„Bądź eko na co dzień!” z CH Focus
Akcja „Bądź eko na co dzień!” powraca! Rusza kolejna edycja inicjatywy nakłaniającej bydgoszczan do segregacji odpadów. Każda osoba, która przyniesie 30 października do CH Focus niepotrzebne plastikowe opakowania, w zamian otrzyma sadzonki drzewek oraz ozdobnych wrzosów. Do udziału w ekologicznej akcji zachęca mieszkańców oraz swoich klientów również centrum handlowe, które partneruje sobotniemu wydarzeniu.
W Bydgoszczy znów będzie można oddać nakrętki plastikowe, by otrzymać żywe rośliny. Mieszkańcy, którzy w najbliższą sobotę przyniosą niepotrzebne plastikowe opakowania do CH Focus, w zamian za nie otrzymają sadzonki, które przyozdobią jesienne balkony i domowe ogródki. Do rozdania będzie aż 1000 wrzosów, a dla pierwszych 400 osób biorących udział w akcji, przewidziano także rozsady drzewek leśnych.
Zbiórka zużytych plastików w ramach akcji „Bądź eko na co dzień!” odbędzie się 30 października, o godzinie 11.00, na placu przed centrum handlowym Focus, od strony ul. Jagiellońskiej, i potrwa do wyczerpania sadzonek, z zachowaniem reguł sanitarnych.
Bydgoszczanie, którzy przyniosą w tym dniu ze sobą:
- od 10 do 20 butelek PET lub od 20 do 30 nakrętek – otrzymają 1 wrzos + 1 sadzonkę drzewa leśnego
- od 21 do 30 butelek PET lub od 31 do 60 nakrętek – otrzymają 2 wrzosy + 1 sadzonkę drzewa leśnego
- od 31 do 40 butelek PET lub od 61 do 100 nakrętek – otrzymają 3 wrzosy + 1 sadzonkę drzewa leśnego
- od 41 butelek PET lub od 101 nakrętek – otrzymają 4 wrzosy + 1 sadzonkę drzewa leśnego.
- Zachęcamy do udziału w kolejnej proekologicznej akcji „Bądź eko na co dzień”. Sobotnia zbiórka nakrętek to idealna okazja, aby włączyć się w działania na rzecz środowiska. Każdy, kto przyniesie do naszego punktu plastikowe pudełka, butelki lub nakrętki, otrzyma w zamian roślinkę. Od zaangażowania mieszkańców zależy powodzenie akcji. Przyłączając się do niej, wspólnie wzmacniamy świadomość proekologiczną w naszym otoczeniu-– mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.
Organizatorem wydarzenia jest Express Bydgoski, natomiast partnerem lokalizacyjnym CH Focus w Bydgoszczy. Inicjatywę wspierają również lokalni partnerzy: NITRO-CHEM S.A., Collegium Medicum UMK, Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy oraz Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu.
Partnerstwo CH Focus w ramach akcji „Bądź eko na co dzień!” to element programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.
Więcej informacji na temat wydarzenia oraz aktualnej oferty centrum można znaleźć pod adresem: https://focusbydgoszcz.pl.
Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce
Polki mają mniej czasu na życie zawodowe
Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.