Komunikaty PR

Co warto mieć w samochodzie w czasie epidemii ?

2020-05-07  |  16:00

Pandemia koronawirusa wciąż trwa. Jednak kierowcy na co dzień muszą podróżować do pracy i swoich domów. Choć nasze życie dalekie jest od normalności sprzed 2 miesięcy, powinniśmy zachować pewne reguły bezpieczeństwa także w trakcie podróży. Co zatem warto mieć przy sobie i jak zabezpieczyć swoje zdrowie jeszcze bardziej niż dotychczas? Oto kilka bardzo praktycznych porad Macieja Kuczwalskiego, eksperta CUK Ubezpieczenia.

Wyposażenia auta to podstawa.

Koronawirus podróżuje drogą kropelkową. Musimy koniecznie zadbać o odpowiednie wyposażenie naszego samochodu. Płyn dezynfekujący powinien być obecnie podstawowym wyposażeniem kierowcy. Podobnie maseczka zakrywająca twarz i zestaw rękawiczek jednorazowych. Takie środki ochrony zmniejszą ryzyko zakazenia niebezpiecznym wirusem.  Pomoże to nam np. w trakcie kontroli drogowej lub kolizji zabezpieczyć się przed ewentualnym zakażeniem COVID-19.

Przygotowanie pojazdu do przemieszczania się.

Pamiętajmy, aby odpowiednio zdezynfekować przed każdą podróżą wszystkie elementy, których dotykamy rękoma, nawet jeśli jeździmy samochodem w rękawiczkach. Przetarcie klamki samochodu, kluczyków, kierownicy i dźwigni zmiany biegów pomoże nam ograniczyć możliwość ewentualnego przenoszenia się i przetrwania koronawirusa w naszym aucie. Jeśli odstawiamy pojazd na dłuższy czas – można przeprowadzić bardziej dokładną dezynfekcję np. foteli pasażerów i kierowcy, schowków i deski rozdzielczej. W czasach epidemii przesadna dbałości o czystość nie istnieje.

W razie kolizji.

Nie zapominajmy , że także w tym nietypowym czasie może przydarzyć się nam kolizja drogowa. W specjalnym pakiecie powinniśmy mieć przygotowany protokół oświadczenia o określeniu sprawcy zdarzenia drogowego, komplet maseczek oraz rękawiczek. Dokumenty oraz wydrukowane oświadczenie możemy włożyć w koszulkę foliową wraz ze zdezynfekowanym długopisem. W razie zdarzenia drogowego, będziemy mogli skorzystać w takiego pakietu w pełni bezpieczenie. Najważniejsze to jednak ograniczyć kontakt z uczestnikami ruchu drogowego do minimum. Zatem postarajmy się nałożyć rękawiczki oraz maseczkę i wysiadając z pojazdu poprosić o co najmniej 2 metry dystansu. Możemy zwrócić się do drugiego uczestnika zdarzenia o wypełnienie oświadczenia i odebrać je z powrotem wkładając do koszulki foliowej przy pomocy rękawiczek. Zachowajmy 100% ostrożność i ograniczmy kontakt z innymi osobami będąc w zgodzie z aktualnymi rozporządzeniami Rządu RP.

Na stacj benzynowej.

Tankować musimy niestety nawet w trakcie pandemii. Wybierajmy niezatłoczone stacje, , gdzie prawdopodobieństwo spotkania innych kierowców jest stosunkowo niskie. Tankujmy też w godzinach poza szczytem komunikacyjnym. Pozwoli to nam nie narażać  się na nadmierne prawdopodobieństwo zakażenia COVID-19. Na stacji benzynowej zawsze przed wyjściem z pojazdu pamiętajmy o założeniu rękawiczek i założeniu maseczki. Starajmy się płacić kartą kredytową lub telefonem komórkowym. Unikajmy gotówki, a po uiszczeniu opłaty i powrocie do pojazdu – zdezynfekujmy dłonie w aucie żelem antybateryjnym.  

O FIRMIE

CUK Ubezpieczenia to multiagencja, która od 19 lat zajmuje się doradztwem w zakresie produktów ubezpieczeniowych, porównując ponad 170 ofert 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych dla klienta, dopasowując ubezpieczenie do jego potrzeb. Wieloletnie doświadczenie przekłada się na zaufanie klientów korzystających z usług CUK Ubezpieczenia osobiście w ponad 330 placówkach, internetowo - przy pomocy kalkulatorów OC/AC, majątkowego na www.cuk.pl oraz telefonicznie przy pomocy własnego Contact Center. W 2017 roku multiagencja CUK Ubezpieczenia została wyróżniona Godłem Firmy Przyjaznej Klientowi, zajmując czołową pozycję wśród firm z branży sprzedaży usług finansowych. CUK Ubezpieczenia jest liderem wśród multiagencji ubezpieczeniowych w Polsce i już od 19 lat skutecznie kreuje przyjazny dla klienta świat ubezpieczeń.

Kontakt dla mediów: Tomasz Szymanowski, mail: t.szymanowski@unicornmedia.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Farmacja

Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne

Analitycy rynkowi przewidują, że do 2035 roku rynek medycznych urządzeń noszonych na ciele zwiększy swoją wartość dwuipółkrotnie. Dane zbierane przez takie sensory zasilają algorytmy sztucznej inteligencji, co daje pacjentom wsparcie w procesie samoleczenia i pozwala im unikać błędów zwłaszcza przy przyjmowaniu leków bez recepty. Nowe technologie pomagają pacjentom również poprzez możliwość udostępniania im spersonalizowanych porad czy standardowych usług e-zdrowia, takich jak Internetowe Konto Pacjenta czy elektroniczna recepta.