Komunikaty PR

Ciepło w zimę, chłodno w lecie

2020-12-31  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Właściwa termoizolacja to podstawa ciepłego i przytulnego domu. Element ten, czasami bagatelizowany na etapie planowania, może w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia rachunków za ogrzewanie. Ocieplenie domu ma jednak znaczenie nie tylko zimą. Odgrywa ono ważną rolę także podczas letnich upałów, kiedy zapobiega nadmiernemu nagrzewaniu się budynku.

„Tak jak do każdej stopy należy dobrać buty w odpowiednim rozmiarze, tak do każdego elementu domu powinno się dopasować odpowiedni, dedykowany styropian. Dzięki temu będzie można w pełni skorzystać z potencjału danego materiału.” – mówi Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin. Dobrym rozwiązaniem do ocieplenia ścian zewnętrznych, podłóg na legarach, dachu oraz wielu innych części budynku są styropiany pasywne z serii Passive λ Pro, produkowane przez firmę Styropmin. Ich współczynnik przewodzenia ciepła osiąga jedne z najniższych wartości spośród płyt styropianowych dostępnych na rynku, a w tym wypadku im niższa wartość, tym lepiej.

Zimno, zimniej…

Odpowiednia termoizolacja odgrywa w domach niezwykle ważną rolę zimą. Bez niej ogrzewanie staje się bardzo dużym i rosnącym wydatkiem, ponieważ ciepło szybko wydostaje się na zewnątrz budynku. Dlatego przy ocieplaniu domu szczególną uwagę powinno się zwrócić na tzw. mostki termiczne, czyli miejsca, przez które następuje wzmożona ucieczka ciepła. Kluczem do jak największego ograniczenia ich liczby jest właściwe zaprojektowanie termoizolacji oraz odpowiedni jej montaż. To właśnie błędy popełnianie podczas projektowania i instalacji przyczyniają się najczęściej do przerwania ciągłości termoizolacji, a tym samym – powstawania mostków termicznych. Nie bez znaczenia jest także materiał, którego użyjemy. Wyjątkowo dobre właściwości termoizolacyjne mają tzw. styropiany pasywne – na przykład z serii Passive λ Pro firmy Styropmin. Ich współczynnik przewodzenia ciepła osiąga wartości od (λD) ≤ 0,030 [W/(m•K)] do (λD) ≤ 0,033 [W/(m•K)], czyli jedne z najniższych na rynku. Łatwo poznać je po charakterystycznym szarym kolorze, który zawdzięczają dodatkowi grafitu, poprawiającemu ich właściwości termoizolacyjne.

Po co nam termoizolacja latem?

Mówienie o „ociepleniu” budynku może być mylące, bo po co ocieplać dom na lato, kiedy i tak jest gorąco? W takim przypadku bardziej trafne będzie określenie „termoizolacja”, ponieważ ma ona ogromne znaczenie dla właściwej wymiany ciepła i utrzymania odpowiedniej temperatury we wnętrzu. Podczas upałów, dzięki odpowiedniej izolacji, nasze domy nie nagrzewają się tak bardzo, a my nie zużywamy dużych ilości prądu na nieustannie włączoną klimatyzację czy wiatraki. „Dobrze wiemy, że w przypadku każdej choroby lepiej jest zapobiegać niż leczyć. Tak samo jest, gdy mówimy o termoizolacji. Zamiast starać się obniżyć wysoką temperaturę spowodowaną źle wykonaną termoizolacją lub ogrzać dom, z którego i tak uciekają duże ilości ciepła, lepiej jest zacząć od podstaw i zadbać o dobrej jakości materiał izolacyjny oraz fachowy montaż. Błędy popełnione na etapie planowania i montażu bardzo trudno jest naprawić, wiąże się to także z niezwykle wysokimi kosztami. Właśnie dlatego warto poświęcić na to odpowiednio dużo uwagi jeszcze przed rozpoczęciem budowy domu.” – podsumowuje Dariusz Pruszkowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.