Komunikaty PR

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

2025-05-22  |  22:00
Biuro prasowe

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do kulinarnej podróży na wyspy Pacyfiku. Hawajskie poké bowle, pełne świeżych składników i egzotycznych smaków, cieszą się coraz większą popularnością – a dane mówią same za siebie.

W 2025 roku, tylko od stycznia do końca kwietnia, liczba zamówień poké bowli w Polsce poprzez aplikację Glovo osiągnęła już taki sam wynik jak z całego 2024 roku. We Wrocławiu tempo wzrostu jest jeszcze bardziej zauważalne – w podanym okresie zrealizowano już ponad 94% ubiegłorocznej liczby zamówień, co zwiastuje rekordowy rok dla tej kuchni.

Poké to dziś nie tylko kulinarna ciekawostka, ale jeden z najszybciej rosnących trendów w dostawie jedzenia. Choć znany jest dziś już niemal na całym świecie, jego korzenie sięgają tradycyjnej kuchni hawajskiej. „Poké” w języku hawajskim oznacza „kroić na kawałki” – to proste danie, które przez lata towarzyszyło lokalnym rybakom jako szybka przekąska po pracy. Z czasem poké zaczęło ewoluować, czerpiąc z kuchni japońskiej, koreańskiej i kalifornijskiej, stając się kolorową, pełną warzyw i smaków wersją, jaką znamy dzisiaj. Dziś poké bowle coraz śmielej podbijają także rynek delivery, a ich świeżość, lekkość i możliwość personalizacji sprawiają, że doskonale wpisują się w nowoczesny styl życia.

W aplikacji Glovo można znaleźć wiele restauracji z hawajską kuchnią – jedną z nich jest wrocławskie poké poké.

Pomysł na poké poké zrodził się podczas moich podróży, a konkretnie na Hawajach, gdzie poké to popularna forma street foodu. Po raz pierwszy spróbowałem tego dania właśnie tam – i od razu pomyślałem, że muszę przywieźć ten koncept do Polski, bo nic podobnego jeszcze u nas nie było. W swojej pierwotnej wersji poké to po prostu surowa ryba pokrojona w kostkę i zamarynowana na różne sposoby. Najczęściej jada się ją solo lub z ryżem. Im dalej od Hawajów, tym bardziej danie ewoluuje – pojawiają się dodatki i przekształca się to w kolorowego poké bowla. Tym właśnie zajmujemy się we Wrocławiu – serwujemy świeże, zdrowe jedzenie, bazujące na rybach, warzywach, kiszonkach i sezonowych dodatkach, które regularnie zmieniamy. Dzięki temu nasi goście mogą za każdym razem skomponować coś nowego i odkrywać różne smaki – mówi Mateusz Halicki, właściciel restauracji poké poké we Wrocławiu.

Dane Glovo wyraźnie pokazują, że użytkownicy chętnie sięgają po dania, które są nie tylko smaczne, wizualnie przyciągające, ale też zdrowe. Według badania “Glovo Delivered 2023”, 34% respondentów zadeklarowało chęć zdrowszego stylu odżywiania się. Poké bowle to idealny wybór oraz połączenie świeżości, kolorów i możliwości personalizacji, a premiera Lilo i Stich jest świetną okazją, by zanurzyć się w atmosferze Aloha i celebrować ją również na talerzu. 

Źródło: Glovo

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów Biuro prasowe
2025-05-22 | 15:50

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów

Każde zakończenie roku szkolnego to nie tylko czas na świętowanie osiągnięć, ale również okazja do wręczenia wyjątkowego prezentu na zakończenie szkoły
Zakupy DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Zakupy Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Media

Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.