DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą najbardziej dostępną sieć OOH (OOH – out-of-home, dostawy poza domem) w Polsce – DPD Pickup. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz chętniej wybierają wygodne i elastyczne formy odbioru przesyłek poza domem. To również inwestycja w rozwój dostępności usług logistycznych i wsparcie dostaw e-commerce.
Wygoda i dostępność
„Naszym priorytetem jest dostarczanie rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby klientów i wspierają rozwój e-commerce. Przekroczenie przez nas symbolicznego progu 10 tys. automatów paczkowych i systematyczny wzrost ich wykorzystania stanowi jasny sygnał, że konsumenci cenią sobie komfort i elastyczność, jaką daje sieć DPD Pickup. Warto też wspomnieć, że nasze automaty paczkowe reprezentują niestandardowe podejście do dostaw OOH – posiadają dyskretne wzornictwo, wpisując się harmonijnie w miejski krajobraz. Jako pierwsi na rynku zdecydowaliśmy się na automaty paczkowe nie potrzebujące zewnętrznego źródła zasilania, co na początku budziło zaskoczenie. Jednak ostatnie problemy z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii pokazują, że od samego początku wybraliśmy słuszną strategię, stawiając na maszyny autonomiczne, niezależne od zasilania z zewnątrz. Dzięki niewielkim wymiarom i bezprzewodowej instalacji oferują dużą elastyczność w zakresie ich lokowania. Dzięki temu stają się po prostu częścią infrastruktury miejskiej, zwiększając komfort nadań i odbiorów przesyłek dla klientów. DPD Pickup jest wszędzie tam, gdzie oczekują tego klienci” – mówi Łukasz Zembowicz, dyrektor Sprzedaży i Marketingu, członek zarządu DPD Polska.
DPD Polska systematycznie rozwija usługi dostaw poza domem, które stanowią uzupełnienie dla tradycyjnych, wygodnych dostaw kurierskich na adres. Liczba przesyłek kierowanych do automatów paczkowych i punktów odbioru sukcesywnie rośnie, co potwierdza zmieniające się preferencje konsumentów. Sieć DPD Pickup rozwija się w tempie ok. 3 tys. automatów rocznie. Towarzyszy jej rozwój aplikacji DPD Mobile, która ułatwia zarządzanie przesyłkami oraz pozwala na łatwy dostęp do sieci DPD Pickup oraz atrakcyjnych ofert nadań krajowych i międzynarodowych do 20 krajów europejskich.
„Dla wygody konsumentów nasze automaty można otwierać zarówno za pomocą aplikacji, jak i z poziomu pin padu za pomocą kodu. Zachęcamy do pobrania aplikacji, ponieważ oferuje ona unikalne benefity, jak nadania paczek w atrakcyjnej cenie, promocje naszych partnerów biznesowych oraz inne użyteczne funkcje” – dodaje Łukasz Zembowicz.
„Automaty SwipBox Infinity, które tworzą sieć DPD Pickup, są projektowane z myślą o przyszłości – ich bezprzewodowa instalacja, intuicyjna obsługa i odporność na warunki atmosferyczne sprawiają, że idealnie wpisują się w potrzeby nowoczesnej logistyki. Warto wspomnieć, że automaty paczkowe DPD Pickup, po zakończeniu ich cyklu życia, mogą podlegać blisko 100% recyclingowi. DPD Polska to dla nas strategiczny partner, z którym wspólnie rozwijamy ekosystem dostaw OOH. Widzimy, jak dynamicznie rośnie zainteresowanie tym modelem odbioru paczek, dlatego nie zatrzymujemy się i dalej wspólnie rozwijamy sieć oraz samą technologię automatów paczkowych” – dodaje Michał Czechowski, dyrektor Zarządzający SwipBox Polska.
Są wszędzie
Najwięcej automatów paczkowych DPD znajduje się w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu. Rozwój sieci DPD Pickup to nie tylko większa wygoda dla klientów, ale także inwestycja w zrównoważone dostawy – zbiorcze doręczenia do punktów i automatów paczkowych pozwalają na ograniczenie liczby przejazdów kurierskich, a klienci mogą odebrać paczki podczas spaceru czy zakupów.
Plany na przyszłość
DPD Polska stawia na innowacje i wygodę klientów. Plany na przyszłość obejmują dalszy rozwój sieci DPD Pickup oraz wdrażanie nowych technologii, które jeszcze bardziej ułatwią odbiór przesyłek. Do końca 2025 roku sieć DPD Pickup będzie liczyć ok. 35 tys. punktów i automatów paczkowych - w tym, 12 tys. będą stanowiły automaty paczkowe.
Źródło informacji: DPD Polska

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz
Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.