Cykl Milko Mazury MTB dojechał do mety – podsumowanie sezonu 2020
Osiem etapów to łącznie ponad 1000 km przejechanych przez pasjonatów tej dyscypliny w słońcu i deszczu, na trudnych technicznych trasach, ale zawsze wśród pięknych mazurskich krajobrazów.
Mazury - kolarski region
Milko Mazury MTB to cykliczna impreza kolarska, która na przestrzeni kilku lat zyskała rangę jednej z największych w Polsce północno-wschodniej. Fani kolarstwa już po raz piąty mogli podziwiać sportowe zmagania nie tylko amatorów, ale i zawodowców na trasach zlokalizowanych na obszarze Zielonych Płuc Polski. Kolarze ścigali się na czterech dystansach PRO, EXPERT, HOBBY i FUN zróżnicowanych nie tylko długością, ale także stopniem trudności. Wszelkie informacje i szczegółowe wyniki mazurskiego cyklu znajdują się na stronie www.mazurymtb.pl.
„Tegoroczne starty stały pod znakiem zapytania ze względu na panującą pandemię. Jednak organizatorzy, zawodnicy, ale także Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol jako sponsor tytularny, dołożyli wszelkich starań, by zawody Milko Mazury MTB mogły odbyć się w tym trudnym czasie również dla sportu. Opracowano nowy dwudniowy harmonogram wyścigów, który pozwolił na sprawny przebieg zawodów, a każdy etap był prawdziwym kolarskim świętem, cieszącym się wyjątkowo dużym zainteresowaniem kibiców i frekwencją zawodników. Cieszymy się, że zawody te na stałe wpisały się w kalendarz kolarski, a tym samym produkty Mlekpolu utożsamiane są z aktywnością i zdrowym stylem życia” – mówi Dorota Grabowska, Kierownik Działu Marketingu SM Mlekpol.
Mlekpol Team z sukcesami
Trasy Milko Mazury MTB okazały się szczęśliwe dla zawodników Mlekpol Team. Bartłomiej Klus był pierwszy w klasyfikacji generalnej w kategorii Expert, Igor Kubacki zajął drugie miejsce w kategorii Hobby. Cała drużyna aktywnie uczestniczyła w tegorocznej edycji oraz zdobywała tytuły pod brandem Mlekpolu, wspierając się i wprowadzając bardzo dużo pozytywnej energii. W generalnej klasyfikacji drużyn Mlekpol Team uplasował się na ósmej pozycji.
Rozrywka dla całej rodziny
Kolarskie zmagania to znakomity pomysł na spędzenie czasu nie tylko aktywnie, ale przede wszystkim z całą rodziną, ponieważ Milko Mazury MTB, to także wydarzenie dla najmłodszych. W tym sezonie adepci kolarstwa rywalizowali w ramach Nickelodeon Race - Liga Szkółek Kolarskich w czterech kategoriach wiekowych. Dla najmłodszych fanów jednośladów na terenach Miasteczek Sportowych powstawały trasy Łaciate Junior Strider Racing. Marka Łaciate Junior promowała aktywny tryb życia i zdrowe współzawodnictwo wśród dzieci.
Mistrzostwa Polski 2020
W trakcie długiego sierpniowego weekendu w Mrągowie odbyło się także wydarzenie o randze krajowej. Mistrzostwa Polski w Kolarstwie Górskim MTB XCO / XCR to jedna z najważniejszych imprez w kolarskim kalendarzu. Już po raz kolejny SM Mlekpol była ich sponsorem strategicznym. Do rywalizacji stanęła czołówka polskiego kolarstwa górskiego. Mistrzami Polski 2020 zostali Maja Włoszczowska, która obroniła zeszłoroczny tytuł oraz Krzysztof Łukasik, który o 45 sekund pokonał Mistrza Polski 2019 – Bartłomieja Wawaka.
Gwiazdy kolarstwa
Wśród kolarskiej elity ścigającej się na trasach spotkać można było prawdzie gwiazdy. Tegoroczna Mistrzyni – Maja Włoszczowska po raz czternasty w karierze założyła zwycięską koszulkę z orłem, a na mecie pojawiła się przed drugą zawodniczką z ponad minutową przewagą. Chociaż, jak sama przyznała, martwiła się przed startem o swoją formę i skuteczność przygotowań w okresie pandemii. W zmaganiach Milko Mazury MTB udział brał także Marcin Białobłocki, mistrz Europy z 2016 roku, dwukrotny uczestnik mistrzostw świata i zwycięzca 7. etapu Tour de Pologne 2015. Swoją obecnością mazurskie trasy zaszczycił też Artur Korc, srebrny medalista paraolimpijski z Londynu oraz brązowy z Pekinu.
Wszyscy razem w szczytnym celu
Podczas zawodów wszyscy uczestnicy i goście mogli degustować jogurty pitne Milko, a nakrętki z opakowań pustych butelek wędrowały do specjalnie przygotowanych pojemników. Zbiory zostaną spieniężone i przekazane na wyjazd wakacyjny podopiecznych Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Mrągowie.
Po więcej informacji na temat zdrowego stylu życia i porad dotyczących aktywności fizycznej zapraszamy na: ruszajzmilko.pl.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.