Komunikaty PR

AtelieRPotomski o wytycznych dla funkcjonowania salonów fryzjerskich

2020-05-14  |  11:00
Biuro prasowe

W najbliższy poniedziałek fryzjerzy wznowią swoją działalność. W jaki sposób należy zorganizować pracę salonu, by zapewnić zarówno klientom, jak i personelowi bezpieczeństwo? Jak od 18 maja będą wyglądały usługi fryzjerskie? Odpowiada Rafał Potomski z AtelieRPotomski, współtwórca regulacji Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego.

Kilkutygodniowy dialog rządu z przedstawicielami branży beauty, obejmującej usługi fryzjerskie, dobiegł końca. Eksperci zapewniają, że udało im się opracować nowe zasady funkcjonowania salonów, które nie generują znaczących kosztów dla zakładów, a jednocześnie zapewniają bezpieczeństwo ich klientom. Regulacje wchodzą w życie 18 maja, gdy rozpocznie się trzeci etap odmrażania gospodarki. – Jestem pewny, że procedury wypracowane wspólnie z Ministerstwem Rozwoju pozwolą nam na bezpieczny powrót do pracy oraz wykonywanie usług, dbając o komfort klientów. Wiem, że większość fryzjerów stosuje je od lat, choć nikt dotąd tego od nas nie wymagał. Będzie łatwiej, niż się tego spodziewałem – mówi fryzjer Rafał Potomski.

Jak przygotować salon fryzjerski do otwarcia?

Należy zorganizować spotkanie przed otwarciem ze wszystkimi współpracownikami i przedstawić im plan na reorganizację pracy salonu. To moment na poinformowanie personelu o wprowadzeniu nowych zasadach oraz o stosowaniu środków ochronnych i procedurze dezynfekcji zakładu (z określeniem środków, częstotliwości i sposobu ich użycia). Postępowanie zgodnie z procedurami powinno być monitorowane przez wszystkich współpracowników – pomoże  w tym stworzenie systemu sprawdzania przestrzegania zasad z personelem. Rutynowe spotkania i narady wewnętrzne, jeśli są niezbędne, należy przeprowadzać przy otwartych oknach z zachowaniem co najmniej 2 metrowej odległości pomiędzy uczestnikami.

Należy zachowywać odległość 2 metrów także między klientami. Dystans ten może być zmniejszony tylko wtedy, gdy wymaga tego realizacja usługi i stosowane są inne środki ochrony indywidualnej. W przypadku braku możliwości zapewnienia minimum 2 metrów odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów, zaleca się zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki, które powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrza np. plexi) pomiędzy stanowiskami. – Należy zrezygnować z serwowania kawy i herbaty oraz ograniczyć w miarę możliwości niewymagany kontakt fizyczny, unikać podawania dłoni, uścisków i pocałunków. Wszelkie półki z produktami muszą być czyste, zdezynfekowane – kosmetyki do odsprzedaży może dotykać tylko pracownik salonu. Należy usunąć testery z półek. Zaleca się płatność w sposób bezkontaktowy lub za pomocą karty kredytowej. W przypadku gotówki można stosować tacę lub miskę do umieszczenia w nich pieniędzy – zaznacza fryzjer.

W salonie może przebywać tylko tylu klientów, ile jest stanowisk do ich obsługi. Chętnych do skorzystania z zabiegów należy umawiać w odstępach czasu tak, aby się ze sobą nie mijali. Salon fryzjerski powinien działać w trybie zmian. W środku godzin otwarcia zakładu należy zaplanować jedną, dostatecznie długą przerwę na przewietrzenie i dezynfekcję pomieszczeń przez zespół kończący zmianę. Osoby pracujące na różnych zmianach, w miarę możliwości, nie powinny się kontaktować ze sobą. Z przestrzeni wspólnych należy usunąć wszelkie zbędne przedmioty, sztuczne kwiaty, lampy, świece, inne dekoracje, zwisające kotary oraz ulotki, foldery i inne materiały reklamowe.

Fryzjer powinien starać się, aby usługa była wykonywana za plecami osoby odwiedzającej zakład. Należy przeliczyć czas obsługi klienta, do którego zostanie dodany czas potrzebny na dezynfekcję. Personel zobligowany jest ograniczyć rozmowy do minimum wymaganego do zrealizowania usługi. – Po każdym kliencie należy dezynfekować sprzęt wielokrotnego użytku do obsługi i ten, którego klient dotykał, np. nożyczki, szczotki, grzebienie, lampy, suszarki, lokówki, fotele, blaty, lustra. Po zakończeniu usługi akcesoria i sprzęt należy umieścić w odpowiednich urządzeniach sterylizujących i/lub wyczyścić je za pomocą środków dezynfekujących – podkreśla Rafał Potomski, ambasador marki Davines.

Przed wykonaniem usługi

Zaleca się – za zgodą pracowników – wykonanie bezdotykowego pomiaru i rejestracji temperatury ciała personelu. Przyjmowanie klientów następuje wyłącznie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych, poczekalniewyłączone z użytku. W dniu poprzedzającym planowaną wizytę personel potwierdza telefonicznie wizytę. Jeśli klient przyjdzie do salonu bez maseczki ochronnej lub rękawiczek jednorazowych, aby usługa mogła się odbyć, salon powinien mu je zapewnić. Osoba korzystająca z usług fryzjera przy wejściu do gabinetu myje ręce lub je dezynfekuje, również przy wyjściu należy umożliwić klientowi dezynfekcję rąk.

W trakcie wykonywania usługi

Pracownik zobowiązany jest nosić rękawiczki (jednorazowe, zmieniane po każdym kliencie lub wielorazowe myte i dezynfekowane pomiędzy klientami), osłaniać usta i twarz, a jeśli zabieg tego wymaga – także gogli lub przyłbic. Zaleca się używanie ręczników jednorazowych wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, oraz wykorzystywanie peleryn jednorazowych lub wielorazowych odpowiednio zdezynfekowanych lub pranych w temperaturze min. 60 stopni Celsjusza z użyciem detergentu, po każdym kliencie. Fryzjera obowiązuje zakaz używania, ale też wyjmowania telefonów komórkowych w trakcie wykonywania usługi. Jeśli zaś chodzi o klientów, są zobowiązani do noszenia maseczek, rękawiczek jednorazowych, nieużywania i niewyjmowania telefonów komórkowych.

Po zakończeniu usługi

Pracownik sprząta i dezynfekuje powierzchnie dotykowe na stanowisku, na którym przebywał klient, narzędzia, urządzenia, a także inne powierzchnie, których mógł dotykać. Od zakończenia usługi do kolejnej wizyty powinno minąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji, zgodnie z jego instrukcją użycia, zanim następny klient zostanie obsłużony na tym samym stanowisku. Po każdej wizycie należy przewietrzyć pomieszczenie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda 3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć Biuro prasowe
2025-06-09 | 08:40

3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć

Kosmetyki naturalne cieszą się rosnącą popularnością, ale wokół nich narosło wiele mitów, które mogą wprowadzać w błąd. Oto trzy powszechne przekonania,
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dziecko

Edukacja

W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję

W 2024 roku po raz pierwszy od kilku lat liczba samobójstw w Polsce spadła, jednak skala problemu wciąż jest poważna. Polska jest w trakcie reformy psychiatrii, w ramach której największy nacisk w kształtowaniu opieki ma być położony na wsparcie środowiskowe. Eksperci zwracają jednak uwagę również na potrzebę utrzymania działań oddolnych i podniesienia społecznej wiedzy na temat prewencji suicydalnej. Bardzo istotne w tym kontekście jest odpowiednie kształtowanie dyskursu medialnego, a także edukowanie na temat tego, jakie zasady są kluczowe w pierwszej pomocy emocjonalnej.

Psychologia

Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań

– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.