Komunikaty PR

Butik Pełen Dobra - miejsce stworzone by pomagać

2022-04-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl

Butik Pełen Dobra – pod taką nazwą w centrum handlowym Port Łódź otworzyło się wyjątkowe miejsce na mapie Łodzi stworzone z myślą o osobach potrzebujących, szczególnie Ukraińcach, którzy znaleźli schronienie w naszym kraju. W punkcie znaleźć można ubrania, bieliznę i obuwie. Wszystko jest tu zorganizowane jak w sklepie, z jedną różnicą – produkty dostępne są bezpłatnie. Butik Pełen Dobra to pierwsza tego typu inicjatywa w centrum handlowym podjęta przez Centrum Służby Rodzinie, Port Łódź i sklep IKEA. Operatorem odzieżowym jest Humana SecondHand Poland. Pierwszego dnia funkcjonowania butiku z pomocy skorzystało blisko 400 osóbwydanych zostało też ponad 1 700 sztuk ubrań i akcesoriów.  

Butik Pełen Dobra to przestrzeń 180 mkw. zlokalizowana w Porcie Łódź, której aranżacją zajęli się specjaliści z łódzkiego sklepu IKEA. Butik wyposażony został w wieszaki, półki na buty, kosze, lustra i wygodne przymierzalnie. Dodatkowo zorganizowany został tu kącik dla dzieci by rodzice spokojnie mogli wybrać ubrania dla siebie i swoich pociech. Za asortyment butiku odpowiada Humana – operator, który potrzebną odzież, buty czy bieliznę sprowadza ze Szwecji, Norwegii, Niemiec, ale także z Polski. Obsługa butiku nie jest przypadkowa – cały personel to osoby z Ukrainy, które po wybuchu wojny w ich kraju trafiły do Polski i doskonale wiedzą, jak ważna dla odwiedzających butik jest pomoc rzeczowa, zrozumienie i życzliwe podejście. Butik Pełen Dobra odwiedzać będą też wolontariusze, którzy w razie potrzeby udzielą wsparcia psychologicznego i pomogą odnaleźć się w nowej rzeczywistości. 

Gdy tworzyliśmy Butik Pełen Dobra przyświecała nam jedna kluczowa idea – pomagając, dbajmy też o poczucie godności i sprawczości. Chcieliśmy przekazać osobom potrzebującym komfortową i pięknie wyposażoną przestrzeń w naszym Centrum, gdzie będą oni mogli wybrać ubrania i akcesoria, dokładnie te, których potrzebują i w których dobrze się czują – mówi Maria Szwed, kierownik ds. kontaktów z lokalną społecznością w Porcie Łódź.

Aby móc skorzystać z pomocy należy wcześniej zgłosić się do łódzkiego Centrum Służby Rodzinie, gdzie na potrzeby inicjatywy wydawane są specjalne Karty Pełne Dobra, wyglądające jak typowe karty lojalnościowe, upoważniające do otrzymania wsparcia. Weryfikacja osób potrzebujących pomocy prowadzona jest na podstawie dokumentów tożsamości, również tych zagranicznych.

Wprowadziliśmy system kart po to by dać narzędzie, z którego każdy potrzebujący będzie mógł korzystać zgodnie z własnymi potrzebami, regularnie odwiedzając Butik Pełen Dobra. Karta zakładana jest dla całej rodziny i stanowi nasz „środek płatniczy”. Walutą jednak jest tu uśmiech - – mówi Arkadiusz Lechowski, dyrektor Centrum Służby Rodzinie. -Butik Pełen Dobra wystartował niosąc pomoc osobom uciekających przed wojną, które znalazły schronienie w naszym mieście, ale rozszerzamy jego działalność na wszystkich potrzebujących w regionie –dodaje.

Port Łódź i sklep IKEA już wcześniej współpracował z Centrum Służby Rodzinie. W ubiegłym roku wsparcie uzyskały panie z Domu Samotnej Matki, który także pozostaje pod opieką Centrum. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.