Chodakowska i Purella przekazały ponad 66 tys. zł na rzecz Fundacji OnkoCafe
Ewa Chodakowska oraz Purella Superfoods już po raz drugi wspiera kobiety z zaawansowanym rakiem piersi, organizując w ramach Różowego Października akcję #ThinkPink. Dzięki sprzedaży limitowanego, różowego batona i szerokiej kampanii edukacyjnej, Purella przekazała 66 100 zł na wsparcie podopiecznych Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej.
Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór kobiecy. Celem akcji społecznej #ThinkPink było zwiększenie świadomości kobiet w zakresie metod profilaktyki raka piersi, a także – zgodnie z hasłem tegorocznej akcji - międzypokoleniową integracja kobiet. Akcja miała zwrócić uwagę na fakt, że rak dotyka kobiet w różnym wieku, dlatego profilaktyka na każdym etapie życia jest kluczowa. To ona zwiększa szanse na wczesne wykrycie nowotworu, a co za tym idzie, na jego pokonanie.
66 100 zł na wsparcie kobiet z zaawansowanym rakiem piersi
- Zdrowie kobiet to dla nas priorytet - dlatego nie tylko tworzymy produkty, które je wspierają na co dzień, ale także poruszamy tematy ważne z perspektywy każdej kobiety. Cieszymy się, że już po raz drugi dzięki zaangażowaniu naszych partnerów, pracowników, ale też Klientów, możemy wesprzeć Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej i kobiety z zaawansowanym rakiem piersi - mówi Justyna Osińska, Brand Manager marki BeRAW & BeRAW Kids.
Przez cały październik prowadzone były działania edukacyjne z udziałem partnerów i ekspertów. Jednym
z nich był instruktaż samobadania piersi przygotowany przez Ewę Chodakowską. Elementem akcji było także stworzenie dedykowanego, sygnowanego różową wstążką batona BeRAW #ThinkPink. Dzięki jego sprzedaży Purella przeznaczy 66 100 zł na działania Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej.
Akcja, która zbliża
- Postawiliśmy na integrację kobiet niezależnie od ich wieku, by dbając o siebie mogły też dbać o swoje mamy, babcie, dając tym samym przykład innym. Chcieliśmy stworzyć akcję, w którą przez drobny gest może włączyć się każdy. Baton z symbolem różowej wstążki mogliśmy kupić sobie, ale także podarować bliskiej kobiecie – przyjaciółce, siostrze, mamie, babci z przekazem: „jesteś dla mnie ważna, zadbaj o siebie. Zrób badania”. To okazja do wzbudzenia rozmowy nie tylko o tym jak dbamy o zdrowie, ale ile dla siebie znaczymy. - mówi Ewa Chodakowska, Ambasadorka akcji #ThinkPink.
Akcję wsparły także znane i lubiane kobiety m.in. Patricia Kazadi, Ola Nowak, Martyna Kępa, Vanessa Florczak, Wiola Wołoszyn (blogerka Matka Wariatka) i Joanna Przetakiewicz, Marta Manowska, Małgorzata Socha, a także podopieczne Fundacji OnkoCafe.
Cel zrealizowany - promocja badań profilaktycznych wśród kobiet
- Cieszymy się, że dzięki naszym wspólnym działaniom zwróciliśmy uwagę tysięcy kobiet z całej Polski na to jak ważne są badania profilaktyczne i zmotywowaliśmy je do zapisania się na nie. Dzięki #ThinkPink możemy zauważyć, że integracja kobiet to ogromna dawka motywacji do działania i silny fundament wsparcia. Dzięki istnieniu takich inicjatyw społecznych kobiety mają odwagę pokonać własne lęki, odnaleźć poczucie bezpieczeństwa w grupie i zadbać o swoje zdrowie. Badania profilaktyczne to znak troski i miłości do siebie, a co za tym idzie wybór długiego życia w zdrowiu. Jesteśmy dumni też z tego, że dzięki akcji wsparciu Purella Superfoods i Ewy Chodakowskiej będziemy w stanie zapewnić wsparcie jeszcze większej liczbie podopiecznych, a także ich bliskim. - mówi Anna Kupiecka, założycielka i Prezes Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej.
Tak liczny odzew i zaangażowanie na rzecz budowania większej uważności w kontekście regularnej profilaktyki to dowód na wzrastającą świadomość kobiet dotyczącą raka piersi.
- Czytając setki komentarzy kobiet pod moimi postami w ramach #ThinkPink, widzę jaki korzystny wpływ mają działania prowadzone w ramach tej kampanii. Kobiety coraz częściej rozmawiają i przekazują sobie wiedzę o profilaktyce raka piersi, zapisują się na badania i zachęcają do tego innych, a co najważniejsze – wspierają się wzajemnie. - dodaje Ewa Chodakowska.

W ALS konieczna jest szybka diagnostyka genetyczna, aby chorzy z mutacją w genie SOD1 mogli otrzymać przełomowe leczenie

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować
Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.
Moda
Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie

Aktorka wyznaje zasadę: zanim coś wyrzucisz na śmietnik, upewnij się, czy nie da się tego jeszcze w jakiś sposób wykorzystać. Jak przekonuje, ona sama nadal używa pościeli po babci czy ręczników po mamie. Anna Powierza nie zapełnia też po brzegi swojej szafy i nie musi koniecznie mieć tego, co właśnie jest modne. Preferuje ubrania ponadczasowe, które śmiało można założyć kilka razy i zawsze wygląda się w nich dobrze.