By sięgać wzrokiem, wyglądać i czuć się dobrze
Agencja Face It!
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl
Słusznie chcemy podążać za modą – okulary mają zaskakująco duży wpływ na nasz wizerunek, a nienaganny wygląd z reguły przynosi nam pewność siebie. Profesjonalnie dopasowane "szkła" to także najlepsza ochrona wzroku.
– Okulary powinny współgrać z naszym stylem i charakterem, a przede wszystkim korespondować z kształtem twarzy – mówi Radek Wiktorowicz, okularowy stylista, doradca wizerunku, autor okularowego bloga Ghosteye.pl – na szczęście skończyły się czasy, kiedy musieliśmy decydować się na pierwszy lepszy model, który oferował nam optyk. Obecnie klienci mają niezwykle szeroki wybór kształtów, kolorów i marek, dlatego też potrzebują profesjonalnego doradztwa.
Francuska i włoska moda z… USA
Amerykańscy celebryci od lat korzystają ze wsparcia wizerunkowego w zakresie dopasowania okularów – do naszego kraju ten trend dotarł właśnie ze Stanów Zjednoczonych. Należy podkreślić, że okulista lub optometrysta dobierają najlepsze szkła dla konkretnej wady wzroku, jednak wcale nie muszą orientować się w modzie i kierować się wytycznymi w kwestii łączenia oprawek np. z fizjonomią twarzy. W zależności od klasyfikacji kształtów twarzy jest ich co najmniej kilka. Możemy wymienić 6, 8, 10, a nawet 12 – mówi Wiktorowicz – istotna jest zasada ich przeciwwagi. Jeśli mamy do czynienia z fizys, która ma ostre rysy, należy oprawką okularową te cechy złagodzić i odwrotnie. Gdy mamy za sobą dobór pod kątem kształtu twarzy, w grę wchodzi analiza kolorystyczna karnacji i włosów. Stylista podkreśla, by zwracać uwagę, z jakim typem urody mamy do czynienia. Kolejnym krokiem jest ocena typu osobowości, temperamentu, a nawet rodzaju wykonywanej pracy. Wszystkie te składowe dają efekt idealnie dobranej oprawy okularowej.
Mając na uwadze trendy modowe, warto wspomnieć o markach, które są znane każdemu, o modelach okularów zdobionych logotypami francuskich i włoskich domów mody. Są to najczęściej spotykane oprawki, które również ja polecam, ale przyznam szczerze, że sam szczególnie darzę sympatią marki niszowe – okulary, których mój klient najprawdopodobniej nie zobaczy na nosie drugiego człowieka. Okulary są obiektem dającym wiele przestrzeni dla kreatywności. Spotkałem już takie, które były tworzone z rozmaitego drewna, z oceanicznych śmieci, ze skóry płaszczki, takie, które były wyrobami jubilerskimi, a nawet te drukowane w technologii 3D.
Oversize, cat eye i wielokąty
Cieszy fakt, że Polacy coraz częściej trafnie odczytują okularową modę. Sięgają po ciekawe trendy w okularowej stylistyce. Mam tu na myśli chociażby częste stosowanie oversize'u czy minimalizmu, odważnych połączeń kolorystycznych i niesztampowych materiałów – wymienia specjalista – oczywiście optyka okularowa ma więcej do zaoferowania kobietom, z punktu widzenia mnogości kształtów i kolorów opraw okularowych, dlatego kobiety mają nieco większe pole do popisu niż mężczyźni. Jednakże bez względu na płeć wybór jest ogromny i trzeba mieć w nim pewną orientację, by uniknąć faux pas, przejawiającego się choćby w niewłaściwym kształcie oprawy czy jej złym ułożeniu na nosie. Natomiast mówiąc o gafach stylistycznych Polaków, warto wspomnieć o niepoprawnym łączeniu okularów z określonym dress codem. Częściej widoczne jest to u mężczyzn, gdzie mamy do czynienia ze strojem biznesowym w połączeniu z oprawkami o sportowej stylistyce.
Należy więc podkreślić, że okulary są bardzo ważnym przedmiotem wpływającym na wizerunek danego człowieka. Klienci proszą mnie czasem, abym dobrał dla nich okulary na daną okazję – spotkanie biznesowe, rozmowę kwalifikacyjną czy wesele. Weźmy na przykład oprawki, które są okrągłe. Ludzie, którzy upodobali sobie taki kształt, często odbierani są, jako osoby bardziej inteligentne, o umyśle artystycznym (Steve Jobs czy Woody Allen reprezentują taki typ okularowych stylizacji). Mając na uwadze kobiety, warto wspomnieć o modzie z lat 60., kiedy to popularne stały się okulary kocie, tzw. cat eye – np. wśród aktorek takich jak Marilyn Monroe lub Audrey Hepburn. Ten trend przetrwał do dziś, a tego typu oprawki mogą dodawać kobiecie ponętności i seksapilu.
Dobry wzrok i dobre samopoczucie
– Należy przestrzegać ludzi przed kupowaniem okularów w niewłaściwych miejscach – zaznacza Radek Wiktorowicz – nie jestem zwolennikiem obecności okularów w aptekach, marketach czy na straganach, gdzie często mamy do czynienia z tzw. wyrobami okularopodobnymi, np. jak w przypadku okularów przeciwsłonecznych bez odpowiednich filtrów. W przypadku okularów korekcyjnych pamiętajmy o jednym - jest to personalizowany wyrób medyczny. Każdy z nas ma inną odległość źrenic, ma inne moce oka lewego i prawego, natomiast modele, które często spotykamy poza salonami optycznymi są gotowcami o uśrednionych parametrach, co niestety nie jest dobre dla naszych oczu.
Nosimy więc okulary z wielu powodów: istotna jest ich funkcja ochronna, korekcja wzroku, ale także właśnie kwestie modowe i estetyczne. Po ten element stylizacji sięgają więc również osoby, które widzą doskonale – dobrze dobrane tzw. zerówki idealnie współgrają z naszym ubiorem i mogą podkreślać cechy naszego charakteru. Nieważne więc, czy naprawdę potrzebujemy szkieł, czy jedynie pożądamy określonego efektu wizualnego – potencjał wizerunkowy okularów jest olbrzymi i warto go wykorzystać.

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki
Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.
Transport
Trwa debata o nowych przepisach dotyczących praw pasażerów. Możliwe zmiany w wysokości odszkodowań za opóźnione loty

W dyskusji o prawach pasażerów linii lotniczych pojawiają się rozbieżności między unijnymi instytucjami. Dotyczą one m.in. odszkodowań za opóźnione lub odwołane loty. Ministrowie transportu UE proponują 300 euro odszkodowania za czterogodzinne opóźnienie lub odwołanie krótkiego lotu, a Parlament Europejski opowiada się za wyższymi odszkodowaniami i to po trzech godzinach opóźnienia. Parlamentarna komisja transportowa proponuje także szereg zmian dotyczących m.in. bagażu podręcznego czy odpowiedzialności pośredników sprzedających bilety.
Dziecko
Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci

Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.