Uczestnicy Najpiękniejszego Festiwalu Świata wiedzą, że zawsze mogą liczyć na Lidla! Na Pol’and’Rock Festivalu już po raz 14. stanął rockowy sklep Lidl Polska, który
Zakupy Udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:05

Udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii

Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.

Handel

Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE

Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.

Ochrona środowiska

Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami

Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.