Komunikaty PR

Aleja Bielany na rzecz dzieci z oddziałów psychiatrycznych

2020-06-09  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Matysek
Personal PR

Grunwaldzka 44
80-241 Gdańsk
karolina.matysek|personal-pr.pl| |karolina.matysek|personal-pr.pl
+ 48 880 887 363
personal-pr.pl/
Do pobrania docx ( 0.31 MB )

W związku z pandemią wszyscy znaleźliśmy się w nowej, trudnej rzeczywistości. Powinniśmy zatem pamiętać o tych, którzy potrzebują wyjątkowej opieki, uwagi i zrozumienia – o dzieciach i młodzieży. W szczególnie ciężkim położeniu są zwłaszcza dzieci, które wymagają diagnozy i leczenia w oddziałach psychiatrycznych, ponieważ z powodu pandemii COVID-19 w znacznym stopniu miały ograniczony bezpośredni kontakt ze swoimi rodzinami.

Dlatego w ramach akcji #wspierajmysie Centrum Handlowe Aleja Bielany wraz innymi centrami z Grupy Ingka: warszawskim Wola Parkiem, Portem Łódź, Parkiem Handlowym Matarnia w Gdańsku, SKENDE Shopping w Lublinie oraz Centrum Franowo w Poznaniu, zaopatrzy w niezbędne wyposażenie 14 stacjonarnych oddziałów psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży w 13 placówkach, znajdujących się w województwach dolnośląskim, lubelskim, łódzkim, mazowieckim, pomorskim i wielkopolskim. Wartość wsparcia Ingka Centres w Polsce to blisko 100 000 złotych. Natomiast dzięki IKEA – inicjatorowi akcji, który przekaże wyposażenie do 37 oddziałów psychiatrii dla dzieci i młodzieży w całej Polsce, całościowa kwota pomocy przekroczy kwotę 1,6 mln zł. Inicjatywa zainaugurowana została w piątek, 5 czerwca konferencją prasową Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka.

W ramach pomocy od Alei Bielany i innych centrów z grupy Ingka Centres do szpitali dostarczone zostaną artykuły RTV i AGD, sprzęt elektroniczny i multimedialny, a także materiały do terapii zajęciowych oraz podstawowe produkty, jak piżamy czy obuwie – łącznie około 1150 produktów, z których skorzystać może blisko 400 młodych pacjentów.

Wyposażenie wnętrz, które zostanie przekazane do szpitali od IKEA w postaci kolorowej pościeli, wygodnych materacy, foteli czy odganiających ciemność lampek nocnych pomoże stworzyć dzieciom bardziej domową atmosferę. Dodatkowo nowe zabawki oraz akcesoria, takie jak farby, sztalugi, kolorowanki, książeczki czy mata gimnastyczna pozwolą weselej spędzić czas. Sprzęt multimedialny przekazany przez Aleję Bielany oraz centra z grupy Ingka Centres pomoże w przeprowadzaniu jeszcze bardziej efektywnych terapii zajęciowych, a wyposażenie AGD ułatwi codzienne funkcjonowanie w placówkach.

- W naszych działaniach jako Ingka Centres Polska pragniemy odgrywać istotną rolę w życiu lokalnych społeczności. Być blisko nich zarówno w radosnych, jak i trudnych momentach. Dlatego obecnie, w dobie kryzysu związanego z epidemią koronawirusa, nie pozostajemy bierni i czynnie włączamy się w pomoc najbardziej potrzebującym. Wsparcie dziecięcych oddziałów psychiatrycznych to kolejna inicjatywa centrów handlowych z grupy Ingka w ramach akcji #wspierajmysie, która ma na celu poprawę kondycji psychicznej i emocjonalnej dzieci w czasie oraz po epidemii. Zdajemy sobie bowiem sprawę, że problemy, szczególnie te natury emocjonalnej, nie znikają wraz ze zmniejszającą się liczbą osób zarażonych COVID-19. Dlatego staramy się działać długofalowo, pamiętając jednocześnie o bieżących potrzebach osób w różny sposób dotkniętych pandemią. 

To kolejna akcja Alei Bielany oraz Ingka Centres w ramach inicjatywy #wspierajmysie na rzecz ochrony zdrowia w dobie koronawirusa. Do tej pory centra zarówno rozpoczynały, jak i angażowały się w akcje pomocowe dla lokalnych społeczności, m.in. włączyły się w społeczną inicjatywę #wzywamyposiłki, przekazując wraz z IKEA produkty spożywcze stacjom pogotowia ratunkowego oraz Sanepid; ufundowały wielkanocne paczki żywnościowe dla ubogich i starszych osób we współpracy z Caritas Polska; zorganizowały koncert charytatywny zwiększający u młodych świadomość telefonu zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, który oglądało 160 000 widzów; przekazują Centrom Pomocy Dzieciom prowadzonym przez Fundację niezbędne wyposażenie i materiały do terapii o wartości ponad 50 000 PLN oraz organizują lokalne inicjatywy pomocowe z miejskimi ośrodkami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Personal PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.