ASICS prezentuje nową kolekcję z materiałów wielokrotnego użytku
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Japoński producent sprzętu sportowego, ASICS przedstawia nową linię butów do biegania, wykorzystującą materiały pochodzące z recyklingu plastikowych butelek.
Kolekcja Edo Era Tribute Pack to wyraz uznania dla miasta Edo (współczesnego Tokio) i jego prężnych działań prowadzonych w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz praktyk mających na celu ochronę środowiska, których korzenie sięgają aż XVII wieku. Już wtedy ponowne wykorzystanie materiałów i recykling były nieodłącznym elementem życia w Japonii. Ludzie postrzegali wówczas wszystko jako cenny surowiec, począwszy od starych ubrań przez zużyty papier, zepsute patelnie i ceramikę, aż po krople wosku z palącej się świecy. To właśnie nowe produkty – na rok przed igrzyskami olimpijskimi – mają przypominać o etosie samowystarczalności minionych czasów i proekologicznej postawie mieszkańców Edo.
ASICS, od początku swojego istnienia, zaangażowany jest w zrównoważony rozwój w różnych aspektach działalności. Stąd też, chcąc wspierać ekologiczną postawę społeczeństwa, do wykonania butów z nowej linii wykorzystuje materiały z odzysku. W cholewkach butów znajdują się włókna poliestrowe z recyklingu, wykonane łącznie z około 300 tysięcy butelek PET. Jest to jednak dopiero początek drogi, jaką ASICS obrał sobie w walce ze zmianami klimatu. Do 2030 r. włókna poliestrowe pochodzące w 100% z recyklingu znajdować się będą we wszystkich cholewkach.
Grafika na cholewkach inspirowana jest stylami liter z okresu Edo. Jednym z nich jest styl Yose Moji – zwykle używany na plakatach i ulotkach. Drugi to kakuji, czyli grube, kwadratowe znaki, często pojawiające się na skrawkach papieru, które wierni umieszczali na bramach kaplic i świątyń.
ASICS zadbał także o ekologiczne opakowania dla nowych produktów. Są to papierowe pudełka powstałe w 100% z recyklingu, zawierające około 10% mniej materiału niż standardowe opakowania. Do ich ozdobienia użyto natomiast farb wodnych, które zużywają o połowę mniej atramentu od olejnych. Pudełka na buty, wykonane zgodnie z ideą „sustainable fashion”, będą sukcesywnie wprowadzane na rynek od lipca 2020 r. Całkowita zmiana na pudełka eko nastąpi w przyszłym roku. Celem japońskiej marki jest obniżenie emisji dwutlenku węgla o około 1200 ton metrycznych.
Buty są dostępne na stronie www.eobuwie.pl

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.