Avenida Poznań po raz kolejny rozbłyśnie na fioletowo dla wcześniaków
PR Inspiration
Pl. Wolnica 13/14
31-060 Kraków
magdalena.zybala|prinspiration.pl| |magdalena.zybala|prinspiration.pl
790 770 220
prinspiration.pl/
Szacuje się, że już co 10-te dziecko na świecie rodzi się zbyt wcześnie, tj. między 22 a 37 tygodniem ciąży. W Polsce każdego roku przychodzi na świat 26 tysięcy wcześniaków. Część z nich waży mniej niż 1 kg. 17 listopada obchodzony jest jako Światowy Dzień Wcześniaka. Na symboliczny fioletowy kolor zaświeca się wówczas szereg znanych budynków na całym świecie. W akcji po raz kolejny udział bierze także Avenida Poznań.
Wcześniactwo jest jednym z poważnych wyzwań współczesnej medycyny, która mimo nieustannego postępu nie zna wielu odpowiedzi na jego temat. 17 listopada od lat obchodzony jest jako Światowy Dzień Wcześniaka. Jego celem jest zwiększenie wrażliwości oraz społecznej wiedzy na temat wcześniactwa – przyczyn, skutków oraz potrzeby specjalistycznej opieki wobec przedwcześnie urodzonych dzieci, a także ich rodzin. Oprócz kampanii informacyjnej ważnym wydarzeniem przykuwającym uwagę społeczeństwa jest podświetlanie tego dnia różnorodnych lokalnych, ogólnopolskich i światowych budynków na fioletowo. Iluminacja pojawia się corocznie m.in. na. Bramie Brandemburskiej w Berlinie, Empire State Building w Stanach Zjednoczonych, Niagarze czy Pałacu Kultury i Nauki w Polsce.
Jak mówią poznańscy organizatorzy akcji: Fioletowa iluminacja to dla nas – rodziców wcześniaków, naszych rodzin, lekarzy neonatologów znak, że jesteście Państwo z nami. Dlaczego fioletowy? To kolor utożsamiany z wrażliwością i wyjątkowością, tj. cechami, które charakteryzują przedwcześnie urodzone dzieci. W akcji iluminacji budynków, budowli i symboli Poznania oprócz Avenidy corocznie udział biorą m.in.: Ratusz na Starym Rynku, Muzeum Powstania Wielkopolskiego, Fontanna na Placu Wolności, Centrum Kultury Zamek, Brama Poznania, czy Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Wielkopolskim koordynatorem akcji jest poznańska Fundacja Laboratorium Marzeń, której misją jest opieka nad rodzinami z najmniejszymi i najbardziej potrzebującymi dziećmi – zadbanie nie tylko o pomoc medyczną i edukacyjną dla dziecka, ale także zapewnienie wsparcia dla jego najbliższych. Fundacja traktuje marzenia jako element terapii dla dziecka, rodziców i całej rodziny.
Avenida Poznań rozbłyśnie na fioletowo już 17 listopada w godzinach 16.00 – 24.00, solidaryzując się w walce o zdrowie i życie Małych Wojowników.
Avenida Poznań to jedno z największych centrów handlowych w województwie wielkopolskim, które na 3 kondygnacjach o łącznej powierzchni niemal 60 tysięcy mkw. mieści blisko 200 lokali handlowych i użytkowych, w tym 30 restauracji i kawiarni. Pod szyldem Avenidy zgromadziły się najpopularniejsze marki modowe, obuwnicze, biżuteryjne, czy kosmetyczne, a także szereg usług. Do grona najemców Centrum należą m.in. Reserved, Sinsay, Cropp, H&M, SportsDirect, Intersport, MediaMarkt, Empik, Peek&Cloppenburg, Mango, TKmaxx, H&M, Stradivarius, Pull&Bear, Bershka, Calypso oraz Lidl. Avenida nieustannie stawia na rozwój oferty.
Z myślą o komforcie swoich Klientów Centrum stworzyło wyjątkową strefę pod nazwą Avenida Lounge. Jest to zlokalizowana na dwóch poziomach, na powierzchni ponad 2 000 mkw., przestrzeń przeznaczona do relaksu, rozrywki, coworkingu i integracji.
W Avenidzie do dyspozycji zmotoryzowanych Klientów jest 1500 miejsc parkingowych (3 godziny darmowego parkowania) oraz bezpłatny parking dla jednośladów. Centrum położone jest bezpośrednio przy poznańskich dworcach kolejowym i autobusowym.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Qczaj: Mam dłuższe włosy i w życiu nie słyszałem tylu komplementów na temat swojego wyglądu. Dziewczyny mnie porównują do Massimo z „365 dni”
Trener zmienił ostatnio swój image za sprawą dłuższych włosów i cieszy się, że ta metamorfoza przypadła do gustu tak wielu osobom. Jak podkreśla, zdecydował się na diametralnie inną fryzurę, żeby w końcu spełnić marzenie z dzieciństwa. Qczaj zaznacza też, że rok temu, by pozbyć się zakoli, zrobił przeszczep mieszków włosowych.
Farmacja
Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu

Rocznie w Polsce wystawia się ponad ćwierć miliona recept na antykoncepcję awaryjną. Jednocześnie świadomość na temat tzw. tabletki dzień po, choć rośnie, wciąż jest niewystarczająca. Eksperci kampanii Poranek PO wskazują na szereg mitów, które wciąż pokutują wokół tego tematu i które mogą nawet zniechęcać kobiety do sięgania po antykoncepcję awaryjną, np. dotyczące mechanizmu jej działania czy skutków długoterminowych. Dlatego podkreślają także potrzebę edukowania poszczególnych grup pacjentek, ale także ich partnerów. Jedną z takich inicjatyw edukacyjnych jest kampania Poranek Po.
Psychologia
Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.