Czy Polacy lubią robić personalizowane prezenty?
W ostatnich latach zainteresowanie personalizowanymi prezentami znacznie wzrosło – coraz częściej decydujemy się na upominki, które będą w pełni dopasowane do obdarowywanej osoby. Jak pokazują badania przeprowadzone pod koniec 2019 roku, aż 95% badanych Polaków[1] uważa, że personalizowany podarunek to dobry sposób na sprawienie komuś przyjemności.
Wybór odpowiedniego prezentu dla naszych najbliższych często okazuje się nie lada wyzwaniem. W końcu chcemy, aby podarunek był wyjątkowy i podkreślał więź z obdarowywanym. Ponad połowa Polaków otrzymała lub sprezentowała personalizowany prezent, nic więc dziwnego, że tego typu podarunki z roku na rok stają się coraz popularniejsze. Na jakie prezenty stawiamy najczęściej i dlaczego?
Najważniejsza jest oryginalność
Jak się okazuje, wybierając odpowiedni podarunek, najczęściej zwracamy uwagę na jego oryginalność (tę odpowiedź wskazało 45% respondentów) oraz jakość wykonania (38% odpowiedzi). Co ciekawe, jakość podarunku jest szczególnie istotna dla osób w przedziale wiekowym 18-25 lat oraz dla osób bezdzietnych (aż 50% osób z tej grupy wskazało jakość podarunku jako główne kryterium wyboru). Dopiero na trzecim miejscu znalazły się upodobania osoby obdarowywanej. Kolejne ważne dla nas cechy to użyteczność prezentu (37% odpowiedzi), wygląd podarunku (26% odpowiedzi), a co czwarta osoba zwraca uwagę na cenę.
Kolejnym zdumiewającym aspektem jest fakt, że najchętniej obdarowujemy bliskich kubkiem, koszulką czy fotoksiążką, natomiast za najatrakcyjniejszy personalizowany upominek uważamy… biżuterię.
Jak pokazują wyniki badania, aż 39% respondentów uważa, że personalizowana biżuteria to najlepszy pomysł na podarunek dla najbliższych. Co ciekawe, jedynie 21% osób zadeklarowało się, że kiedykolwiek podarowało ją drugiej osobie. Zdecydowanie częściej decydujemy się na sprezentowanie kubka – potwierdziło to aż 51% respondentów – mówi Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.
Prezenty od osób… obeznanych technologicznie
Jak się okazuje, wiek mocno determinuje otrzymywanie oraz wykonywanie prezentów personalizowanych. Najczęściej otrzymują je osoby z młodszej grupy wiekowej 18-29 lat (72%), rzadziej natomiast osoby ze średniej 40-55 lat (44%). Kto natomiast najczęściej obdarowuje innych personalizowanymi upominkami?
Częściej prezenty personalizowane dają kobiety, osoby młode i osoby, które posiadają dzieci. Nie bez znaczenia jest tutaj wiek – zdecydowana większość upominków personalizowanych dostępna jest w sklepach internetowych, w ten sposób podarunki zamawia aż 64% Polaków. Zaprojektowanie takiego prezentu jest często niezwykle prostym procesem, jednak nadal dla wielu starszych osób, zbyt trudnym – komentuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.
Gdzie jeszcze szukamy personalizowanych podarunków? 16% osób wyszukuje projektantów lub osoby prywatne, które zajmują się rękodziełem, natomiast 19% deklaruje samodzielne ich wykonywanie.
Regularny wzrost popularności
Rynek personalizowanych prezentów powiększa się praktycznie każdego dnia – kiedyś królowały kubki czy koszulki. Teraz możemy spersonalizować niemal każdy przedmiot – breloki, ramki na zdjęcia, elementy garderoby, etui, magnesy itp. Lista dostępnych produktów się nie kończy, a nasze preferencje dotyczą nie tylko ich samych, ale również sposobów personalizacji. Jak pokazują badania, o wiele chętniej otrzymujemy prezenty z personalizowanym napisem (51% respondentów) niż grafiką (36%). Czy popularność tych upominków będzie rosła?
Z pewnością – młodzi ludzie coraz częściej stawiają na oryginalność, a ich podarunki mają wyróżniać się spośród innych. Sprzedaż personalizowanych prezentów, rok do roku, zwiększa się o ok. 30%. Stawiamy na tego typu podarunki, gdyż podkreślają nasz wkład w przygotowanie upominku – nie są przypadkowe, a wykonane z myślą o osobie, której dajemy prezent – podsumowuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.
[1] Badanie przeprowadzone w listopadzie 2019 r. dla Empik Foto

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.