Bezpłatna kontrola masy ciała u dzieci w wieku szkolnym
Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie. WHO podaje, że w ostatnich 20 latach liczba dzieci z nadwagą wzrosła aż trzykrotnie. Najnowsze badania zachowań zdrowotnych polskiej młodzieży w wieku 11-15 lat wskazują, że nadmierna masa ciała występuje u 29,7% chłopców i 14,3% dziewcząt (wg kryteriów WHO, 2007).
Winą za taki stan rzeczy można obarczyć zmieniający się model życia, który sprzyja powstawaniu otyłości. Proponowane przez ekspertów działania zmierzające do zahamowania rozwoju otyłości wśród dzieci sprowadzają się do 8 obszarów:
* wspieranie zdrowego startu w życiu,
* tworzenie prozdrowotnego środowiska szczególnie w przedszkolach i szkołach,
* ułatwienie dokonywania prozdrowotnych wyborów żywieniowych i związanych ze stylem życia,
* ograniczenie marketingu i reklamy skierowanej do dzieci w zakresie produktów niepolecanych w codziennym ich żywieniu,
* edukacja prozdrowotna rodzin,
* działania zachęcające do aktywności fizycznej,
* poprawa koordynacji badań nad nadwagą i otyłością na poziomie krajowym i europejskim,
* monitorowanie i ocena stanu zdrowia i zachowań zdrowotnych w populacji rozwojowej.
Wpisując się w te działania białostockie Centrum Dietetyki Stosowanej zaprasza na mikołajkowe bezpłatne kontrole masy ciała u dzieci w wieku szkolnym.
- Rodziców z dziećmi w wieku 10-14 lat zapraszamy do Centrum Dietetyki Stosowanej na bezpłatne badania obejmujące m.in. pomiar masy cała oraz tkanki tłuszczowej. Dzięki analizie składu ciała ocenimy czy Twoje dziecko ma nadwagę lub otyłość i czy w związku z tym powinno rozpocząć dietoterapię. W przypadku stwierdzonych nieprawidłowości zaproponujemy schemat postępowania, który w bezpieczny sposób pozwoli Twojemu dziecku stracić nadmierne kilogramy – mówi Remigiusz Filarski z CDS.
Bezpłatne konsultacje odbędą się 6 grudnia.
Zapisy pod nr tel. 792930144.
Centrum Dietetyki Stosowanej
ul. Św. A . Boboli 1
15-649 Białystok
www.cds-dieta.pl
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.