Akademia Elfów Świętego Mikołaja – magiczna gra miejska!
Czas powoli zabrać się za pisanie listów do świętego Mikołaja, bo ruszyła już seria świątecznych gier miejskich, podczas których odwiedzi nas sam Mikołaj! Wydarzenia organizowane przez Fundację Zwalcz Nudę jak co roku oferują świetną zabawę dla całej rodziny. Tym razem uczestnicy i uczestniczki skupią się na ratowaniu świąt w dobie kryzysu klimatycznego.
Topniejące lodowce, smog, wyspy śmieci doprowadziły do niebywałej sytuacji – święty Mikołaj musi ewakuować się z bieguna! Jako nową destynację obrał sobie Warszawę, a mieszkańcy i mieszkanki muszą pomóc mu się zaaklimatyzować. Trzeba się jednak spieszyć, bo święta są coraz bliżej, a Mikołaj sam sobie nie poradzi z sortowaniem listów, przygotowaniem wszystkich prezentów i rozsiewaniem świątecznej magii. Organizator gry miejskiej Akademii Elfów Świętego Mikołaja – Fundacja Zwalcz Nudę – już po raz kolejny zaprasza na serię wydarzeń w całej Warszawie. Gry odbędą się 4 grudnia w Factory Annopol, 6 grudnia na Wawrze (start gry: Ferio Wawer), 11 grudnia w Wars Sawa Junior (Pasaż Wiecha) oraz 18 grudnia (start gry: Klub dla Rodzin Zwalcz Nudę). Podczas gry uczestnicy i uczestniczki będą mieli okazję zamienić się w małych pomocników Mikołaja i uratować święta. Ponadto organizatorom zależy na zwróceniu uwagi na kryzys klimatyczny, który dotyka każdego z nas.
– Fundacja Zwalcz Nudę od lat organizuje gry miejskie w całej Warszawie, a Akademia Elfów Świętego Mikołaja to jeden z naszych flagowych projektów. Temat przewodni co roku ulega zmianie, ale zawsze skupiamy się na pomocy Mikołajowi i elfom w przygotowaniu świąt. To pretekst do tego, by w rodzinie wprowadzić świąteczną atmosferę. Liczymy, że dzięki wspólnej, świetnej zabawie uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się, jak celebrować święta w duchu troski o środowisko oraz jak nawet drobna zmiana nawyków może wpłynąć na zmianę na lepsze. Oczywiście nie zabraknie animacji dla małych i dużych, super wyzwań i specjalnych gości, bo od lat współpracujemy z samym świętym Mikołajem. Tym razem chcemy skupić się na kryzysie klimatycznym i jego konsekwencjach – jako dodatkowy aspekt edukacyjny – mówi Krystyna Radkowska, Prezes Fundacji Zwalcz Nudę.
Oprócz gry miejskiej w ramach Akademii Elfów Świętego Mikołaja każdemu wydarzeniu będą towarzyszyć animacje, otwarte także dla osób niezapisanych na grę. Będzie to świetna okazja do rozmowy ze świętym Mikołajem o wymarzonych prezentach czy zrobienie sobie pamiątkowego zdjęcia z bałwanem Olafem!
Udział w wydarzeniach jest nieodpłatny. Obowiązują zapisy na stronie www.zwalcznude.pl/wydarzenia
Gry są współfinansowane przez miasto stołeczne Warszawę. Zadanie realizowane 6.12. i 18.12. jest dofinansowane ze środków z budżetu Województwa Mazowieckiego.
Łamigłówki – rozrywka, łącząca przyjemne z pożytecznym
Kiddymoon świętuje 6 urodziny i ogłasza konkurs dla placówek edukacyjnych
Wind of Change już w listopadzie! Oddychające tapicerki w fotelikach Avionaut
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.