Komunikaty PR

By sięgać wzrokiem, wyglądać i czuć się dobrze

2021-10-25  |  10:44
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Słusznie chcemy podążać za modą – okulary mają zaskakująco duży wpływ na nasz wizerunek, a nienaganny wygląd z reguły przynosi nam pewność siebie. Profesjonalnie dopasowane "szkła" to także najlepsza ochrona wzroku.

Okulary powinny współgrać z naszym stylem i charakterem, a przede wszystkim korespondować z kształtem twarzy – mówi Radek Wiktorowicz, okularowy stylista, doradca wizerunku, autor okularowego bloga Ghosteye.pl – na szczęście skończyły się czasy, kiedy musieliśmy decydować się na pierwszy lepszy model, który oferował nam optyk. Obecnie klienci mają niezwykle szeroki wybór kształtów, kolorów i marek, dlatego też potrzebują profesjonalnego doradztwa.

Francuska i włoska moda z… USA

Amerykańscy celebryci od lat korzystają ze wsparcia wizerunkowego w zakresie dopasowania okularów – do naszego kraju ten trend dotarł właśnie ze Stanów Zjednoczonych. Należy podkreślić, że okulista lub optometrysta dobierają najlepsze szkła dla konkretnej wady wzroku, jednak wcale nie muszą orientować się w modzie i kierować się wytycznymi w kwestii łączenia oprawek np. z fizjonomią twarzy. W zależności od klasyfikacji kształtów twarzy jest ich co najmniej kilka. Możemy wymienić 6, 8, 10, a nawet 12 – mówi Wiktorowicz – istotna jest zasada ich przeciwwagi. Jeśli mamy do czynienia z fizys, która ma ostre rysy, należy oprawką okularową te cechy złagodzić i odwrotnie. Gdy mamy za sobą dobór pod kątem kształtu twarzy, w grę wchodzi analiza kolorystyczna karnacji i włosów. Stylista podkreśla, by zwracać uwagę, z jakim typem urody mamy do czynienia. Kolejnym krokiem jest ocena typu osobowości, temperamentu, a nawet rodzaju wykonywanej pracy. Wszystkie te składowe dają efekt idealnie dobranej oprawy okularowej.

Mając na uwadze trendy modowe, warto wspomnieć o markach, które są znane każdemu, o modelach okularów zdobionych logotypami francuskich i włoskich domów mody. Są to najczęściej spotykane oprawki, które również ja polecam, ale przyznam szczerze, że sam szczególnie darzę sympatią marki niszowe – okulary, których mój klient najprawdopodobniej nie zobaczy na nosie drugiego człowieka. Okulary są obiektem dającym wiele przestrzeni dla kreatywności. Spotkałem już takie, które były tworzone z rozmaitego drewna, z oceanicznych śmieci, ze skóry płaszczki, takie, które były wyrobami jubilerskimi, a nawet te drukowane w technologii 3D.

Oversize, cat eye i wielokąty

Cieszy fakt, że Polacy coraz częściej trafnie odczytują okularową modę. Sięgają po ciekawe trendy w okularowej stylistyce. Mam tu na myśli chociażby częste stosowanie oversize'u czy minimalizmu, odważnych połączeń kolorystycznych i niesztampowych materiałów – wymienia specjalista – oczywiście optyka okularowa ma więcej do zaoferowania kobietom, z punktu widzenia mnogości kształtów i kolorów opraw okularowych, dlatego kobiety mają nieco większe pole do popisu niż mężczyźni. Jednakże bez względu na płeć wybór jest ogromny i  trzeba mieć w nim pewną orientację, by uniknąć faux pas, przejawiającego się choćby w niewłaściwym kształcie oprawy czy jej złym ułożeniu na nosie. Natomiast mówiąc o gafach stylistycznych Polaków, warto wspomnieć o niepoprawnym łączeniu okularów z określonym dress codem. Częściej widoczne jest to u mężczyzn, gdzie mamy do czynienia ze strojem biznesowym w połączeniu z oprawkami o sportowej stylistyce.

Należy więc podkreślić, że okulary są bardzo ważnym przedmiotem wpływającym na wizerunek danego człowieka. Klienci proszą mnie czasem, abym dobrał dla nich okulary na daną okazję – spotkanie biznesowe, rozmowę kwalifikacyjną czy wesele. Weźmy na przykład oprawki, które są okrągłe. Ludzie, którzy upodobali sobie taki kształt, często odbierani są, jako osoby bardziej inteligentne, o umyśle artystycznym (Steve Jobs czy Woody Allen reprezentują taki typ okularowych stylizacji). Mając na uwadze kobiety, warto wspomnieć o modzie z lat 60., kiedy to popularne stały się okulary kocie, tzw. cat eye – np. wśród aktorek takich jak Marilyn Monroe lub Audrey Hepburn. Ten trend przetrwał do dziś, a tego typu oprawki mogą dodawać kobiecie ponętności i seksapilu.

Dobry wzrok i dobre samopoczucie

Należy przestrzegać ludzi przed kupowaniem okularów w niewłaściwych miejscach – zaznacza Radek Wiktorowicz – nie jestem zwolennikiem obecności okularów w aptekach, marketach czy na straganach, gdzie często mamy do czynienia z tzw. wyrobami okularopodobnymi, np. jak w przypadku okularów przeciwsłonecznych bez odpowiednich filtrów. W przypadku okularów korekcyjnych pamiętajmy o jednym - jest to personalizowany wyrób medyczny. Każdy z nas ma inną odległość źrenic, ma inne moce oka lewego i prawego, natomiast modele, które często spotykamy poza salonami optycznymi są gotowcami o uśrednionych parametrach, co niestety nie jest dobre dla naszych oczu.

Nosimy więc okulary z wielu powodów: istotna jest ich funkcja ochronna, korekcja wzroku, ale także właśnie kwestie modowe i estetyczne. Po ten element stylizacji sięgają więc również osoby, które widzą doskonale – dobrze dobrane tzw. zerówki idealnie współgrają z naszym ubiorem i mogą podkreślać cechy naszego charakteru. Nieważne więc, czy naprawdę potrzebujemy szkieł, czy jedynie pożądamy określonego efektu wizualnego – potencjał wizerunkowy okularów jest olbrzymi i warto go wykorzystać.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra Biuro prasowe
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.