ARTYSTYCZNA MŁODOŚĆ W OFF PIOTRKOWSKA CENTER. WYSTAWA PRACOWNI TABORET
Pośrodku łódzkiego Julianowa stoi niezwykły dom. Zamiast salonu jest tu pracownia plastyczna, w ogrodzie stoi obcy, a w ogrodowym domku piec do wypalania gliny. To tu mieści się pracownia artystyczna Taboret, w której instruktorzy i nauczyciele już od dekady pomagają rozwijać wyobraźnię oraz wrażliwość młodych twórców. Zwieńczeniem 10 lat działalności Taboretu będzie jednodniowa wystawa ponad 200 prac, którą oglądać będzie można w OFF Piotrkowska Center w ten piątek, 25 października, od g. 17.30 do g. 20.30.
Pracownia Taboret od ponad dziesięciu lat inspiruje dzieci i młodzież do twórczej eksploracji mitów, kultury, historii oraz własnych marzeń. Uczestnicy zajęć malują, rysują, rzeźbią, wypalają, a każda praca to unikalny wyraz indywidualnej ekspresji, powstały w procesie intensywnych poszukiwań artystycznych, bez mechanicznego kopiowania wzorców. Pracownię prowadzą Dominika Adler Cedzyńska, artystka, absolwentka łódzkiej ASP i jej mąż Piotr Cedzyński, niegdyś copywriter i dyrektor kreatywny agencji reklamowych, a dziś także nauczyciel angielskiego. Jak podkreślają, w pracy z młodzieżą i dziećmi koncentrują się na zmyśle obserwacji, wiedzy i świadomym tworzeniu, bo wierzą, że mądre rozwijanie wyobraźni ułatwia rozwój wrażliwości i odnalezienia swojej własnej drogi twórczej – czy to w sztuce czy w jakiejkolwiek innej dziedzinie życia.
– Cieszymy się, że Pracownia Taboret wybrała OFFa na miejsce swojej wystawy – mówi Julia Olczyk z zespołu OPG Property Professionals, zarządzającego OFFem. – To wydarzenie, zbudowane wokół młodej twórczej energii idealnie wpisuje się w kreatywnego ducha naszej przestrzeni – dodaje.
Wystawa to okazja dla kolekcjonerów i miłośników sztuki do zobaczenia ponad dwustu prac malarskich i rzeźb młodych twórców, którzy dzięki zajęciom w szkole artystycznej na Julianowie stawiają pierwsze kroki na swojej artystycznej drodze. W piątek, od 17.30 do 20.30, na powierzchni trzeciego piętra zabytkowej przędzalni Ramischa w OFF Piotrkowska Center, będzie można zobaczyć efekty ich artystycznych poszukiwań.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.