Czy Polaków stać na zakup nieruchomości w Hiszpanii?
Polacy coraz chętniej kupują domy i apartamenty za granicą. Bogacimy się jako społeczeństwo i luksus posiadania nieruchomości na drugim zakątku słonecznej Europy jest tego naturalnym następstwem. Dodatkowym czynnikiem, który zachęca nas do podjęcia decyzji o zakupie nieruchomości za granicą jest elastyczność formy zatrudnienia. Pracujemy zdalnie i miejsce zamieszkania przestaje mieć znaczenie.
Dom, apartament, czy nawet niewielkie mieszkanie za granicą to nie tylko prestiż, lecz również lokata kapitału. Polacy w ostatnim czasie nabywają nieruchomości, aby obronić wartość pieniądza, która spada w wyniku inflacji. Przy tracącej na wartości złotówce zakup nieruchomości za granicą, w innej walucie, jak euro, dodatkowo zabezpiecza wartość naszych pieniędzy. Docelowo, takie nieruchomości często są przeznaczone na wynajem. Dlatego, klienci inwestycyjni zazwyczaj wybierają projekty, w których zapewniona jest kompleksowa obsługa w zakresie kupna mieszkania.
Z pewnością zakup domu czy apartamentu na słonecznym wybrzeżu dla Polaków mieszkających w zmiennym klimacie jest kusząca. Co nas jeszcze przyciąga? Niewątpliwie spokojniejsza aura, przyjazna kultura, odmienny styl życia, śródziemnomorska kuchnia, lokalne atrakcje turystyczne.
Chcemy uciec od pochmurnej i deszczowej Polski. W Hiszpanii ciepły klimat sprawia, że coraz więcej Polaków pracujących zdalnie dokonuje decyduje się na zakup mieszkania na lazurowym wybrzeżu Costa Blanca
Czy warto kupować mieszkania za granicą i jak to wygląda w praktyce?
W praktyce zakup nieruchomości bardzo podobnie wygląda do zakupu nieruchomości w Polsce. Z tą różnicą, że podatku od nieruchomości nie płacimy w Polsce. Jednym z najczęściej kupowanych miejsc w Hiszpanii jest wybrzeże Costa Blanca. To miejsce przyciąga Polaków nie tylko ze względu na klimat, ale też na cenę nieruchomości, która zbytnio nie różni się wysokością cen w Polsce. Przykładowo kawalerka w Hiszpanii to koszt 70 tysięcy euro, a za taką cenę możemy nabyć podobny metraż w Trójmieście. “Nieruchomości jeszcze są tanie, choć obserwujemy tutaj tendencje wzrostowe. Jeśli zdecydujemy się na zakup mieszkania teraz, to zyskamy i to bez względu - czy zdecydujemy się je wynająć czy też ulokować jako kapitał” - mówi przedstawiciel Tripinvest Mateusz Solik.
Tripinvest to biuro nieruchomości segmentu premium. Doradza i pomaga wymagającym klientom w zakupie mieszkań, domów, rezydencji – przestrzeni luksusowych, wyjątkowych, niebanalnych.
https://tripinvest.pl
Kontakt dla mediów: Agencja Face It; Marta Rodzik; tel.: 691 736 116; e-mail: m.rodzik@agencjafaceit.pl
Maksimum zimowej zabawy w dolinie Stubai
Wilno przekonuje jedzeniem i kulturą. 1 na 3 Polaków pozytywnie zaskoczonych
Celebruj tradycję uprawy oliwek podczas sezonu zbiorów w Türkiye (Turcji)
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.