Komunikaty PR

City Breaks in Poland. Polskie metropolie kuszą turystów z Austrii i Szwajcarii

2024-03-01  |  17:00
Biuro prasowe

Poczuj, doświadcz i ciesz się: polskie miasta czekają na odkrycie – zachęca Polska Organizacja Turystyczna

City break to cieszące się niesłabnącą popularnością kilkudniowe wypady do atrakcyjnych turystycznie miast. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu chce przekonać Austriaków i Szwajcarów, by na tego typu wypad wybrali właśnie polskie metropolie. Do przyjazdu do Wrocławia, Warszawy, Gdańska i Krakowa mają ich skusić niezwykła historia i filmowe inspiracje. 

- Film tourism, czyli turystyka filmowa, to umacniający się od kilku lat trend podróżniczy, ` który daje polskim miastom dodatkową możliwość przyciągania i opowiadania o lokalnej historii przez pryzmat znanych filmów — mówi Marcin Płachno, dyrektor ZOPOT w Wiedniu i pomysłodawca kampanii prowadzonej we współpracy z austriackimi i szwajcarskimi mediami turystycznymi.

Turystyka filmowa na weekend. Polskie miasta kuszą Austriaków i Szwajcarów

I tak Kraków to działające na wyobraźnię Austriaków i Szwajcarów — zekranizowane przez Stevena Spielberga — niezwykłe losy Oskara Schindlera, który w trakcie II wojny światowej uratował niemal 1200 Żydów, a Gdańsk jest przedstawiany jako kolebka Solidarności i miejsce, gdzie laureat Oscara Andrzej Wajda kręcił najważniejsze filmy w historii polskiego kina.

W Warszawie w mariaż z filmem wchodzi nie tylko historia, ale też nowoczesność — centrum miasta pełne wieżowców i klimatycznych knajpek to wyjątkowo atrakcyjne plany filmowe. Wrocław z kolei zyskał ostatnio rozgłos jako miejsce kręcenia hollywoodzkiej sagi „Igrzyska śmierci". W jej najnowszej części, zatytułowanej „Pieśń ptaka i węża", jako arena walk głównych bohaterów posłużył jeden z najsłynniejszych wrocławskich zabytków — Hala Stulecia.

Nowe połączenia lotnicze i kolejowe. Coraz więcej turystów z Austrii i Szwajcarii odwiedza Polskę

- Dogodne połączenia lotnicze i kolejowe sprawiają, że Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna dla Austriaków i Helwetów, nawet na krótkie, kilkudniowe pobyty. City break w Polsce jest dla nich niedrogi i wygodny logistycznie — do Wrocławia lub Krakowa można dojechać pociągiem z Wiednia w kilka godzin — dodaje Płachno. Urzędnik podkreśla, że m. in. dzięki staraniom ZOPOT w Wiedniu uruchomiono nowe połączenie kolejowe Wiedeń-Wrocław oraz dodatkowe loty pomiędzy Szwajcarią i Austrią a Krakowem i Warszawą.

Dane GUS z 2023 roku wskazują, że Austriacy i Szwajcarzy to czołowe nacje pod względem powrotu do liczby odwiedzin w Polsce, który notowano przed pandemią, w najlepszym dla polskiej turystyki roku 2019. Potwierdza to sukces innej kampanii organizowanej przez ZOPOT w Wiedniu — Poland Soul Travel. Pierwsza odsłona projektu dotarła w 2022 roku do niemal trzech milionów odbiorców, którzy mieli okazję poznać Góry Izerskie, Beskid Niski, Górny Śląsk, Kaszuby i Podlasie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.