Komunikaty PR

By sięgać wzrokiem, wyglądać i czuć się dobrze

2021-10-25  |  10:44
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Słusznie chcemy podążać za modą – okulary mają zaskakująco duży wpływ na nasz wizerunek, a nienaganny wygląd z reguły przynosi nam pewność siebie. Profesjonalnie dopasowane "szkła" to także najlepsza ochrona wzroku.

Okulary powinny współgrać z naszym stylem i charakterem, a przede wszystkim korespondować z kształtem twarzy – mówi Radek Wiktorowicz, okularowy stylista, doradca wizerunku, autor okularowego bloga Ghosteye.pl – na szczęście skończyły się czasy, kiedy musieliśmy decydować się na pierwszy lepszy model, który oferował nam optyk. Obecnie klienci mają niezwykle szeroki wybór kształtów, kolorów i marek, dlatego też potrzebują profesjonalnego doradztwa.

Francuska i włoska moda z… USA

Amerykańscy celebryci od lat korzystają ze wsparcia wizerunkowego w zakresie dopasowania okularów – do naszego kraju ten trend dotarł właśnie ze Stanów Zjednoczonych. Należy podkreślić, że okulista lub optometrysta dobierają najlepsze szkła dla konkretnej wady wzroku, jednak wcale nie muszą orientować się w modzie i kierować się wytycznymi w kwestii łączenia oprawek np. z fizjonomią twarzy. W zależności od klasyfikacji kształtów twarzy jest ich co najmniej kilka. Możemy wymienić 6, 8, 10, a nawet 12 – mówi Wiktorowicz – istotna jest zasada ich przeciwwagi. Jeśli mamy do czynienia z fizys, która ma ostre rysy, należy oprawką okularową te cechy złagodzić i odwrotnie. Gdy mamy za sobą dobór pod kątem kształtu twarzy, w grę wchodzi analiza kolorystyczna karnacji i włosów. Stylista podkreśla, by zwracać uwagę, z jakim typem urody mamy do czynienia. Kolejnym krokiem jest ocena typu osobowości, temperamentu, a nawet rodzaju wykonywanej pracy. Wszystkie te składowe dają efekt idealnie dobranej oprawy okularowej.

Mając na uwadze trendy modowe, warto wspomnieć o markach, które są znane każdemu, o modelach okularów zdobionych logotypami francuskich i włoskich domów mody. Są to najczęściej spotykane oprawki, które również ja polecam, ale przyznam szczerze, że sam szczególnie darzę sympatią marki niszowe – okulary, których mój klient najprawdopodobniej nie zobaczy na nosie drugiego człowieka. Okulary są obiektem dającym wiele przestrzeni dla kreatywności. Spotkałem już takie, które były tworzone z rozmaitego drewna, z oceanicznych śmieci, ze skóry płaszczki, takie, które były wyrobami jubilerskimi, a nawet te drukowane w technologii 3D.

Oversize, cat eye i wielokąty

Cieszy fakt, że Polacy coraz częściej trafnie odczytują okularową modę. Sięgają po ciekawe trendy w okularowej stylistyce. Mam tu na myśli chociażby częste stosowanie oversize'u czy minimalizmu, odważnych połączeń kolorystycznych i niesztampowych materiałów – wymienia specjalista – oczywiście optyka okularowa ma więcej do zaoferowania kobietom, z punktu widzenia mnogości kształtów i kolorów opraw okularowych, dlatego kobiety mają nieco większe pole do popisu niż mężczyźni. Jednakże bez względu na płeć wybór jest ogromny i  trzeba mieć w nim pewną orientację, by uniknąć faux pas, przejawiającego się choćby w niewłaściwym kształcie oprawy czy jej złym ułożeniu na nosie. Natomiast mówiąc o gafach stylistycznych Polaków, warto wspomnieć o niepoprawnym łączeniu okularów z określonym dress codem. Częściej widoczne jest to u mężczyzn, gdzie mamy do czynienia ze strojem biznesowym w połączeniu z oprawkami o sportowej stylistyce.

Należy więc podkreślić, że okulary są bardzo ważnym przedmiotem wpływającym na wizerunek danego człowieka. Klienci proszą mnie czasem, abym dobrał dla nich okulary na daną okazję – spotkanie biznesowe, rozmowę kwalifikacyjną czy wesele. Weźmy na przykład oprawki, które są okrągłe. Ludzie, którzy upodobali sobie taki kształt, często odbierani są, jako osoby bardziej inteligentne, o umyśle artystycznym (Steve Jobs czy Woody Allen reprezentują taki typ okularowych stylizacji). Mając na uwadze kobiety, warto wspomnieć o modzie z lat 60., kiedy to popularne stały się okulary kocie, tzw. cat eye – np. wśród aktorek takich jak Marilyn Monroe lub Audrey Hepburn. Ten trend przetrwał do dziś, a tego typu oprawki mogą dodawać kobiecie ponętności i seksapilu.

Dobry wzrok i dobre samopoczucie

Należy przestrzegać ludzi przed kupowaniem okularów w niewłaściwych miejscach – zaznacza Radek Wiktorowicz – nie jestem zwolennikiem obecności okularów w aptekach, marketach czy na straganach, gdzie często mamy do czynienia z tzw. wyrobami okularopodobnymi, np. jak w przypadku okularów przeciwsłonecznych bez odpowiednich filtrów. W przypadku okularów korekcyjnych pamiętajmy o jednym - jest to personalizowany wyrób medyczny. Każdy z nas ma inną odległość źrenic, ma inne moce oka lewego i prawego, natomiast modele, które często spotykamy poza salonami optycznymi są gotowcami o uśrednionych parametrach, co niestety nie jest dobre dla naszych oczu.

Nosimy więc okulary z wielu powodów: istotna jest ich funkcja ochronna, korekcja wzroku, ale także właśnie kwestie modowe i estetyczne. Po ten element stylizacji sięgają więc również osoby, które widzą doskonale – dobrze dobrane tzw. zerówki idealnie współgrają z naszym ubiorem i mogą podkreślać cechy naszego charakteru. Nieważne więc, czy naprawdę potrzebujemy szkieł, czy jedynie pożądamy określonego efektu wizualnego – potencjał wizerunkowy okularów jest olbrzymi i warto go wykorzystać.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Światowy Dzień Głosu Biuro prasowe
2024-04-16 | 15:00

Światowy Dzień Głosu

Głos jest podstawowym narzędziem umożliwiającym i wspierającym funkcjonowanie współczesnego społeczeństwa opartego na komunikacji. Jego zaburzenia mają negatywny wpływ na wiele
Zdrowie „Jestem szczęśliwcem” HIVcast z osobą HIV+ już w sieci
2024-04-15 | 10:00

„Jestem szczęśliwcem” HIVcast z osobą HIV+ już w sieci

HIVcasty to seria rozmów na temat zdrowego życia z HIV. Pierwszy jest już dostępny na platformach Spotify oraz YouTube. Z Tomaszem Markowskim, aktywistą wyróżnionym
Zdrowie Dziecko?Chcemy...,ale potrzebna jest też męska część sukcesu
2024-04-15 | 09:30

Dziecko?Chcemy...,ale potrzebna jest też męska część sukcesu

Warszawa, 12 kwietnia 2024 r. Dziecko? Chcemy…, ale potrzebna jest też męska część sukcesu Pani Danusiu, mamy to! Okrzyku radości lekarza wybiegającego z sali po zabiegu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Media

Joanna Jędrzejczyk: Gosia Rozenek-Majdan jest tytanem pracy. Konsekwentnie realizuje swoje cele, pokonując wszelkie słabości

Zdaniem trenerki Małgorzata Rozenek-Majdan to osoba niezwykle charyzmatyczna i wyrazista, która nie boi się ryzyka i śmiało stawia czoła swoim ograniczeniom. W nowym reality show „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz” podejmuje więc wyzwania w sześciu różnych dyscyplinach i rywalizuje z mężczyznami. Joanna Jędrzejczyk, która przygotowywała prezenterkę do określonych zadań, zauważa, że ten program kosztował ją dużo poświęcenia, energii i zaangażowania. Ma jednak nadzieję, że taką postawą zainspiruje do działania innych.

Edukacja

Polskie uczelnie są coraz bliższe wprowadzenia mikropoświadczeń. Dla studentów takie certyfikaty to szansa na wzmocnienie pozycji na rynku pracy

Coraz więcej absolwentów i studentów inwestuje w kursy i szkolenia, aby zdobyć praktyczne umiejętności i stać się bardziej atrakcyjnym dla potencjalnych pracodawców. Jedną z odpowiedzi edukacji na te wymagania są mikropoświadczenia, czyli dowód na określone umiejętności. W Polsce są stosunkowo mało popularne, jednak wdrożenie ich przez uczelnie mogłoby przynieść szereg korzyści – zarówno szkołom, jak i studentom i absolwentom.