Cosentino na Dubai Design Week 2021
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Dubai Design Week to coroczne święto designu, obejmujące kulturę, edukację, sztukę i architekturę. Wydarzenie wspiera społeczność branżową i kreatywną w organizacji różnorodnych wydarzeń i wystaw oraz działa jako organizacja promująca działania poświęcone designowi, odbywające się w całym mieście. W tym roku jedną z ważniejszych inicjatyw była „Context Reflections”; instalacja skoncentrowana na naturalnym świetle i zrównoważonym rozwoju, zbudowana przy użyciu neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla kolekcji Cosentino Silestone Sunlit Days.
Firma Cosentino, światowy lider w produkcji i dystrybucji innowacyjnych wielkoformatowych płyt, przeznaczonych zarówno do wnętrz, jak i na fasady oraz inne przestrzenie zewnętrzne, ponownie stała się bohaterem ostatniej edycji Dubai Design Week. Zwiedzający wystawy zachwycili się projektem zainicjowanym przez Cosentino i wielokrotnie nagradzaną firmę projektową ANARCHITECT. Wspólnie zaprezentowano „Context Reflections”, publiczną instalację, stworzoną w duchu slow-tech. Instalację można obejrzeć w sercu Dubai Design District.
Zbudowana z wykorzystaniem Sunlit Days, pierwszej w historii kolekcji neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla powierzchni Silestone firmy Cosentino, instalacja zaprasza odwiedzających do wejścia do zaciemnionej komory, aby zatrzymać się i odkryć w środku intrygującą grę przenikającego się światła, powstałego dzięki naturalnie występującemu zjawisku optycznemu. Instalacja czerpie inspirację z zasad gry światłem, podobnym jak w camera obscura. „Context Reflections” kontynuuje badania nad związkiem naturalnego światła i wysokiej jakości materiałów. Nawiązuje także do znaczenia kontekstu we wszystkich przestrzeniach architektonicznych i wewnętrznych, w które się angażujemy. Koncepcja instalacji podkreśla także wyjątkowo istotną dla Cosentino ideę zrównoważonego rozwoju i budowanie zbiorowej świadomości, dotyczącej ochrony środowiska.
Obecność Cosentino w Dubaju dopełnił udział w Interior Makers i platformie „Interiors From Spain” na Downtown Design Trade. W przestrzeni można zobaczyć m.in. próbki produktów Cosentino oraz stoiska renomowanych hiszpańskich firm projektowych.
Więcej na www.cosentino.com
Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz
Design w kolorze. Artu na PTAK EXPO Warsaw Home
Szybka i efektywna budowa przegród z H+H TEMPO PRO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.