Codzienna dieta przygotowywana przez szefów kuchni - nowy koncept gastronomiczny
Na warszawskiej mapie kulinarnej pojawił się Bistronaut, nowatorski koncept dostarczania codziennej diety pudełkowej, przygotowanej przez szefów kuchni z renomowanych restauracji. Oprócz świeżego podejścia do diet pudełkowych, to także nowe narzędzie dla restauratorów, dzięki któremu mogą oni zwiększyć produktywność restauracji. Twórcy konceptu rzucają wyzwanie utartym schematom poprzez odejście od diety pudełkowej nastawionej na odchudzanie i liczenie kalorii na rzecz eksperymentowania z jedzeniem i odbywania podróży kulinarnych.
Catering dietetyczny szturmem zdobył serca wielu Polaków. Nic w tym dziwnego, trudno się oprzeć jedzeniu, którego nie trzeba przygotowywać i które samo trafia na stół. Jednak, jak wynika z badań Mobile Institute, aż 54% klientów korzysta z diety pudełkowej wyłącznie dla smaku i wygody. Dodatkowo, klasyczna dieta pudełkowa nie zawsze potrafi sprostać oczekiwaniom wymagających konsumentów, a po czasie staje się bardzo powtarzalna.
– Pomysł narodził się już kilka lat temu. Wraz z moim dzisiejszym wspólnikiem przez długi czas byliśmy użytkownikami diet pudełkowych. Usługa jednak bardzo szybko przestała spełniać nasze oczekiwania. Wtedy postanowiliśmy coś zmienić i stworzyć koncept, który będzie dostosowany do bardziej zróżnicowanych potrzeb. Postawiliśmy na dostarczanie wygodnej diety pudełkowej z najlepszych restauracji w mieście. – opowiada Julia Sokołowska, restaurator, współtwórczyni Bistronaut.
Aby sprostać coraz bardziej zaawansowanym wymaganiom rynku, twórcy konceptu odeszli od tradycyjnej formy diety opartej o liczenie kalorii i postawili na poznawanie nowych kulinarnych smaków czy restauracji oraz możliwość swobodnego wyboru dostawcy. Zamiast przedziałów kalorycznych do oferty trafiły więc 3 warianty: mini – dla prowadzących siedzący tryb życia, standard – dla osób, których tryb życia uwzględnia umiarkowaną aktywność fizyczną oraz maxi – dla sportowców i osób intensywnie pracujących fizycznie.
– W naszym projekcie nie chodzi tylko o samo dostarczenie diety pudełkowej z restauracji. Chcemy przede wszystkim, aby była to podróż kulinarna, dlatego naszą ofertę celowo podzieliliśmy na poszczególne kuchnie świata. Ma to zachęcić klientów do kulinarnych podróży i poznawania nowych smaków. Myślę, że każdy znajdzie tam coś odpowiedniego dla siebie. – dodaje Piotr Kowalczyk, współtwórca projektu Bistronaut.
Nowy koncept gastronomiczny to także nowy kanał sprzedaży, dzięki któremu restauratorzy mogą dotrzeć do swoich klientów w zupełnie innej formie. Pozwala on jeszcze lepiej planować pracę w kuchni i przygotowywać dania diety pudełkowej poza godzinami szczytu. W pierwszej fazie do projektu dołączy 10 restauracji na terenie Warszawy, a w przyszłym roku w oferta trafi do innych miast w Polsce.
Zamówienie diety jest możliwe za pomocą aplikacji mobilnej, dostępnej na telefonach z systemem Android oraz iOS, a także za pośrednictwem strony internetowej.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.