Dlaczego warto wprowadzać kolory do otoczenia dziecka?
Brief me
Idzikowskiego 27
02-704 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl
Ciężko wyobrazić sobie świat bez kolorów. To one mają wpływ na nasze wybory, odbiór środowiska oraz nastrój. Odgrywają także niezwykle istotną rolę w życiu najmłodszych. Niebieskie niebo, żółte słońce, zielona trawa... To właśnie przez pryzmat kolorów dzieci poznają świat i zapamiętują to, co je otacza. Barwy mają także wpływ na proces ich rozwoju, wpływając na zdolności poznawcze, emocje, kreatywność, a nawet zdolność uczenia się. Świadome wykorzystywanie kolorów i wprowadzanie ich do otoczenia ma zatem niebagatelne znaczenie. Dlaczego warto wnosić kolory do życia najmłodszych?
Regulacja emocji
Dziecko tuż po urodzeniu nie widzi świata tak, jak widzi go dorosły. Jego postrzeganie kształtuje się dopiero w trakcie rozwoju. Niemowlęta lubią kolory naturalne, cieliste, które kojarzą się z ciałem matki. Jednak już po kilku tygodniach ich świat zaczyna systematycznie „nabierać barw”.
Wpływ barw na nasz rozwój potwierdzają badania z 2018 roku. Wynika z nich, że włączenie kolorów do procesu nauki jest świetnym sposobem na ułatwienie zrozumienia nowych tematów. Barwy mogą również wpływać na zachowanie i naukę najmłodszych. Warto jednak pamiętać, że każde dziecko jest inne. Dlatego ważne jest, aby rodzice obserwowali swoje dzieci i dostosowywali środowisko do ich indywidualnych potrzeb.
Zrozumienie roli kolorów w rozwoju dzieci może pomóc rodzicom, nauczycielom i opiekunom w tworzeniu bardziej inspirujących i przyjaznych środowisk dla najmłodszych. Kolory inspirują dzieci do wyrażania swojej kreatywności. Rysowanie, malowanie i tworzenie sztuki to doskonały sposób, aby dzieci mogły eksperymentować z barwami i rozwijać swoje zdolności artystyczne. Kolorowa przestrzeń może stymulować wyobraźnię i pomagać w rozwoju nowych umiejętności.
Badania nad psychologią kolorów wykazały, że istnieje bezpośredni związek pomiędzy kolorami a emocjami – zarówno u dzieci, jak i dorosłych. I tak oto każdego z nas pewne barwy mogą np. uspokajać, a inne drażnić. Co interesujące, nie ma tu jasnego wyjaśnienia od czego odczucia te są zależne.
Rozwijanie kreatywności
Z kolei w codziennych aktywnościach warto zwrócić uwagę na zabawki, którymi otaczamy swoje pociechy. Kupując produkty dla dzieci, powinniśmy przywiązywać uwagę nie tylko do ich funkcjonalności, ale także konkretnych barw. Nie zapominajmy jednak, że należy wprowadzać je stopniowo, ponieważ zbyt duża intensywność kolorów może wywołać u dzieci odwrotne skutki i wpłynąć na drażliwość i niepokój. Kolory mają na nas wpływ przez całe życie, dlatego w starszym wieku są połączone z dojrzałością emocjonalną dzieci, a ich świadome wykorzystanie może wspierać harmonijny rozwój młodego umysłu.
Jesteśmy świadomi jak istotne są kolory w rozwoju dzieci. To przez ich pryzmat poznają świat, dlatego otaczanie się nimi to same zalety. Nasze zabawki projektowane są tak, aby wspierać rozwój dzieci od najmłodszych lat, jak również w tym nieco starszym etapie – zaznacza Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Kolorami można świetnie wyrazić i pokazać różnorodność oraz nauczyć tolerancji do innych. Produkty z serii Rainbow High będą tu propozycją idealną, ponieważ każda z bohaterek jest indywidualistką i posiada własne hobby np. inżynieria muzyczna, animacja komputerowa, sztuki sceniczne czy cyfrowe media. Ponadto lalki mają swoją unikatową barwę, a cała kolekcja składa się w kolory tęczy – dodaje.
Lalki Rainbow High to jedne z najbardziej rozpoznawalnych zabawek na rynku. Fenomen lalek sprawia, że ich popularność nieustannie rośnie. Zabawki zawdzięczają swoją popularność licznym zaletom, jakim są nie tylko kolory, lecz także wyjątkowe charaktery każdej bohaterki. Lalki posiadają ruchome nogi i ręce, a także mnóstwo akcesoriów, pozwalających na aktywną zabawę.
MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Chatsworth w Kalifornii i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!TM, Little Tikes®, Rainbow HighTM, Shadow HighTM, Bratz®, MiniverseTM MGA, Na! Nie! Nie! SurpriseTM, Mermaze MermaidzTM Color Change, Micro Games of AmericaTM, Baby Born® Surprise i Zapf Creation®.
Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
Daniel Olbrychski uznawany jest za jednego z najwybitniejszych aktorów filmowych i teatralnych swojego pokolenia. W dorobku ma wiele znakomitych ról i już od dawna mógłby odcinać kupony od sławy, ale jak podkreśla – nie zamierza rezygnować z pracy. Z przyjemnością przyjmuje kolejne propozycje zawodowe i mierzy się z nowymi rolami, bo dzięki takiej aktywności nie czuje upływającego czasu. Za trzy tygodnie artysta będzie świętował okrągłe urodziny.
Edukacja
Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.
Handel
Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.