Burgery buraczane z oliwkami drylowanymi zielonymi OLE!
Składniki:
- 1 burak średniej wielkości
- 1 szklanka czerwonej soczewicy
- 1 jajko
- 2 szalotki
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżki bułki tartej (+ do posypania)
- sól, pieprz
- 2 łyżki mąki
- ½ słoika Oliwek drylowanych zielonych OLE! (plus do podania osobno)
Dodatkowo:
- bułki na burgery
- majonez wegańskich lub zwykły
- rukola lub sałata
- ogórki konserwowe/kiszone (opcjonalnie)
- domowy ketchup (opcjonalnie)
- pomidory
Szalotki podsmażamy na maśle lub oleju na złoty kolor. Soczewicę płuczemy na sitku i gotujemy w osolonej wodzie (około 1,5 szklanki) według instrukcji na opakowaniu. Studzimy. Buraki ścieramy na tarce (na dużych lub średniej wielkości oczkach). Dodajemy do soczewicy wraz z jakiem, masłem, podsmażonymi szalotkami, pokrojonymi drobniej oliwkami, ząbkami czosnku. Przeprawiamy do smaku i miksujemy. Wrzucamy bułkę tartą. Mieszamy, obtaczamy i smażymy na patelni z olejem. Smażymy. Bułki smarujemy majonezem, ketchupem. Dodajemy plasterki ogórków, pomidorów oraz pozostałe oliwki w całości. Podajemy na ciepło.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.