Develia zaprasza na targi Artishop – festiwal lokalnych marek z Ukrainy i Polski
Develia zaprasza do Arkad Wrocławskich na festiwal lokalnych marek z Polski i Ukrainy.
12 listopada w godzinach 11:00 – 19:00 będzie można zapoznać się z pracami projektantów i rzemieślników, którzy tworzą swoje produkty w małych nakładach i z wysokiej jakości materiałów. Targi handmade Artishop będą okazją nie tylko do zrobienia zakupów, ale też do zapoznania się z ukraińską kulturą.
Targi handmade Artishop odbywają się w Ukrainie od 2010 roku. Jest to jeden z najbardziej znanych i największych festiwali lokalnych marek w kraju. Ze względu na sytuację wojenną organizatorzy przenieśli swoją działalność do Polski i tym samym stworzyli nową przestrzeń do spotkań ukraińskich oraz polskich projektantów. Jednym z najważniejszych celów festiwalu Artishop w Polsce jest nawiązanie dialogu kulturowego oraz pomoc ukraińskim rzemieślnikom we wznowieniu ich działalności.
– W naszym kraju przebywa wielu ukraińskich rzemieślników, projektantów odzieży i artystów, którzy szukają możliwości pracy w obcym miejscu. Dzięki Artishop możemy pomóc im we wznowieniu działalności, tworząc nową społeczność, w której znajdują się zarówno ukraińscy, jak i polscy projektanci – komentuje Jagoda Najwer, junior marketing manager w Develia S.A.
- Artishop rokrocznie przyciągał w Ukrainie ponad 5000 odwiedzających. Dziś, kiedy w naszym kraju trwa wojna zdecydowaliśmy się przywieźć nasz projekt do Polski. Chcemy kontynuować idee etycznej konsumpcji i wspierać młodych, ukraińskich projektantów. Nasza inicjatywa może przynieść także wiele korzyści lokalnej społeczności i miastu Wrocław – podkreślają Yana Starodubceva i Igor Avstanchykov, pomysłodawcy targów Artishop.
12 listopada w Arkadach Wrocławskich odbędzie się kiermasz ukraińskich i polskich marek, które tworzą swoje produkty w małych nakładach i z wysokiej jakości materiałów. Ceramika, biżuteria, ubrania i wszelkiego rodzaju akcesoria – to wszystko będzie można znaleźć w jednym miejscu.
Projektanci, rzemieślnicy i artyści będą czekali na gości w godzinach 11:00 – 19:00. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić
Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.
Farmacja
E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.
Inwestycje
Rynek domów prefabrykowanych może do 2030 roku być wart 7 mld zł. Inwestorów przekonuje krótszy czas budowy

Domy prefabrykowane, stawiane z produkowanych w fabrykach modułów, to temat stosunkowo nowy na polskim rynku, ale zyskujący na popularności. Firma Spectis szacuje, że ten segment rynku jest wart ok. 5 mld zł, a do 2030 roku urośnie do 7 mld. Również długoterminowe perspektywy pozostają optymistyczne. Inwestorów przekonuje do tej technologii przede wszystkim możliwość skrócenia czasu inwestycji do kilku miesięcy i kontroli jej kosztów.