Co kraj to obyczaj – przegląd tradycji wielkanocnych, które niosą radość
Święta wielkanocne już niebawem. Mimo że wielu z nas w tym roku spędzi ten czas inaczej niż zwykle i nie spotka się z bliskimi, warto zadbać, by wprowadzić choć odrobinę radości w te dni. Inspiracją mogą być najpopularniejsze tradycje z różnych krajów.
Na naszym rodzimym gruncie do koszyczków wkładamy, oprócz pokarmów, także słodkie baranki czy jajka. Dzięki temu święta są bardzo atrakcyjne dla dzieci. Warto zachować tę tradycję i sięgnąć po słodycze w wielkanocnych kształtach, które z pewnością sprawią wiele radości najmłodszym. Może to być na przykład HARIBO Ostermix – kompozycja kolorowych żelek i pianek, przypominających wyglądem zajączki, kurczaczki oraz wielkanocne pisanki.
Co ukrył dla nas zajączek…
W krajach anglosaskich święta to przede wszystkim zabawa w gronie najbliższych oraz udział w licznych festynach. Jedną z bardziej znanych rozrywek, która zyskuje popularność również w Polsce jest egg hunt, czyli zabawa w szukanie ukrytych w ogrodzie jajek. Także tę świąteczną atrakcję możemy zaadaptować do obecnych warunków i ukryć jajeczka w mieszkaniu! Idealnie nada się to tego wielkanocna propozycja od HARIBO – Baiser Eier. Są to różnokolorowe cukrowe jajeczka, które posmakują zarówno małym, jak i dużym fanom słodkości.
Niemcy również mają swój odpowiednik tej zabawy. Według tradycji należy szukać nie tylko pisanek, ale w szczególności prezentów, które przynosi zajączek. Dlatego warto mieć w zanadrzu jakiś drobny upominek dla najbliższych. Doskonale sprawdzą się w tej roli HARIBO Happy Easter mini. Zawierają żelki w pojedynczych, małych opakowaniach. To wprost idealny sposób na podzielenie się z bliskimi wielkanocną radością!
Święta – niezależnie od kraju i okoliczności – zawsze są wielkim wydarzeniem. Warto odpowiednio się do nich przygotować i cieszyć obecnością najbliższych. W tegoroczne święta, tak inne od tych, które znamy, także zadbajmy o odrobinę radości.
O HARIBO:
Firma HARIBO założona została przez Hansa Riegla w 1920 r. w Bonn. Nazwa marki to skrót od imienia i nazwiska założyciela HAns RIegel oraz nazwy miejscowości BOnn. Od 1992 roku produkty HARIBO dostępne są w Polsce. Mocno owocowe żelki, delikatne pianki oraz kolorowe rozpuszczalne gumy do żucia MAOAM bardzo szybko zyskały popularność wśród dzieci i… dorosłych. Najbardziej rozpoznawalnym produktem HARIBO są „ZŁOTE MISIE” – różnokolorowe żelki w 6 smakach.
Więcej na www.haribo.pl

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.