2022 vs. 2023 oczami TP Vision
TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound: najważniejsze wydarzenia 2022, trendy rynkowe i ewolucja roli telewizora w gospodarstwie domowym, rozwój technologii, wyzwania na rok 2023.
2022 w pigułce
W roku ubiegłym TP Vision obchodziło 10-lecie działalności. W ciągu tej dekady firma skupiała się głównie na jakości obrazu i dźwięku oraz wzornictwie. Jej „procesor obrazu” był w tym okresie wielokrotnie nagradzany, wprowadzono szereg innowacji w dziedzinie oprogramowania, zaczęto wykorzystywać sztuczną inteligencję, która automatycznie dostosowuje ustawienia - w zależności od odtwarzanych treści.
Istotnym wydarzeniem ubiegłego roku było w Polsce przejście na nowy standard telewizji naziemnej, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży telewizorów, szczególnie tych o małych przekątnych, z tzw. segmentu entry.
W roku 2022, pierwszy raz w historii w ostatnim kwartale, miało miejsce ważne wydarzenie sportowe - piłkarskie mistrzostwa świata. Przed tak dużym wydarzeniem sportowym zawsze widoczny jest wzrost sprzedaży telewizorów. Tak było i tym razem, tylko w pierwszej połowie 2022 roku sprzedaż telewizorów OLED Ambilight marki Philips wzrosła o 48% r/r i była większa niż dynamika wzrostu całego rynku. Docenione zostały także nowo wprowadzone produkty - telewizory OLED+937, OLED807 i PUS8807 oraz soundbar Fidelio FB1, które zdobyły prestiżowe nagrody EISA jako produkty roku 2022/23.
- Powodem do dumy są dla nas także nominacje do Red Dot Award – prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa, zwanych często „Oskarami designu”, a także iF Design Awards – jednych z najbardziej rozpoznawalnych i najstarszych niezależnych wyróżnień w dziedzinie jakości designu na świecie, przyznane wspomnianym modelom, a także i nowym wytrzymałym głośnikom bezprzewodowym GO, mówi Tomasz Miśkiewicz, Dyrektor Marketingu w TP Vision Polska.
Trendy 2022 vs. 2023
W 2022 roku marka Philips TV wprowadziła na rynek telewizor w rozmiarze aż 86 cali - z serii The One. Zainteresowanie tym modelem pokazuje, że oczekiwania użytkowników ewoluują - oczekują oni coraz większych ekranów i zaawansowanych technologii. Chcą mieć możliwość przesyłania filmów bezpośrednio z telefonu do telewizora czy strumieniowego przesyłania obrazów - np. z kamery bezpieczeństwa. Następuje także szybki rozwój asystentów mowy.
- Telewizor w gospodarstwie domowym staje się coraz bardziej centralnym węzłem. Warto też zwrócić uwagę na jeszcze jeden trend. Telewizor zaczyna pełnić funkcję dekoracyjną, kiedy nie jest włączony - klienci coraz częściej nie chcą już mieć czarnego ekranu na ścianie. Stąd coraz większa popularność takich rozwiązań jak Ambilight Aurora stosowana w nowych generacjach telewizorów Philips, mówi Tomasz Miśkiewicz.
Ambilight Aurora i rozwój technologii
Ambilight Aurora to aplikacja dostępna w wybranych modelach telewizorów Philips, która pozwala zmienić urządzenie, kiedy z niego nie korzystamy, w ruchomy lub statyczny obraz wychodzący płynnie poza ramy ekranu. Wybierać można spośród kilku dostępnych animacji i grafik dobranych tak, aby pasowały do różnego charakteru wnętrz.
Z myślą o osobach, które instalują telewizory w sypialniach, powstała natomiast funkcja AmbiWakeup, łącząca alarm dźwiękowy z podświetleniem Ambilight, które łagodnie wybudza, imitując np. wschód słońca.
Warto też wspomnieć o dalszym rozwoju technologii OLED. Na rynku pojawiły się już najnowsze panele OLED-EX, w których związki na bazie wodoru zastąpiono bardziej wydajnym i stabilnym deuterem. W 2022 roku wyposażone zostały w nie modele Philips OLED807 oraz flagowe Philips OLED+907 i OLED+937. Dzięki temu rozwiązaniu wspomniane telewizory oferują o 30% jaśniejszy obraz niż w przypadku standardowego ekranu OLED.
Wyzwania 2023
Trudna sytuacja gospodarcza, inflacja – to dziś największe wyzwania, z którymi mierzy się zresztą wiele branż. Rosnące ceny, a co za tym idzie – mniej zasobne portfele klientów, mogą zniechęcać do zakupów, zwłaszcza towarów niebędących dobrami pierwszej potrzeby.
- Żyjemy w trudnych czasach, jednak doświadczenia konsumenckie, które jesteśmy w stanie dostarczyć za pośrednictwem naszych wielokrotnie nagradzanych produktów, są dobrze przyjmowane przez rynek, co miejmy nadzieję pozwoli nam zapewnić konsekwentny dwucyfrowy wzrost telewizorów Premium OLED Ambilight i produktów segmentu GO Sport w 2023 roku, mówi Tomasz Miśkiewicz.
Kilka lat temu marka Philips TV zdecydowała się na wprowadzenie serii telewizorów The One, które oferują najważniejsze funkcje modeli z wyższej półki, ale w niewygórowanej cenie. Firma liczy, że w obecnej sytuacji również ta linia produktowa ma szansę zostać hitem sprzedażowym.
TP Vision zaprezentuje swoje szczegółowe wyniki biznesowe, a także zapowiedzi nowych produktów w segmencie TV i audio, na dorocznej konferencji w Amsterdamie, 7 lutego.
***
TP Vision
TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.
![Znana marka modowa w Atrium Biała Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1702154147,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Znana marka modowa w Atrium Biała
![Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock](/files/_uploaded/glownekonf_1859552224,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock
![Udane półrocze Galerii Katowickiej](/files/_uploaded/glownekonf_883516087,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Udane półrocze Galerii Katowickiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Dom i ogród
![](/files/1922771799/pawlikowska-indianie-dzungla-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii
Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.
Handel
Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE
![](/files/1922771799/zeranska-branza-beauty-2,w_133,r_png,_small.png)
Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.
Ochrona środowiska
Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami
![](/files/1922771799/swierkosz-gatunki-drzew-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.