Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Centrum Riviera zostało partnerem nadbałtyckiego festiwalu designu – Gdynia Design Days. W ramach 17 edycji wydarzenia, od soboty 22 do niedzieli 30 czerwca w Rivierze zostanie zaprezentowana interaktywna instalacja „Bańka informacyjna”. Kuratorkami projektu są Ewelina Antonowicz i Eliza Gawrjołek z Fashion Revolution Poland.
Instalacja, którą będzie można odwiedzić w Rivierze, to interaktywna wystawa, która ma prowokować odwiedzających do refleksji nad mimowolnym zamknięciem w bańkach informacyjnych i ograniczeniami w dostępie do alternatywnych dyskursów. To szczególnie ważne w dobie internetu, algorytmów, mediów społecznościowych, które z pozoru zapewniają łatwy i szybki dostęp do informacji, ale jednocześnie selekcjonują docierające do danych grup odbiorców treści, co niesie ryzyko manipulacji i dezinformacji.
– Tematy poruszane w ramach instalacji obejmują zmiany klimatyczne, kanony normalności i zdrowia, presję dotyczącą wyglądu, etykę społeczną, kapitał i redystrybucję, edukację, naukę oraz (nad)produkcję i (nad)konsumpcję dóbr. Często ulegają one polaryzacji i dezinformacji. Ograniczając się do wąskiego kręgu źródeł, utwierdzamy się w istniejących przekonaniach, co prowadzi do zniekształcenia postrzegania rzeczywistości i tworzenia barier między nami a pełnym spektrum faktów i perspektyw – wyjaśniają kuratorki projektu, Ewelina Antonowicz i Eliza Gawrjołek
Instalacja jest interaktywna, czyli zaprasza klientów do aktywnego uczestnictwa. Została tak zaprojektowana, aby osoby odwiedzające mogły z niej korzystać samodzielnie.
Nowa strategia – jeszcze bliższe relacje z miastem
Wystawa jest wynikiem współpracy, którą nawiązało Centrum Riviera z PPNT Gdynia | Centrum Designu, organizatorem Gdynia Design Days w ramach nowej strategii pozycjonowania obiektu. Jej głównym założeniem jest budowanie jeszcze bliższych związków z miastem, między innymi w oparciu o nawiązania do unikalnego gdyńskiego modernizmu.
Centrum Riviera ma ambicje, by aktywnie uczestniczyć w życiu lokalnej społeczności i wspierać inicjatywy ważne dla mieszkańców Gdyni i regionu - Aleksandra Słowińska, Dyrektor Centrum Riviera – Partnerstwem z tak ważnym dla naszego miasta wydarzeniem udowadniamy, że obiekt komercyjny może z powodzeniem współpracować z instytucjami miejskimi, umożliwiając dotarcie z merytorycznym, ważnym społecznie przekazem do różnych grup odbiorców - również tych, którzy na co dzień rzadko mają okazję stykać się z tego rodzaju projektami i treściami. Zapraszamy serdecznie wszystkich mieszkańców Gdyni i całego Pomorza do odwiedzenia Riviery, wzięcia udziału w wystawie i zwrócenia uwagi na bańki informacyjne, która nas otaczają. Szersze spojrzenie przynosi nowe, atrakcyjne perspektywy.
Gdynia-Zdrój, czyli uzdrowisko 2.0
Hasłem tegorocznego festiwalu Gdynia Design Days jest Gdynia-Zdrój. Miasto w czasie trwania wydarzenia ma się stać miejscem, w którym mieszkańcy i turyści będą mogli szukać odnowy – równowagi i dobrej jakości życia.
Idea ta odnosi się do dbania o fizyczny i psychiczny dobrostan. W tę tematykę wpisuje się również instalacja w Centrum Riviera, która stanie się przestrzenią do krytycznego myślenia i eksplorowania różnorodnych źródeł wiedzy o świecie.
Wystawę można odwiedzić w dniach 22 – 30 czerwca w Centrum Riviera w Gdyni.
O Centrum Riviera
Centrum Riviera w Gdyni to największe centrum handlowo-rozrywkowe na Pomorzu, które już od ponad 10 lat oferuje mieszkańcom miasta i regionu możliwość robienia zakupów i spędzania wolnego czasu. Na powierzchni najmu o wielkości 71 tys. m2 zlokalizowanych jest niemal 250 punktów handlowych i 25 punktów gastronomicznych. Wśród kluczowych najemców znajdują się takie marki jak Auchan, Kino Helios, Zdrofit, TK Maxx, Media Markt. Na terenie obiektu działa również Centrum Obsługi Mieszkańca, placówka Urzędu Miasta Gdynia, w którym każdego dnia sprawy urzędowe załatwia kilkuset mieszkańców.
Centrum Riviera dysponuje 1 700 własnych miejsc parkingowych.
Właścicielem Centrum Riviera jest Union Investment Real Estate GmbH z siedzibą w Hamburgu w Niemczech. Od października 2023 roku obiektem zarządza Apsys Polska.
O Apsys
APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use oraz inwestycjach mieszkaniowych. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości.
Apsys zawsze był firmą z wizją i ambicjami, by realizować unikalne projekty, tworzyć miejsca ikoniczne, znaczące, na stałe wpisujące się w tkankę miejską. Począwszy od 2022 r. w swojej działalności spółka kieruje się hasłem “Razem, inne miasto jest możliwe”. Apsys chce jeszcze mocniej i odpowiedzialniej wykorzystywać potencjał miast, wpływać na ich przemiany uwzględniając potrzeby środowiskowe, pobudzać rozwój społeczny i ekonomiczny, a ponadto wspólnie, w oparciu o dialog z interesariuszami, tworzyć komfortowe otoczenie dla ludzi. Celem strategicznym firmy jest zmiana miast na lepsze i tworzenie wyjątkowych miejsc, dzięki którym życie wszystkich staje się piękniejsze.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są̨ dopasowane do potrzeb klienta. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 1 000 000 mkw. GLA w 15 obiektach handlowych zlokalizowanych w 12 największych miastach. Apsys prowadzi także inwestycję mieszkaniową - Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie i inwestycje Ogrody Staromiejskie we Wrocławiu.
Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
Relacja z aukcji AHS Fundraiser i DESA Unicum 2024!
FINAŁOWY WEEKEND FOTOFESTIWALU
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.
Problemy społeczne
Zbliża się tsunami problemu otyłości i związanych z nią powikłań. Bez zmiany w podejściu do tej choroby trudno mówić o skutecznej walce
Wypracowanie ścieżki postępowania z pacjentem zmagającym się z chorobą otyłościową, edukacja zdrowotna czy walka ze stygmatyzacją, również w gabinetach lekarskich. Na te potrzeby zwracają szczególną uwagę eksperci ochrony zdrowia, mówiąc o nadwadze i otyłości. Są też zgodni co do tego, że jeśli nie zatrzymamy narastającego problemu i nie wdrożymy konkretnej strategii walki z otyłością, to gabinety lekarskie już za kilka lat zmierzą się z rosnącą rzeszą coraz młodszych pacjentów z poważnymi powikłaniami zdrowotnymi. Wśród nich do tych najgroźniejszych zalicza się cukrzycę typu 2 czy choroby serca.
Prawo
Rośnie skala wykorzystywania seksualnego dzieci przez internet. Ofiarami padają nawet kilkulatkowie
Co sekundę w internecie udostępniane są co najmniej dwa obrazy lub filmy dotyczące przestępstw seksualnych na szkodę dzieci. 40 proc. z nich przedstawia dzieci poniżej 10 lat – wynika z danych Komisji Europejskiej. Skala problemu rośnie, zwłaszcza że z internetu korzystają coraz młodsze dzieci, często bez kontroli ze strony rodziców. Niedawno ruszyła kampania #ToNieJestNormalne, która ma walczyć z wykorzystywaniem seksualnym dzieci w sieci i zwrócić uwagę dorosłych na ten problem. Tym bardziej że wciąż brakuje unijnych przepisów, które pomogłyby walczyć z tym zjawiskiem.