Komunikaty PR

Aleja Bielany na rzecz dzieci z oddziałów psychiatrycznych

2020-06-09  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Matysek
Personal PR

Grunwaldzka 44
80-241 Gdańsk
karolina.matysek|personal-pr.pl| |karolina.matysek|personal-pr.pl
+ 48 880 887 363
personal-pr.pl/
Do pobrania docx ( 0.31 MB )

W związku z pandemią wszyscy znaleźliśmy się w nowej, trudnej rzeczywistości. Powinniśmy zatem pamiętać o tych, którzy potrzebują wyjątkowej opieki, uwagi i zrozumienia – o dzieciach i młodzieży. W szczególnie ciężkim położeniu są zwłaszcza dzieci, które wymagają diagnozy i leczenia w oddziałach psychiatrycznych, ponieważ z powodu pandemii COVID-19 w znacznym stopniu miały ograniczony bezpośredni kontakt ze swoimi rodzinami.

Dlatego w ramach akcji #wspierajmysie Centrum Handlowe Aleja Bielany wraz innymi centrami z Grupy Ingka: warszawskim Wola Parkiem, Portem Łódź, Parkiem Handlowym Matarnia w Gdańsku, SKENDE Shopping w Lublinie oraz Centrum Franowo w Poznaniu, zaopatrzy w niezbędne wyposażenie 14 stacjonarnych oddziałów psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży w 13 placówkach, znajdujących się w województwach dolnośląskim, lubelskim, łódzkim, mazowieckim, pomorskim i wielkopolskim. Wartość wsparcia Ingka Centres w Polsce to blisko 100 000 złotych. Natomiast dzięki IKEA – inicjatorowi akcji, który przekaże wyposażenie do 37 oddziałów psychiatrii dla dzieci i młodzieży w całej Polsce, całościowa kwota pomocy przekroczy kwotę 1,6 mln zł. Inicjatywa zainaugurowana została w piątek, 5 czerwca konferencją prasową Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka.

W ramach pomocy od Alei Bielany i innych centrów z grupy Ingka Centres do szpitali dostarczone zostaną artykuły RTV i AGD, sprzęt elektroniczny i multimedialny, a także materiały do terapii zajęciowych oraz podstawowe produkty, jak piżamy czy obuwie – łącznie około 1150 produktów, z których skorzystać może blisko 400 młodych pacjentów.

Wyposażenie wnętrz, które zostanie przekazane do szpitali od IKEA w postaci kolorowej pościeli, wygodnych materacy, foteli czy odganiających ciemność lampek nocnych pomoże stworzyć dzieciom bardziej domową atmosferę. Dodatkowo nowe zabawki oraz akcesoria, takie jak farby, sztalugi, kolorowanki, książeczki czy mata gimnastyczna pozwolą weselej spędzić czas. Sprzęt multimedialny przekazany przez Aleję Bielany oraz centra z grupy Ingka Centres pomoże w przeprowadzaniu jeszcze bardziej efektywnych terapii zajęciowych, a wyposażenie AGD ułatwi codzienne funkcjonowanie w placówkach.

- W naszych działaniach jako Ingka Centres Polska pragniemy odgrywać istotną rolę w życiu lokalnych społeczności. Być blisko nich zarówno w radosnych, jak i trudnych momentach. Dlatego obecnie, w dobie kryzysu związanego z epidemią koronawirusa, nie pozostajemy bierni i czynnie włączamy się w pomoc najbardziej potrzebującym. Wsparcie dziecięcych oddziałów psychiatrycznych to kolejna inicjatywa centrów handlowych z grupy Ingka w ramach akcji #wspierajmysie, która ma na celu poprawę kondycji psychicznej i emocjonalnej dzieci w czasie oraz po epidemii. Zdajemy sobie bowiem sprawę, że problemy, szczególnie te natury emocjonalnej, nie znikają wraz ze zmniejszającą się liczbą osób zarażonych COVID-19. Dlatego staramy się działać długofalowo, pamiętając jednocześnie o bieżących potrzebach osób w różny sposób dotkniętych pandemią. 

To kolejna akcja Alei Bielany oraz Ingka Centres w ramach inicjatywy #wspierajmysie na rzecz ochrony zdrowia w dobie koronawirusa. Do tej pory centra zarówno rozpoczynały, jak i angażowały się w akcje pomocowe dla lokalnych społeczności, m.in. włączyły się w społeczną inicjatywę #wzywamyposiłki, przekazując wraz z IKEA produkty spożywcze stacjom pogotowia ratunkowego oraz Sanepid; ufundowały wielkanocne paczki żywnościowe dla ubogich i starszych osób we współpracy z Caritas Polska; zorganizowały koncert charytatywny zwiększający u młodych świadomość telefonu zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, który oglądało 160 000 widzów; przekazują Centrom Pomocy Dzieciom prowadzonym przez Fundację niezbędne wyposażenie i materiały do terapii o wartości ponad 50 000 PLN oraz organizują lokalne inicjatywy pomocowe z miejskimi ośrodkami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Personal PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Wspólna zabawa, wspólny rozwój: Grupa LEGO odkrywa korzyści płynące z zabawy! Biuro prasowe
2024-09-26 | 18:00

Wspólna zabawa, wspólny rozwój: Grupa LEGO odkrywa korzyści płynące z zabawy!

Nowe badanie Play Well Grupy LEGO na Polskę dowodzi, że jedna na pięć rodzin (17%) nigdy nie bawi się razem[1], mimo że aż 83% rodziców rozumie, jak ważna jest zabawa dla rodzinnego
Dziecko Dzień Chłopaka, czyli idealna okazja do obdarowania chłopców w każdym wieku!
2024-09-25 | 14:25

Dzień Chłopaka, czyli idealna okazja do obdarowania chłopców w każdym wieku!

Zbliżający się Dzień Chłopaka (30.09) to idealny moment na podarowanie przemyślanego prezentu bliskiej nam osobie. Wybierając upominek dla chłopca, warto pomyśleć o tym, aby nie
Dziecko Familijne sponsorem podcastu „Co powie Tata? – opowieści o pozytywnym ojcostwie
2024-09-24 | 15:05

Familijne sponsorem podcastu „Co powie Tata?" – opowieści o pozytywnym ojcostwie

Marka Familijne została sponsorem drugiego sezonu podcastu Onetu pt. „Co powie Tata?”, który porusza temat relacji ojców z dziećmi. W nowej serii, liczącej 10

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.