5 sposobów na sukces w gastronomii, czyli jak stworzyć popularną restaurację.
Grupa FLPR
ul Powstańców Śląskich 50
53-333 Wrocław
kinga.kupniewska|flpr.pl| |kinga.kupniewska|flpr.pl
535 000 790
www.flpr.pl
“Nie ma bardziej szczerej miłości niż miłość do jedzenia” - napisał kiedyś George Bernard Shaw. I trudno się z nim nie zgodzić. Bez jedzenia człowiek dosłownie nie może żyć. Dlatego tak szeroko rozwija się branża gastronomiczna, która dba o podniebienia klientów. Nie każda restauracja jednak jest zadowalająca. Każdy z nas chociaż raz natknął się na lokal, którego dobrze nie wspomina. Na co w takim razie powinni zwrócić uwagę restauratorzy?
Po pierwsze: jakość
To, co oczywiście w każdej restauracji jest najważniejsze, to pyszne jedzenie. Aby w stu procentach zadowolić kubki smakowe gości, należy spełnić kilka warunków. Pierwszym z nich są jak najlepsze składniki. Nawet najprostsze dania mogą okazać się niesamowitym doznaniem smakowym za sprawą świeżych i naturalnych produktów. Właściciele powinni przyłożyć szczególną wagę do współpracy z najlepszymi dostawcami. Warto przeznaczyć więcej budżetu na dobre składniki, bo później zwróci się to w ilości zadowolonych, stałych klientów.
Po drugie: personel
Załoga restauracji to grupa, w której każdy członek jest tak samo ważny. Kelnerzy odpowiadają za szybką obsługę klienta, szef kuchni kontroluje potrawy i rozdaje zadania swoim podopiecznym, którzy z kolei sprawują pieczę nad sprawnym przygotowaniem i wydawaniem posiłków. Manager kontroluje sytuację na sali i reaguje w sytuacjach kryzysowych. Dlatego przemyślany dobór zatrudnionych osób jest tak ważny. Klient wraca do miejsca, w którym czuł się dobrze traktowany. Często to właśnie personel wpływa na ostateczną ocenę wizyty w lokalu. Nawet najlepsze jedzenie nie wynagrodzi wpadek, których powodem jest nieprofesjonalna obsługa.
Po trzecie: spójna idea
W każdym większym polskim mieście lista restauracji właściwie nie ma końca. Wybór jest ogromny i tylko naprawdę dobre lokale wyróżniają się pośród reszty. Coś, co przyciąga duże ilości klientów to nietuzinkowy pomysł na restaurację. Chodzi tu o nowatorskie podejście do tematu, np. poprzez ciekawy motyw, który łączy serwowaną kuchnię z wystrojem lokalu. Warto stworzyć miejsce, które będzie zapadać w pamięć. Czy to przez ciekawe nazwy potraw w menu, niecodziennie ubraną obsługę czy wyjątkowy wystrój.
Po czwarte: przemyślany lokal
Mimo że potrawy z danej restauracji najczęściej można też zamówić na wynos, posiłek na miejscu powinien być doświadczeniem na najwyższym poziomie. Na pewno trzeba zadbać o ciekawy wystrój wnętrza. Mając już pomysł na restaurację, pozostaje tylko urządzić ją spójnie z tą ideą. Pomysły mogą być przeróżne, jednak to ich egzekucja jest najważniejsza. Czynnikiem, który również jest niezmiernie ważny, jest akustyka. Restauracja to miejsce rozmów, dlatego często w środku panuje gwar, który może w pewnym momencie być uciążliwy. Takie zjawisko nazywa się “efektem spotkania towarzyskiego”. Jest to właśnie moment, w którym każdy z klientów zaczyna mówić coraz głośniej, aby “przekrzyczeć” panujący gwar, przez co hałas jest jeszcze bardziej uciążliwy. Do tego dochodzi jeszcze muzyka, która często wybrzmiewa na sali. Wszystkie problemy związane z komfortem akustycznym można rozwiązać z pomocą odpowiednich metod. Porad w tym zakresie udziela np. Stowarzyszenie “Komfort Ciszy”, które uświadamia Polaków o problemie zanieczyszczenia hałasem. Jednym z rozwiązań, które mogą poprawić akustykę w lokalu, będzie zamontowanie podwieszanych sufitów ze szklanej wełny mineralnej. Duża powierzchnia sufitu oraz zdolność wełny szklanej do pochłaniania dźwięku będą skutecznym działaniem. Dobrym pomysłem może też być montaż paneli ściennych z wełny szklanej, które obniżając pogłos w sali pomogą w lepszej wzajemnej komunikacji osób przy stolikach, czy barze.
Po piąte: działania w mediach społecznościowych
W dobie szeroko rozwiniętego życia w internecie nie wolno lekceważyć potęgi, jaką dają media społecznościowe. To właśnie w sieci klienci zamieszczają opinie o restauracji i tam kreuje się jej wizerunek jako marki. Na stronie lokalu można znaleźć aktualne menu, adres, numer telefonu i inne potrzebne informacje. Restauracje wykorzystują swoje kanały, aby na bieżąco informować klientów o sezonowym menu, tygodniowej ofercie lunchowej czy zmianach godzin otwarcia. System komunikacji wizualnej rozpoczyna się od stworzenia logotypu i kolorystyki marki oraz spójnej z nim strony internetowej. Później należy zdecydować się na język i ton komunikacji, który dostosowywany jest do danej grupy docelowej. Marketing restauracji może zdziałać cuda w promocji lokalu. Dużo korzyści przynosi interakcja z użytkownikami oraz organizowanie konkursów, które zwiększają popularność restauracji i poszerzają jej grono odbiorców.
Prowadzenie restauracji to spore wyzwanie. Istnieje wiele aspektów, na które trzeba zwrócić uwagę, aby lokal był lubiany i często odwiedzany. Jakość produktów, odpowiedni personel, wystrój i akustyka w lokalu to tylko niektóre z ważnych cech restauracji. Pięć wspomnianych w artykule punktów stanowi dobry poradnik dla przyszłego restauratora.
Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce
Polki mają mniej czasu na życie zawodowe
Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.